Aanvraagsduur State Sponsorship

Edireliro

Well-Known Member
Hallo allemaal,

Ik heb een vraag waar ik vooralsnog geen antwoord op kan vinden.

Gemiddels duurt de aanvraag voor een beroepserkenning ca 12 weken. Zo ook voor het aanvragen van een State Sponsorship (waarschijnlijk Victoria) .
Stel nu dat wanneer de aanvraag voor de beroepserkenning nog loopt, wij de aanvraag voor het SS al indienen.
Zodra de beroepserkenning is goedgekeurd, sturen we deze door, zodat hij toegevoegd kan worden bij de aanvraag voor onze SS.
Ipv dat we dan 2 x 12 weken moeten wachten, wordt de totale periode voor deze combinatie misschien korter.

Heeft iemand hier toevallig ervaring mee?
We horen het heel graag.

Groetjes
Edireliro
 
Ik weet dat je voor NT en SA GEEN ss kan aanvragen zonder beroepserkenning....
Ik zou persoonlijk ook het risico niet willen lopen dat het niet in orde is of te laat goedgekeurd word...zonde van de tijd.
Je kan wel al zorgen dat alles klaar ligt om de deur uit te gaan!

Succes
afro.gif
 
Niet direct ervaring mee, maar ik zou dat risico idd niet lopen: lijkt niet onlogisch dat eerst volledigheid dossier gecheckt wordt vooraleer 't in detail wordt bekeken (hier alleszins gangbare werkwijze bij overheidsdiensten). Indien niet volledig, alles return to sender... Maar zoals gezegd, weet niet of dat hier ook het geval is.

Succes
 
Bedankt voor jullie zeer nuttige informatie.

Het lijkt ons inderdaad het veiligste om eerst het één en dan het ander te doen.
Het heeft geen zin om risico te nemen met misschien wel als gevolg dat het langer gaat duren dan nodig zou zijn.

We gaan vrolijk verder.

Groetjes
Edireliro
 
Bij ons heeft beroepserkenning idd 3 maanden geduurd. SS aanvraag in WA werd daarentegen in 1,5 week goedgekeurd :)))

Het hoeft dus niet allemaal zo lang te duren! Good luck
 
Back
Top