"activeren" paspoort

Fritsie

XPdite Sponsor
Hoi allemaal,

Er is al een keer iets over geschreven, maar ik kan het niet meer vinden dus bij deze nog maar een keer. Nicole heeft deze week haar Australische paspoort ontvangen. Nu heb ik op dit forum gelezen dat je binnen een jaar na afgifte dit paspoort moet "activeren" door Australië binnen te gaan. Ik kan deze regeling nergens vinden, dus mijn vraag is of dit echt zo is en waar ik dit terug kan vinden. Alvast bedankt voor jullie reactie. Groet, F

Kijk eens op de website van DIMIA én op je papieren waarop stond dat je visum gegeven/goedgekeurd werd. Daarop stond bij ons duidelijk vermeld wanneer die eerste entry moest zijn. Eigenlijk is dat gewoon een kwestie van naar Oz te gaan en een stempel te krijgen op de luchthaven van de douane, je moet er niks speciaals voor doen in Oz zelf!

Groetjes,
Sara

Hoi Sara,

Ik heb het over een australisch paspoort en niet over een visum. Het paspoort is in NL aangevraagd en de Australische ambassade heeft niets gezegd over "activeren". Toch bedankt. Groet, F

volgens mij is er al eerder over geschreven, maar dat activeren had dacht ik te maken met je visum.

Dus volgens mij niet met je paspoort......

Gr. SAb

Hi Fritsie

Ik heb tussen onze papieren niets kunnen vinden over activeren van het Oz paspoort.

Robby,

Heeft jouw vrouw/vriendin dan ook haar Oz paspoort in NL aangevraagd, of had ze het paspoort al in Australië gekregen? Misschien haal ik, zoals Sabien zegt, wel dingen door elkaar. Thanks, F

Heeft jouw vrouw/vriendin dan ook haar Oz paspoort in NL aangevraagd, of had ze het paspoort al in Australië gekregen? Misschien haal ik, zoals Sabien zegt, wel dingen door elkaar. Thanks, F

Mijn vrouw had al een Oz paspoort maar deze was 25 jaar geleden verlopen.
De nieuwe heeft ze via de Oz ambasade in Den Haag aangevraagt en is tien jaar geldig.

dan denk ik dat ik verkeerd zit en dat je het pp helemaal niet hoeft te activeren. Groet, F

[quote author=George Franciska link=topic=1613.msg21109#msg21109 date=1121808068]
Volgende nieuws van ons front...

We kunnen echt niet wachten tot onze "vakantie" in december om George zijn pas geldig te maken....
Dus gaan we over 3 weken naar Melbourne toe.
Hier blijven we maar twee weken, maar hierdoor kunnen we wel 5 maanden eerder beginnen met mijn spouse visa :lol:
En dan in december en januari lekker 5 weken in Oz rond dwalen!
We hebben er zin in!! :happysun:

[/quote]

Dit was het berichtje dat ik zocht. hèhè. Misschien dat George of Franciska dit nog lezen en kunnen aangeven wat het geldig maken van de pas inhoudt en waar staat dat en hoe dat moet. Groet, F

oeps, foutje

Daar was al antwoord op gegeven. Teveel informatie allemaal voor mijn beperkte brein.

Back