achterneef

Krakertjes

New Member
Toch eventjes vragen..
Iemand ervaring met een family visum waarvan de familie niet eerstegraads is..
Zoals dus een achterneef..
Het is van mijn vriend zijn vader's kant..
Contact hebben we allemaal met hun en Bart heeft ook al een keer onder hun hoede gezeten..
Alleen ja of we mede met hun sponsering een visa aan mogen vragen?
Iemand al ervaring mee?
Dan weten we hierover ook weer wat meer..mochten we het over deze boeg gaan gooien...
alvast bedankt
groetjes,
Krakertjes!

Volgens mij moet het eerste graad familie zijn,kun je dit niet terug vinden op www.immi.gov.au?

ja gevonden neef staat er ook wel bij maar dan moet je een carer zijn?
ja zijn we niet..
we hebben de familie ff gemeelt dit is het antwoord:

Jou Oma en mijn Opa waren broer en zus, dus ik denk dat wij beschouwt worden als "3rd cousins" close family, vermoed ik, bedoelen ze broer, zus, ouders ooms tantes en neven/nichten.  Maar niet te min zijin we toch familie dus dat moet geen probleem opleveren.
Ik hoop dat dat helpt...

en mensen helpt het?? :oops:

"Migrating as a family member" zal voor jullie niet van toepassing zijn omdat jullie daar geen ouders of kinderen hebben, of "aged dependent relatives, remaining relatives and carers"

Close family is inderdaad broer, zus, ouders, ooms, tantes, neven/nichten, en voor designated area sponsored (voor skilled visa migration) ook 'first cousin' en kleinkind.  In engels 'jou Oma en mijn Opa waren broer en zus' betekent dat je vriend en de familielid die dit geschreven heeft 'second cousins' van elkaar zijn.  Helaas is dat niet 'close' genoeg om extra punten te krijgen voor de skilled visum.

Kijk in Booklet 6, General Skilled Migration, part 2 categories: Designated area sponsored and Australian sponsored.

Maar ook als je familie daar hebt die je kunt sponseren dan moet je een skill hebben die op de lijst voorkomt om die nodige punten te halen.

Ik ben geen expert maar volgens mij klopt het wat ik zeg.

Gr,
Susan

Back