Adres bij verzekering/bank/....opgeven

Aussienine

New Member
Heb een vraagje over welk adres ik later in Australie moet opgeven bij een bank, verzekeringen en div. andere instellingen waar ik me moet inschrijven. Kan ik dan ook die adres van de hostel opgeven?
Ik wil zelfs de eersten paar weken in een hostel gaan zitten omdat het voor mij goedkoper lijkt dan meteen al een huis huren. Had ook al gelezen dan men moet solliciteren op een huurwoning en ook al een keer langs de woning moet zijn geweest.
Wat zijn jullie ervaringen?

Hoi,

Bij de meeste hostels kun je wel regelen dat je daar je post naar toe mag sturen, dus dan kun je dat ook als tijdelijk adres opgeven. Uiteraard wel even met het hostel afstemmen. Je loopt dan natuurlijk wel meer risico dat een ander je post opent, dus het is voor de bankpasjes ed handiger dat je deze niet naar het hostel laat sturen. Zelf hadden we bij de bank ons adres op het hostel laten zetten, daarna een bankafschrift laten afdrukken en vervolgens weer het adres van de bank als adres genomen.

Huurwoning klopt inderdaad dat je moet 'solliciteren'. De makelaar legt jouw dossier voor aan de landlord en die beslist uiteindelijk aan wie hij / zij de woning wil verhuren. Als je geen dieren hebt is het makkelijker, anders zorgen voor goede referenties...

groet,

Tommy

Heb een vraagje over welk adres ik later in Australie moet opgeven bij een bank, verzekeringen en div. andere instellingen waar ik me moet inschrijven. Kan ik dan ook die adres van de hostel opgeven?
Ik wil zelfs de eersten paar weken in een hostel gaan zitten omdat het voor mij goedkoper lijkt dan meteen al een huis huren. Had ook al gelezen dan men moet solliciteren op een huurwoning en ook al een keer langs de woning moet zijn geweest.
Wat zijn jullie ervaringen?
Hee Aussienine,

Ik ben even kwijt wat je ook alweer precies ging doen in Australië.. Ik weet ook niet waar je mee geboekt hebt en waar je naar toe gaat.. Zelf heb ik geboekt bij Australian Backpackers en dan zijn zij ook meteen mijn post adres. Zij sturen mijn post dan telkens door naar de plek waar ik op dat moment ben (behalve echt pakketjes).

Heee Gwen en Tommy,
thanx voor jullie response.

Hee Aussienine,

Ik ben even kwijt wat je ook alweer precies ging doen in Australië.. Ik weet ook niet waar je mee geboekt hebt en waar je naar toe gaat.. Zelf heb ik geboekt bij Australian Backpackers en dan zijn zij ook meteen mijn post adres. Zij sturen mijn post dan telkens door naar de plek waar ik op dat moment ben (behalve echt pakketjes).

Om jouw vragen te beantwoorden Gwen.....
Ik heb verder nog niets geboekt, moet ik wel nu al een beetje erachteraan gaan want ik wil in begin juni met een 3 jaars visum naar Adelaide vertrekken. Ik heb al een paar hostels bekeken maar er blijven nog maar weinig over en die die ik echt had willen boeken is al maanden vol :mad: Ik zoek namelijk ook een hostel waar ik mijn fiets uiteindelijk kwijt kan (en dan niet voor de deur op straat, dat ding koste me ca 1500 euro)

Misschien beter om een postbus te huren of 'poste restante' te laten verzenden. Dat betekent dat je het op moet halen op het postkantoor.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Poste_restante

Poste restante is een aanduiding op een poststuk die aangeeft dat de brief op het postkantoor bewaard moet worden tot de geadresseerde deze komt ophalen. Het is een methode die vooral wordt gebruikt om post te sturen naar personen zonder vast adres, bijvoorbeeld toeristen.
Adressering en bewaring

Het poststuk wordt gericht aan de persoon die het komt ophalen, onder vermelding van "Poste restante" en in veel gevallen het adres van het postkantoor (afhankelijk van het land). De brief moet voorzien zijn van het adres van de afzender, omdat deze slechts een bepaalde tijd op het postkantoor wordt bewaard (in Nederland een maand).[1] Na deze termijn wordt de zending doorgaans aan de afzender retour gestuurd. In België moet voor poste restante € 1,50 per poststuk betaald worden[2].

Ik heb verder nog niets geboekt, moet ik wel nu al een beetje erachteraan gaan want ik wil in begin juni met een 3 jaars visum naar Adelaide vertrekken. Ik heb al een paar hostels bekeken maar er blijven nog maar weinig over en die die ik echt had willen boeken is al maanden vol :mad: Ik zoek namelijk ook een hostel waar ik mijn fiets uiteindelijk kwijt kan (en dan niet voor de deur op straat, dat ding koste me ca 1500 euro)
Welke hostel(s) heb je nog in gedachten? En vooral, welke is zoooo goed dat hij NU al vol zit :confused:

Dat postbus huren is wel een heel goed idee. Zat ik gisteren ook nog aan te denken.

Ik had het Backpackers OZ (die waren al vol) in Adelaide op het oog en het Sunny's Adelaide. Maar ik heb gisteren een paar recente recencies van het Sunny's gelezen en die zal het niet worden. Ik heb nu al een aanvraag bij het Glenelg Hostel gedaan, want deze is niet zo een bunk hostel en heeft ook plek in de beergarden voor mijn fiets.

Maar ik kan toch geen postbus adres bij een bank of als ik een huis wil gaan huren of verzekering afsluiten, opgeven??

Postbus: Ik zou niet weten waarom niet? Maar ingewijden kunnen daar vast een onderbouwd antwoord op geven.
Poste restante is wel handig als je je fotocamera per ongeluk thuis hebt laten liggen en deze veilig op wilt laten sturen. Voor bankdocumenten is het inderdaad niet zo handig, mocht het uberhaupt al geaccepteerd worden, wat ik betwijfel.

Maar ik kan toch geen postbus adres bij een bank of als ik een huis wil gaan huren of verzekering afsluiten, opgeven??
Volgens mij wel hoor. Mijn gastgezin toendertijd kreeg alle post in een postbus ipv hun huis adres..

Back