Adres gezocht voor het verschepen van spullen door WBS

r2d2

Member
Hoi,

29 oktober willen we onze spullen (2 tot 3 kuub) verschepen naar Melbourne. Zelf vliegen wij een week later op 5 november naar Melbourne.

Voor onze verscheper (WBS) hebben we een adres nodig van "de ontvanger". Zelf heb ik geen contacten in Australie wonen, en ben dus erg benieuwd hoe hiermee om te gaan. Wij hebben bij aankomst nog geen huis klaar staan, omdat we na een paar weken hostel willen beslissen hoe en waar precies we ons gaan vestigen.

Wie heeft tips / een adres die we mogen opgeven voor onze goederen?

Groeten Sander & Vanessa

Hoi Je zou toch kunnen afspreken met de vervoerder dat als je je stekkie hebt gevonden :roll: je hem een fax stuurt met de adres gegevens!!!

Kost waarschijnlijk wel wat geld voor het opslaan, maar twee tot drie cub is niet veel he.

gr Bennie

Dat kan inderdaad, maar eigenlijk willen we onze spullen daar zo snel mogelijk hebben.
Als je eerst een aantal weken gaat zoeken, en dan pas de boel wordt opgestuurd, dan ben je zo 2 maanden verder voordat je je spullen na vertrek weer ziet.

Hoe doen anderen dit?

Groeten Sander

Spullen op slaan is wel duur hoor. Ik weet niet meer hoeveel, maar kan me herinneren dat het aardig wat was, je betaald per dag. Er wonen zat mensen in Melbourne, je mag vast wel iemands adres gebruiken.

succes

Wij hadden ook nog geen adres. We hebben via email contact gehouden met de (Australische contact van de) verhuizer. Toen we een adres hadden hebben we dat doorgegeven, en dat was nog voordat ze goederen gecleared waren. Het duurt best een tijd voor de boel er is: paar dagen Rotterdam, een week of 7 op het schip, inklaren in Melbourne (bij ons in Adelaide ging daar nog eens 10 dagen overheen) dus als je snel een huis weet te vinden heb je helemaal geen opslag nodig.

Of bedoelen ze dat je een postadres moet opgeven?

Michiel

Hoi,

Ik denk een postadres.

Je moet altijd een pakket versturen met een ontvanger (adres, geen POBOX) erop. Zo ook met het verschepen van goederen.. misschien uit angst dat het dan niet in de haven blijft staan, en dat er iemand verantwoordelijk voor is?

Is de enige eis, dat het een adres in Oz is? Want dan ken ik nog wel eimand in Perth die zijn adres beschikbaar stelt. Dan wel raar dat het in Melbourne aankomt, maar dat is niet ons probleem. Of kan je zelfs je eigen adres in NL opgeven? :evil:

Groeten Sander

Wij hebben dozen met TNT verstuurd en hadden toen ook geen adres. Gewoon naar de GPO gestuurd geen enkel probleem , je moet alleen regelmatig langs gaan om te kijken of het er al is. Weet niet hoe het zit met 2 tot 3 kuub. Bij ons ging het om dozen van 20 kilo.
Succes

Erna

Het adres dat je op moet geven is inderdaad niet per-se het afleveradres. Misschien zijn er XPditers die al in Melbourne wonen die hun adres ter beschikking willen stellen?

Voor wat betreft de opslag: Het bedrijf in Sydney waar Transpack zaken mee doet, rekent AU$ 20 per week voor 4cuub.

Gpo! Bedankt  :up:

Mmmm.... dat van die optie van een xpditer is een goed idee. Wie dit leest, en dit geen probleem vindt, graag een PB.
Het betreft een zending die eind oktober richting Oz gaat.

Groeten Sander

Hoi,

Wie wil zijn/haar adres ter beschikking stellen als "geadresseerde" voor onze spullen, die eind okotber naar Melbourne worden verscheept?

Groeten Sander & Vanessa

Je mag mijn adres gebruiken maar ik woon in Brisbane, en dat is volgens mij niet de bedoeling....

Kom op mensen in Melbourne, het gaat hier alleen maar om een adres wat op een verzendpapiertje moet staan. Het houd verder niets in!

Maar anders het GPO adres? Of is dat een postbus? Of het ambassade of consulaat van Nederland? stuur effe een emailtje daarheen, mag vast wel....

Henriette

Back