Achtjarig meisje opgegeten door krokodil

Maluka

XPdite Sponsor
Een achtjarig meisje uit Australië is opgegeten door een krokodil. Het meisje was met haar ouders aan het vissen in Noord-Australië toen ze plotseling werd aangevallen door een agressieve krokodil. Het gebied herbergt tienduizenden krokodillen doordat de dieren sinds 1971 worden beschermd en de populatie ongeremd kon groeien.

Het meisje was met haar ouders aan het vissen toen zij naar de waterkant ging om water te halen. Ze werd toen plotseling aangevallen door een zoutwaterkrokodil. Het meisje wordt nog steeds gezocht door de opzichters van het park. Zij zullen de krokodil waarschijnlijk afschieten als ze hem vinden.

Een politiewoordvoerster kon niet zeggen hoe groot de krokodil was, aangezien de familie in een afgelegen gebied aan het vissen was. Ook zal het meisje naar alle waarschijnlijkheid de aanval niet hebben overleefd. De eerste prioriteit van de reddingsbrigade is het vinden en redden van het lichaam van het meisje. Daarna zal worden gekeken welke krokodil ervoor verantwoordelijk is geweest en zal worden besloten om hem over te plaatsen naar een krokodillenboerderij of om hem af te schieten, mocht hij nog steeds een bedreiging vormen.

Bron: Fok.nl

Het is vreselijk voor het meisje en de ouders, maar!!!

Wie gaat er nu in vredesnaam met een kind van acht vissen in een afgelegen krokodillengebied!!! Notabene in the Northern Territory!
En haar dan alleen de kant op laten gaan om water te halen, dan ga je toch op zijn minst mee.
Het is geen recreatief kampeergebied.

Misschien vinden jullie mij wel hard, maar dat is vragen om ellende.
Krokodillen zijn ook niet mijn favoriet, maar laten we wel zijn, het was wel hun gebied.

Mariette

[quote author=kallie link=topic=5159.msg65069#msg65069 date=1152461788]

Notabene in the Northern Territory!

[/quote]

Waar lees je Northern Territory?

Groeten Sander

kallie heeft wel gelijk, het drama wordt er niet minder door.
ik sta liever oog in oog met een lieve huntsman familie dan dat ik een kroko op 100 meter zie.
die prehistorische krengen zijn ook nog eens bloedsnel.

maar ze horen nu eenmaal in australie dus is het gewoon oppassen.

je weet dat ze daar zijn, je moet er gewoon een beetje rekening mee houden en een paar meter van het water weg blijven, dan komt alles goed.
crock kan maar een paar meter snel uit het water komen waarin hij kan aanvallen.

Dus niet bang worden, is een hele mooie omgeving daar om te gaan kamperen.

[quote author=r2d2 link=topic=5159.msg65074#msg65074 date=1152469424]

[/quote]

Groeten Sander
[/quote]

nou Noord-Australie dan, maar dat is niet de issue

Het was inderdaad in NT

Sunday July 9, 07:50 PM
Croc takes girl, 8, in NT river
An eight-year-old girl is feared dead after being taken by a saltwater crocodile in the Northern Territory.  The girl was fishing with her family in the Blythe River between Maningrida and Ramingining, in Arnhem Land, east of Darwin, when the attack occurred about 8.30pm (CST) Saturday, police said.

It was not known how large the crocodile was, but it was unlikely she had survived the attack. "It's believed she went to the water's edge to collect water when she was taken," a police spokeswoman said.

"Members of the tactical response section and parks and wildlife rangers will be attending the area to search for the girl and attempt to harpoon the crocodile." It is not yet known where the girl was from, but she is reported to have been from a nearby Aboriginal community. Her family had been fishing from a small outstation on the river, the spokeswoman said.

A search for the girl, or her remains, was unlikely to start until nightfall, with tactical response officers and parks and wildlife rangers travelling from Darwin to the remote site.

"They'll look at searching on dark - that tends to be a better time to look for crocodiles," the spokeswoman said.

Senior wildlife officers had left Darwin just after midday, a spokesman for the Northern Territory's environment department said.

"Normally what happens is the location and recovery of the body is first and foremost priority," he said.

"Then, of course, it is to determine which particular crocodile might have been responsible for this."

If the crocodile was found and identified, a decision would then be made on whether to send it to a crocodile farm or, if it posed a threat, to kill it, the spokesman said.

Brought to you by AAP, Copyright © All Rights Reserved.

Crocodile victim's uncle urges shoreline search

The uncle of the eight-year-old girl taken by a crocodile in northern Arnhem Land in the Northern Territory says police are wasting their time shooting crocodiles in the area to find her remains.

The girl was from the remote outstation of Gadji, near Ramingining about 400 kilometres east of Darwin.

She went missing on Saturday night while fishing on the Blythe River with her family.

Two crocodiles have been shot near the site but no remains have been found.

Ronnie Barramala says the crocodile is most likely hiding the girl's body in its nest.

He says searchers should be concentrating on the shoreline.

"Police people are just wasting time going around shooting the crocodiles because in our understand with the crocs, when a croc gets its prey, it just doesn't straight away eat it," he said.

"It takes it up to its nest and leaves it there and let it decompose first, then a couple of days later he comes back and then has it."

Mr Barramala says crocodile numbers need to be reduced.

"They're pests. Too many, too many," he said.

Ik ben het met kallie eens maar ik krijg er wel kouwe rillingen van,mijn dochter wordt aankomende vrijdag 8.
Het zal je kind maar wezen... :cry:

Heb ook kinderen, en er is niets erger dan je kind te verliezen of pijn te moeten zien of voelen lijden.

Reden temeer om hem/haar niet alleen te laten aan de waterkant.

Mariette

Als ik het goed begrijp gaat het om mensen die daar in de buurt wonen en dus van het gevaar wel weten maar misschien inmiddels imuum zijn geworden voor het.

Wij als (toeristen) zullen zeker iets voorzichtiger zijn. Ik hoorde net op de radio Sunshine fm. dat dit het 3e ongeval in 18 maanden was.Er zijn waarschijnlijk iets te veel van deze beschermde beestjes.

Wie biedt voor een krokodillenbiefstukje, een een paar leuke laarsjes. (ik weet wel dat dit niet verantwoorde uitspraken zijn hoor).

groetjes Manja :)

Nou ik ben wel voor dierenbescherming maar ik vind mensenbescherming toch iets belangrijker  :wink:

[quote author=kallie link=topic=5159.msg65079#msg65079 date=1152480667]
[quote author=r2d2 link=topic=5159.msg65074#msg65074 date=1152469424]

[/quote]

Groeten Sander
[/quote]

nou Noord-Australie dan, maar dat is niet de issue

[/quote]

Het was achteraf toch in de NT, maar het had ook in WA of Queensland kunnen zijn. Maar je hebt gelijk:  het doet niets af aan het feit dat dit een trieste situatie is.

Reden waarom ik dit aangaf, is omdat de  NT vaak negatief in het nieuws komt, en niet bijvoorbaad de plek hoefde te zijn.

Groeten Sander

Wat een drama,

Kreeg vanochtend het laatste nieuws van Australia in mijn mailbox.
Ja dan lees je met geschrokken ogen.

Maar zoals al gezegd is.
Ben voorzichtig , want een croc zal het niet zijn en neemt zijn kans.
Voor hem een hapje om enkele dagen niet te hoeven eten.

Maar het blijft erg

Jack :evil:

Een verschrikkelijk drama (en ongeluk).

Maar ik blijf het schitterende beesten vinden. Heb hele grote jongens van dichtbij gezien zowel in WA, NT als Qld. Wat een ontzag wekken die bij mij op. Ik durfde nog niet naar de waterkant te kijken, laat staan een emmertje water halen, tenzij ik 100% zeker wist dat er geen saltie´s zaten.

Des te onbegrijpelijker dat de mensen die er dagelijks mee te maken hebben, zo onvoorzichtig zijn geworden. Ik zou verwachten dat die precies weten wat je wel en niet moet doen. Misschien was dat ook wel zo...........maar iedereen maakt weleens fouten of wordt onoplettender in een bekende situatie.....met in dit geval desastreuze gevolgen.
(maar niet iets om nu de hele krokodillenpopulatie maar weer te gaan verminderen.....)

Een vreselijk familiedrama....!

Henriette

Back