above ground swimming pool ervaringen gevraagd

lizzyhas

XPdite Sponsor
Wij wonen in en huurhuis tot we permanent worden dan willen we wat gaan kopen, we hebben nu geen zwembad, maar wel een flinke tuin.

heeft iemand ervaring met het aanschaffen en plaatsen van een above ground pool.

Ik zie bv op epool.com.au poolliners te koop, dan koop je zoals ik begrijp alleen het bad en de rest bouw en timmer je zelf erom heen????

kreeg ook nog de tip van iemand dat Kmart weleens dat soort pools hebben voor 150 dollar,(dat lijkt me wel erg goedkoop) maar niet als ik het wil, kan er niks over vinden online iig.
nou brand maar los.

ben erg benieuwd, thnx in advance
 
Hoi

Volgens mij kun je bij elke zwembad boer wel zo een bad kopen hoor.
Als je grasveld vlak is dan is het simpel, zet de stalen rand op en zorg dat hij werkelijk rond is en niet ovaal.
Dit doe je met een touwtje en een pin, pin in het midden in de grond touwtje eraan met de halve lengte van de diameter (straal dus)
en zo zet je hem rond op.
De bodem van het bad vullen met ongeveer 5 cm schoon zand (bij voorkeur af laten lopen tot in het midden dan komt daar ook het meeste vuil te liggen)
Liner erin en vast klikken met de strip aan de boven zijde.
Gaatjes in de liner snijden en je pomp erop aansluiten (beste is een zandfilter te gebruiken)
Vullen met water en tijdens dit de plooien in de bodem eruit wrijven.
Kind kan dus de was doen

Succes

Groetjes Kees
 
[quote author=krokkie link=topic=10420.msg146806#msg146806 date=1253255010]
Kind kan dus de was doen
[/quote]

Maar klinkt nog steeds ingewikkeld  :blond:  :lol: :lol:
 
[quote author=krokkie link=topic=10420.msg146806#msg146806 date=1253255010]
Hoi

Volgens mij kun je bij elke zwembad boer wel zo een bad kopen hoor.
Als je grasveld vlak is dan is het simpel, zet de stalen rand op en zorg dat hij werkelijk rond is en niet ovaal.
Dit doe je met een touwtje en een pin, pin in het midden in de grond touwtje eraan met de halve lengte van de diameter (straal dus)
en zo zet je hem rond op.
De bodem van het bad vullen met ongeveer 5 cm schoon zand (bij voorkeur af laten lopen tot in het midden dan komt daar ook het meeste vuil te liggen)
Liner erin en vast klikken met de strip aan de boven zijde.
Gaatjes in de liner snijden en je pomp erop aansluiten (beste is een zandfilter te gebruiken)
Vullen met water en tijdens dit de plooien in de bodem eruit wrijven.
Kind kan dus de was doen

Succes

Groetjes Kees[/quote]

Lijkt me meer een tank om prawns en krab in te houden
Ook erg goed,

Jack :evil:
 
Hoi

Ga eens langs bij Clark Rubber.  Daar hebben ze een above ground zwembad in de winkel staan.  Vraag erop los.

http://www.clarkrubber.com.au/clark-rubber-home.html

Sidonia
 
Hou je wel rekening met de hekjeswet  :| Alles dieper dan 0.35cm moet een hek omheen. jaja zal wel zeurderig zijn maar dan weet je het alvast  :wink:
 
ja , hekjes wet weet ik, maar toch bedankt!!!!

Ik weet inmiddels wel dat er een kleine tegenvaller is, namelijk dat we 1 en al rots onder ons gras hebben. nou das toch ook met een above SP moeilijk, aangezien de tuin scheeft ligt en je wel moet graven voor een recht oppervlakje,

denk dat we maar de badkamer beneden moeten zien als verkoeling vd zomer, die zit toch naast de laundry en de laundry zit ook een deur naar de tuin, best handig, moeten denk ik maar even geduld hebben met een zwembad tot we kopen, en veel naar mijn vriendin.
 
Hoi

Wij wilden ook een pool, maar omdat we huurden hebben we gekozen voor een 10 seater spa.
We missen een zwembad niet echt, je zwemt er toch niet in, je zit er alleen maar in te kletsen over hoe slecht we het hier hebben.
Wij zitten er vaak in met een glaasje wijn en een boekje, of van het uirtzicht op de bergen te genieten.


Kees
 
[quote author=krokkie link=topic=10420.msg146978#msg146978 date=1253565160]
Wij zitten er vaak in met een glaasje wijn en een boekje, of van het uirtzicht op de bergen te genieten.
[/quote]

Klinkt goed!!
 
een 10 seater spa!!!

ja, daar zit wat in , wat een briljant idee, en idd , het is voor de verkoeling!

(al zullen de kids daar anders over denken,maar uiteindelijk moet je toch eieren voor je geld kiezen)

nou dat wordt weer googlen, en anders ook graag tips van een goeie zaak etc
 
okidokie thnx, ik zag tot nu toe wel wat ideeen, maar die waren gruwelijk duur,
ik ga snel kijken, laat ik nog een react :up:ie achter
 
[quote author=Gwen link=topic=10420.msg146979#msg146979 date=1253567978]
[quote author=krokkie link=topic=10420.msg146978#msg146978 date=1253565160]
Wij zitten er vaak in met een glaasje wijn en een boekje, of van het uirtzicht op de bergen te genieten.
[/quote]

Klinkt goed!![/quote]

Toch is zwemmen (in the outback) wel mogelijk...

2923065750102738101S500x500Q85.jpg


2755301160102738101S500x500Q85.jpg


Heb die van Perthpete ook gezien, ook een hele mooie om in te relaxen :up:
Not bad for a dutch bloke........


Jack :evil:
 
Hee Jack

Flinke schutting om de pomp te verbergen, en je gaat me toch niet vertellen dat dat zwarte bolletje aan het einde
van je zwembad je Bbq is?
Ik had bij jou wel een grotere verwacht.
Ik zie ook dat je nog een loodgieter nodig hebt om wat dakgootjes te hangen.

Maar zonder gekheid, ziet er goed uit.

Kees
 
:grin: :grin: Thanks Kees.
Die "schutting"  :smile: is om de saltwater computer op te hangen.
Goot is toch voor het water op te vangen.....het regent hier nooit en als het begint dan heeft een gootje weinig zin.
Niet te grote Bbq , zijn toch alleen maar onnodige vet en cholestrol bouwers, meestal een lapje erop voor de gezelligheid.

Ben benieuwd of er meer imigranten zijn met een relax pooltje of spaatje met een leuk fotootje.

Jack :evil:
 


OFX
Back
Top