Adelaide United wil Romario als gastspeler (update)

Joep

Active Member
Adelaide United wil Romario als gastspeler

19/9/2006  9 :52

Romario kan zijn carrière tijdelijk vervolgen in Australië. Adelaide United heeft de veertigjarige goalgetter benaderd om er als gastspeler aan zijn doelpuntentotaal te werken. Volgens de reglementen van de Australische voetbalbond mogen clubs twee spelers voor vier weken vastleggen.
Zo'n kortstondig verblijf kan voor de Braziliaan aantrekkelijk zijn om dichter bij zijn grote doel van 1000 goals te komen. Romario staat nu op 984 doelpunten en wil de mijlpaal bereiken in het shirt van Vasco da Gama, zijn grote liefde.

Het probleem is dat Vasco zich in allerlei bochten moet wringen om Romario een passend einde van zijn loopbaan te kunnen geven. In het Campeonato Brasileiro speelt de club nog maar veertien duels. En dat lijken er veel te weinig om nog zestien keer te scoren.

Om toch tot de duizend te komen, is alles en iedereen bezig creatieve oplossingen te bedenken. Zo wil Miami FC, zijn laatste werkgever, hem meenemen naar een aantal oefenduels. Ook Vasco zou overwegen officiële oefenpotjes te organiseren. Het is nu aan Romario om de route te bepalen.

bron: vi.nl

[quote author=Wilbert67 link=topic=5646.msg71415#msg71415 date=1158689821]
Feyenoord zoekt ook nog een goede spits!!!
[/quote]

Feyenoord zoekt wel meer dan alleen een goeie spits!  :lol: :lol: :lol:

'Australië niet blij met oudjes als Romario'

22/9/2006  17:00

Australië zit niet bepaald op het puntje van zijn stoel te wachten op de mogelijke komst van Romario naar Adelaide United. Een aantal clubs heeft zich uitgesproken tegen een tijdelijk gastoptreden van de Braziliaanse spits.
Ook de nationale voetbalbond (FFA) meent dat de regel om een speler voor een maand vast te leggen niet is bedoeld voor oudjes als Romario (40) of Stan Collymore (35, al vijf jaar gestopt en tegenwoordig acteur).

Namens de FFA riep John O'Neill de clubs op alleen buitenlandse spelers aan te trekken die het niveau van de Australische competitie opkrikken. Vooral de mislukte poging van Newcastle Jets om Collymore uit zijn pensioen te halen, vindt de bond onzinnig.

Of Adelaide United zich iets gaat aantrekken van de mening van de bond, is nog niet bekend. Overigens heeft de FFA de mogelijkheid dergelijke korte contracten te verbieden als in zijn ogen aan de regels daarvoor niet worden voldaan.

Romario is net een kleine week klaar bij Miami FC. In de Verenigde Staten deed hij goede zaken in de jacht op zijn duizendste goal. Romario scoorde negentien keer en staat nu op 984.

De bedoeling is dat O Baixinho de mijlpaal nog dit kalenderjaar bereikt bij Vasco da Gama, waar hij half oktober zou terugkeren. In de tussentijd zou hij Down Under nog wat dichter bij zijn doel kunnen komen.

bron: vi

Ja ik kan me hier wel iets bij voorstellen. Ik kan me niet voorstellen dat de FFA hun competitie als een circus wil zien.

nou hij komt toch!

Romario in Australische competitie

Uitgegeven: 29 september 2006 08:46
Laatst gewijzigd: 29 september 2006 09:23

SYDNEY - Romario maakt volgende maand zijn opwachting in de Australische voetbalcompetitie. De oud-PSV'er speelt als gast vier wedstrijden mee met Adelaide United. De club heeft dit vrijdag medegedeeld.

De 40-jarige Romario debuteert op 25 november in de wedstrijd tegen Central Coast Mariners voor zijn tijdelijke club. De Braziliaanse aanvaller aast op het 1000e doelpunt in zijn carrière.

De teller staat nu op 984. De afgelopen periode was hij actief in Amerika bij Miami FC. Eerder deze maand eindigde dit avontuur na de uitschakeling in de kwartfinales van de play-offs.
bron: nu.nl

Warm welkom voor Romario

Uitgegeven: 16 oktober 2006 07:29
Laatst gewijzigd: 16 oktober 2006 07:29
SYDNEY - Onder luid applaus van tientallen voetbalsupporters is Romario in Australië gearriveerd. De oud-spits van PSV speelt volgende maand vier duels voor Adelaide United. Hij wil in zijn loopbaan graag duizend doelpunten maken. De aanvaller is nog zestien treffers van de magische grens verwijderd.

"Ik heb altijd veel doelpunten gemaakt", vertelde Romario even na aankomst tijdens een persconferentie. "Dat ga ik nu ook doen. Ik weet niet precies hoe veel doelpunten ik ga maken."

De veertigjarige Romario begon zijn loopbaan bij Vasco da Gama. Hij speelde later voor Flamengo, Fluminense, PSV, Barcelona, Valencia en Miami FC.

Bron: nu.nl

Ja ik heb het gelezen. Ik heb opzich niets tegen een :wheelchair: in de League, ook al komt ie hier alleen maar om die 1000 goals te maken.

Wat ik wel vreemd vind is dat hij voor maar 4 wedstrijden ingehuurd kan worden.

...okay okay .... ik weet het: nieuw land = nieuwe regels .... hahaha

:soccer:

Back