Aanvraag VOG

Jeroen

XPdite Hero
Als de DIMIA vraagt om je VOG, dan ga je naar de site van het ministerie van justitie. Daar download je de benodigde formulieren om de VOG aan te vragen (staat onder het kopje nieuws: Verklaring omtrent goed gedrag http://www.justitie.nl/themas/vog/index.asp). Met de papieren die je van DIMIA hebt gekregen, je paspoort, de aanvraag (vergeet deze niet te ondertekenen) en je pinpas (ik geloof dat het per VOG € 58,= kost) ga je naar het gemeentehuis toe. Daar lever je de aanvraag in en zij zullen dat elektronisch verwerken. Na een week of 3-4 zou je (mits alles in orde is) de VOG mogen verwachten.
Je MOET het origineel bij de retourzending doen.
 
LOL, zeggen ze niet dat een goede relatie een twee-eenheid is?
Dan heb je toch een beetje gelijk :p.
 
Wij hebben inmiddels zo'n 6 weken geleden onze aanvraag voor skilled independend opgestuurd. Het geld voor het visum is inmiddels afgeschreven, maar we hebben verder nog niets gehoord. :?

Uit het 'nieuws' van deze site weten we dat je toch wel rond de 4 weken na ontvangst bericht zou moeten krijgen. Weten jullie hoe het verzoek om VOG en medicals verzonden wordt? (per post of email of beide). En hoe lang duurde het bij jullie voordat je het bericht kreeg toegestuurd? (voor of na 1 juli jl.) :?:
En weten jullie ook misschien hoe lang zo'n police check geldig is? Is het misschien zinvol om die alvast (beginnen) te regelen?

Alvast bedankt voor jullie inbreng. :roll:

Julia
 
Op de meeste vragen moet ik je het antwoord schuldig blijven, maar de VOG is een jaar geldig.
 
Sander, niet te ijverig!


Hoi Julia,

Als je je skilled independent hebt ingestuurd, moet je vanaf NU rekening houden met een half jaar +(!). Het kanb betekenen dat je pas na 45 weken om je medicals wordt gevraagd. Dat is pijnlijk, maar het is even niet anders. Als het goed is, krijg je over een week of 2-3 de bevestiging dat je je aanvraag hebt ingediend.

Ik wens je heel veel rust en kalmte toe, je hebt het nodig. EN No worries!
Alles zal recht kom!
 
Ha Jeroen en Sander,

Bedankt voor jullie reacties. Jeroen: jammer genoeg niet echt wat ik hoopte te horen! ;)

Ik dacht dat er juist in het nieuwsitem van 12 november stond dat het tegenwoordig zo snel gaat? Dat je binnen 4 weken je aanvraag voor de medicals al zou moeten krijgen? Heb ik dat dan zo verkeerd begrepen?

En weet jij niet hoe je bericht krijgt? Wij hebben namelijk wel ons email adres doorgegeven omdat dat veel sneller werkt dan de post. Er stond op de formulieren ook aangegeven dat ze wel gebruik maken van het emailadres als je dat aangeeft....

Tja, nou ja, ik denk dat ik inderdaad maar gewoon geduld moet opbrengen. Maar dat is dan helaas weer niet mijn sterkste kant :?

Groetjes van Julia
 
Tja, maak ik me net ongerust of ik al dat geduld wel kan opbrengen, wat denk je dat de post vandaag meebrengt? De papieren met aanvraag voor medicals en policecheck! :D

Dus meteen aan de slag gegaan natuurlijk. Formulieren gedownload en afspraken gemaakt. We gaan d'r tegenaan. Half december kunnen we overal terecht dus als het een beetje meezit kunnen we het hele pakket begin januari naar OZ sturen. 8)

Nu nog even aan de slag voor onze hond. Eens even rondneuzen op deze site wat daar allemaal al over geschreven is. Ik moet nog even een goede 'vervoerder' zien te vinden.

Groetjes van Julia
 
Julia said:
Ik dacht dat er juist in het nieuwsitem van 12 november stond dat het tegenwoordig zo snel gaat? Dat je binnen 4 weken je aanvraag voor de medicals al zou moeten krijgen? Heb ik dat dan zo verkeerd begrepen?


Dat zou wel eens met het nieuwe visum te maken kunnen hebben (SIR), wij hadden het verzoek na 5 weken.
 
Weet iemand van jullie of het VOG ook in het engels te downloaden is van de website van justite om een vertaling te voorkomen?
 
[quote author=Etienne link=topic=752.msg8193#msg8193 date=1107194871]
Weet iemand van jullie of het VOG ook in het engels te downloaden is van de website van justite om een vertaling te voorkomen?
[/quote]

Onderaan het VOG staat al een engelse vertaling. Dat hoef je dus meer te laten doen.
Isis
 
FF een domme vraag van deze kant  :oops:

Ik ben hier ff dat VOG papier aan het invullen maar moet ik ook bij organisatie/instelling zelf wat invullen :lol:

Greetz Mark
 
Ik heb het via de ambassade in Den Haag gedaan. Zij hebben daar hun gegevens ingevuld. Dit is omslachtig, maar ik had geen zin in gezeur bij de balie van het stadskantoor. Het hangt nl. vaak af van de persoon die je daar treft.
Isis
 
Ik heb net met het gemeentehuis gebeld om te vragen hoe het nou helemaal zit. Mij werd het volgende verteld:

- Je kunt gewoon het Nederlandse formulier invullen.
- Bij de gegevens van organisatie/instelling moet je de gegevens van het ASPC (of waar je je aanvraag ook doet) invullen.
- Verder moet je een (algemeen) document hebben waar uit blijkt dat het ASPC de verklaring van jou verlangt.
- Vergeet niet je legitimatiebewijs mee te nemen
- En natuurlijk moet de kassa van het gemeentehuis ook rinkelen: €29,50 alstublieft! :|

Maarja, 't kost wat maar dan heb je ook wat  :up:
 
Back
Top