Adres voor emigratieverklaring Luchtmacht

Jeroen

XPdite Hero
Voor degene die bij de Koninklijke Luchtmacht hebben gediend en met groot verlof zijn heb ik hieronder het adres waar je een (in het engels) een emigratieverklaring kunt krijgen. Je krijgt er twee. Wat in het verzoek moet staan is:

- je geboortedatum
- naam (volledig)
- adres
- indien mogelijk je registratienummer


Onderteken je eigengemaakte verzoek, anders nemen ze het niet in behandeling.

Het adres is:

Ministerie van Defensie
Bureau RIOP
Postbus 7000
6460 NC KERKRADE
Tel: 045-54 69 994
 
Ik kom nog uit de tijd dat ik in dienst moest :? In 1983 heb ik de landmacht alweer verlaten. Ik heb op mijn aanvraagforumier aangegeven dat ik niet in dienst ben geweest..... omdat op de site van de Ambassade (Berlijn) staat dat als men langer dan 10 jaar uit dienst is, geen verklaring nodig is.... Daar vertrouw ik dan maar op.

KC 8)
 
Dat geldt niet alleen voor de luchtmacht, maar voor alle dienstvormen (of hoe je dat ook zegt). Ook als je niet in dienst bent geweest moet je daar een verklaring aanvragen. Je krijgt dan een (engelstalige) brief waarin staat dat je je duties vervuld hebt, voor zover die er waren.
Isis.
 
Isis said:
Ook als je niet in dienst bent geweest moet je daar een verklaring aanvragen.

Weet je dat zeker? Ik heb dit nog nergens gelezen namelijk.
Misschien is het afhankelijk van het type visum, maar voor een spouse visum hoeft het in elk geval niet:

Daarvoor geldt:
"Military discharge certificates, if applicable.
(All applicants who served in any Armed Forces within the last ten years should provide one of these certificates."

Zie:
http://www.australian-embassy.de/visa/visas/family/100_309.html
 
Wij moesten zo'n verklaring hebben, maar wij gaan voor de skilled independent. Dat zal het verschil wel verklaren.
Groet, Isis.
 
Back
Top