Enige inventiviteit is hier op zijn plaats. Het gaat er bij de ACS om dat zij precies kunnen zien welke ervaring je man als IT'er heeft opgebouwd, dat wil zeggen: wat waren precies zijn taken, met welke tools heeft hij gewerkt en voor hoe lang heeft hij dat gedaan. Een eenvoudig getuigschrift wat enkele vage omschrijvingen helpt dan niet, ook wat wij in NL een 'werkgeversverklaring' noemen is niet voldoende, hierin staat nl. zelden wat iemand nou werkelijk gedaan heeft.
De oplossing in jullie geval is om binnen het overnemende bedrijf de persoon op te sporen die weet wat je man heeft gedaan, of de HR afdeling zover te krijgen dat zij met een rein geweten de verklaring af kunnen leggen die nodig is. Er moet toch iemand van het 'oude' bedrijf zijn die nog steeds bij het nieuwe bedrijf werkt die weet wat je man gedaan heeft ? Deze persoon kan dan netjes (in het Engels, of laten vertalen) zo'n verklaring opstellen met daarin alle gevraagde elementen. Denk erom, de ACS trekt referenties soms wel degelijk na, dus zo iemand kan vanuit AUS gebeld worden met de vraag om meer informatie ....
Je moet vooral de ACS niet de indruk geven dat je een globale/vage verklaring gebruikt omdat er geen echte details te melden zijn, zoiets maakt achterdochtig. Laat je man bv. zelf zo'n net overzicht (naar waarheid) maken en dan de desbetreffende persoon uit het bedrijf dit laten autoriseren ...
Als je meer vragen hebt ..... en succes tot zover natuurlijk.