adres voor import permit hond

j.m.

New Member
Hoi!

Wij (janneke en jeroen; zie "even voorstellen") zitten met smacht te wachten op ons visum. We willen begin september vertrekken en onze hond gaat ook mee. Nu heb ik een vraag voor jullie;
Op het aanvraagformulier voor een import permit voor de hond moet je een adres opgeven in (in ons geval) Sydney. Dit mag een adres van familie/vrienden of werk zijn, maar HELLUP! wij kennen niemand in Sydney en hebben ook (nog) geen werk daar!

Weet iemand wat we daaraan kunnen doen? Volgens mij heeft diegene wiens adres je opgeeft verder niets met de hond/quarantaine te maken, want je kan aangeven dat al het contact via jou (=exporter) verloopt.

Hopelijk kan iemand me verder helpen, dan kan ik de aanvraag gaan versturen voor ons hondje.

Groetjes en bedankt alvast!
Janneke

Een paar jaar geleden heb ik gereageerd op zo'n oproep en ons adres gegeven. Nooit post van de hondenclub ontvangen ofzo (geen gedoe voor ons dus) maar de familie met de hond was er 100% mee geholpen. Heel leuke vriendschap aan over gehouden. Wij zitten nu weer in NL, maar wie biedt zich aan voor deze oproep?

Wij kenden ook niemand toendertijd, in Perth en hebben het adres
van het bedrijf waar mijn man zou komen te werken opgegeven.
Good luck

Janneke, waarom moet diegene in Sydney wonen? Ik heb het ook een keer gedaan; ik woon in Brisbane, en de eigenaar van de hond ging niet in Sydney én niet in Brisbane wonen en dat was geen probleem. Zijn die condities veranderd?

Overigens, het is wel handig om er voor te zorgen dat je jullie naam per adres opgeeft, want ik moest een verklaring afgeven dat de eigenaars echt de eigenaars waren en de hond vrijgegeven mocht worden omdat hun naam niet in het adres stond.

Succes!

Ik zal inderdaad eens checken of het echt een adres in sydney moet zijn, had ik automatisch aangenomen, misschien nemen ze inderdaad wel genoegen met een adres, zolang het maar in Australie is. ik houd jullie op de hoogte!

[quote author=Eerainuh link=topic=8945.msg119410#msg119410 date=1213432087]
Overigens, het is wel handig om er voor te zorgen dat je jullie naam per adres opgeeft, want ik moest een verklaring afgeven dat de eigenaars echt de eigenaars waren en de hond vrijgegeven mocht worden omdat hun naam niet in het adres stond.
[/quote]

Irene,
wij zijn zelf ook met de permit van onze poezen maar ik begrijp niet goed wat je bedoeld met, jullie naam per adres opgeeft.     
bedoel je soms dat je bij beide adressen je eigen naam invult. (inp/exp details)

gr. martijn

Hoi Martijn,

Ik bedoelde het zo: wanneer je het adres opgeeft, zorg er dan voor dat er staat:

Naam: Martijn Huppeldepup
Adres: p/a (per address) 1, West St
City: WoopWoop

Als je in het naamveld de naam van de bewoner van dat adres opgeeft, moet diegene later een statement invullen dat jullie inderdaad de eigenaars zijn én nog capabele ook.

Snappie?

Ireen :)

Back