advies vliegen met een kind van anderhalf

Jacky

New Member
Heeft iemand ervaring of goede tips, hoe je de vliegreis zo makkelijk mogelijk kan laten verlopen met een peuter van anderhalf jaar. Bij het stijgen en dalen van het vliegtuig en hoe je de tijd zo rustig mogelijk door komt? ben wel met kinderen van 4 en 5 jaar gevlogen, maar die tijd was max. 12 uur, dit is het dubbele en ze is veel jonger.
We vliegen volgende week zaterdag met Singapore airlines..

Bedankt alvast.

Groetjes Jacqueline
 
Een collega heeft laatst zijn eigen autostoeltje gewoon meegenomen in het vliegtuig. Die met de stoelriem vastgezet en dat ging perfect. Zo heeft die kleine wel gewoon haar eigen stoel, en je hebt in het land waar je heen gaat meteen een autostoel bij de hand.

Ik heb zelf alleen ervaring met korte vluchten toen ons zoontje ongeveer 1,5 was. Hij sliep tijdens het opstijgen al.... :up:

Mocht er een gouden tip zijn dan hoor ik die graag wij gaan in september naar Thailand en Australie met ons zoontje van dan 2,5 jaar....

O ja, er wordt altijd geroepen dat klei ideaal is om mee te nemen. Jeweetwel playdoo, zelf nog geen ervaring mee maar we gaan het wel proberen.

GroetZ GEERJAP
 
He da's een goede tip :up:
Je kan dus je autostoeltjes gewoon als handbagage meenemen?
ga ik zeker overwegen!
 
Hoi Wilbert67,

Wij zijn tot nu tot 2 keer naar australie gevlogen met een baby/peuter. De eerste keer was hij 9 maanden en de 2e keer was hij bijna 2 jaar.

We hebben geen autostoeltje meegenomen, maar ons zoontje heeft beide keren ook in een bedje aan de muur geslapen. De 2e keer met de benen over de rand maar beide keren heeft hij ongeveer de helft van de vlucht geslapen. Voor de wakkere momenten hadden we kleine cadeautjes ingepakt voor als hij vervelend zou zijn maar de helft was bij aankomst in australie nog ingepakt.
Met Singapore Airlines vliegen heeft ook onze voorkeur. De stewardessen zijn ook niet beroerd om met de kinderen op de arm rond te lopen. Ook hebben ze potjes babyvoeding aan boord, maar die had ik zelf meegenomen voor het geval dat. Tussendoor snaaide hij gewoon met onze maaltijden mee.

Het enige nadeel van die bedjes aan de muur is dat je ze wakker moet maken bij evt turbulentie want dat worden ze er afgehaakt.
Verder is het heel goed gegaan.

Ik denk dat je met zo'n autostoeltje wel een stuk duurder uitbent want je betaalt dan toch een stoel extra

Verder moet je je maar niet te veel zorgen maken. Het gaat best goed.

De eerstvolgende keer zou ik me zelf meer zorgen maken met 2 kinderen(nu 4 en 15 maanden)
Het is toch een iets meer geregel.

Een prettige vliegreis toegewenst!!

Groetjes Heidi
 
[quote author=geerjap link=topic=8958.msg119631#msg119631 date=1213853457]

Een collega heeft laatst zijn eigen autostoeltje gewoon meegenomen in het vliegtuig. Die met de stoelriem vastgezet en dat ging perfect. Zo heeft die kleine wel gewoon haar eigen stoel, en je hebt in het land waar je heen gaat meteen een autostoel bij de hand.

[/quote]

Ging die collega naar de VS? Ik heb me er wel eens in verdiept, en er zijn allerlei richtlijnen waaraan stoeltje moet voldoen om aan boord toegelaten te worden. Plus dat je - denk ik - inderdaad 75% van het volwassenentarief betaalt voor een stoel. Houd er ook rekening mee dat Nederlandse autostoeltjes in Australie niet toegelaten zijn en je dus een boete kunt oplopen.

Wij hebben met ons zoontje van nu bijna drie maar destijds 1 jaar en 3 maanden en net 2 jaar twee keer de vlucht gemaakt. De wiegjes zijn wat ons betreft inderdaad een aanrader. Het hielp hem enorm met slapen, hij kon er ook in spelen, en zat dan ook niet in jouw schoot. KLM was veel stricter, wilde ons op de heenweg tot KL geen wiegje geven want zoon zou al te groot/lang zijn. De rest van de vlucht met Malaysian gelukkig wel. De tweede keer zijn we met Singapore Airlines gevlogen, ook wiegje losgepeuterd (zij houden een hoger gewicht aan als maximum en mijn zoontje was een beetje een schrielkip).

Tijdens opstijgen en landen iets te drinken of eten geven om ze te laten slikken. Ik nam altijd zelf een assortimentje aan eten mee, anders ben je afhankelijk van wat er aan boord is en hoeveel babies/kleine kinderen er aan boord zijn om mee te delen. Bij de aziatische luchtvaartmaatschappijen wilde er nog wel eens erg zoete snacks etc aangeboden worden, hoe lief ook, dan gaf ik hem liever een bekend fruitreepje of zo. En inderdaad wat meesnaaien van ons eten.

Wij hadden voor de tweede reis ook een draagbare dvd speler bij ons maar hebben die weinig gebruikt aan boord. Zoonlief vond al genoeg interessants, het buurjongetje, de achterburen, boekjes etc. Wij hadden ook kleine dingetjes bij ons, simpele dingetjes als een plastic rolmaat. Uren meetplezier.

Overigens een tip voor diegenen die met zeer jonge kinderen reizen: neem niet alleen 1 of 2 verschoningen voor kindlief mee, maar ook een extra schoon tshirt/blouse/etc voor je zelf in de handbagage. Accidents will happen....!

In KL of in Singapore, afhankelijk van duur stopover, nemen wij altijd een kamer in het daghotel of een gewoon hotel (reis al langere tijd tussen NL en Azie/Australie). Heerlijk om even te douchen, plat te kunnen, en sinds we een kind hebben mogen we dan om toerbeurt ook even slapen, terwijl de ander met kindlief op verkenning gaat (als kind zelf niet wil slapen). Je kunt op deze vliegvelden ook zwemmen of alleen een douche nemen. Ik voel me daarna weer klaar voor de tweede 'helft'.

Het is ons erg meegevallen, tot nu toe.... veel succes,

Sunburnt
 
Hoi Sunburnt,

Wat betreft het landen en stijgen is het altijd aan te raden om drinken of eten te geven ivm oorproblemen.
Bij ons is het nooit nodig geweest. Hij had nergens geen last van en ging vrolijk spelen.

We hebben een korte vlucht geboekt naar queensland vanuit melbourne en zowel met landen als opstijgen sliep hij al voordat we de lucht in waren. Nooit geen problemen met de oren gehad.

Groetjes Heidi
 
wij zijn met een 6 maanden en een 2 jaar oude naar Nederland geweest, we hadden kinderstoeltje meegenomen, maar op aanraden van de stewardessen toch maar onder in het vliegtuig gedaan, neemt te veel plaats wat je zelf minder plaats geeft.
wij zijn beide keren in de avond vertrokken dat ze al moe waren.
een beetje van hun eigen speeltjes mee nemen en zeker met opstijgen en landen wat te drinken geven.

veel sucses met de trip

Hein
 
Dank jullie wel voor alle reacties,

wij vliegen zaterdag om 11.45 en komen aan in Singapore om 07.00. Wij hebben een kamer voor de hele dag, want wij vliegen verder om 23.45 en komen aan in Adelaide 08.00 in de ochtend. Wij hebben al bij Singapore een bedje gereserveerd, dat kon gelukkig. een autostoeltje gaat niet, omdat onze dochter geen eigen stoel heeft, ze is jonger dan 2 jaar.

Het ging mij vooral om tips met stijgen en dalen, want daar kunnen ze goed last van hebben. laten drinken, zorgen dat de neus open is etc. zijn handige tips. Ik ga ook speelgoed en boekjes meenemen, plus zelf eten en drinken. Ik ga ervan uit, dat het allemaal goed gaat.

Nogmaals bedankt.

Groetjes Jacqueline
 
Die van ons zijn al 5 en 7 hoor :up:

Ze zitten nu in vrij nieuwe maxi-cosi rodi stoelen/verhogers (3-12jaar) en die wilde ik meenemen.
Zijn ook deze niet toegelaten in Australie dan?
 
Nee, zonder Australisch keurmerk ben je illegaal en niet verzekerd. Toyota is heel voorzichtig begonnen met Isofix, maar er zijn nog geen stoeltjes verkrijgbaar. Wat ze hier verkopen als 'veilig' vind ik persoonlijk echt bagger. Je moet de stoel met extra riem vastmaken aan een haak die meestal aan de achterkant van de stoel of het plafond vastzit (niet op het chassis) en dit moet de voorwaartse beweging bij een botsing beperken. De consequenties van een zijwaartse botsing lijkt het meest af te hangen van 'geluk'. Mijn koninkrijk voor een legale Römer King!

Veel wijsheid!
 
Wij zijn vorig jaar maart naar Australie geweest met onze zoon die toen anderhalf was. En dat ging heel goed.
Ik zal je zeker adviseren om hem of haar in een autostoeltje te zetten daar kunnen ze prima in slapen. Los in een
gewone vliegtuig stoel is geen succes, ze kunnen niet lekker slapen in die stoel. Ze leggen hun hoofd op de armleuning of ze gaan
scheef liggen slapen dat hebben wij op de heel reis meegemaakt. Op de terugreis hebben we in Australie een autostoeltje gekocht
en toen ging het uitstekend. Ga af en toe het vliegtuig op en neer met de kleine, en ze zet ze bij het raam. Ze kunnen tekenfilms
kijken in de stoel voor hen.
Nu gaan we in sept. definitief naar Australie dus we hebben alleen maar de heenvlucht maar nu is hij dan net drie als we gaan.
En dat is toch een stuk moeilijker qua leeftijd, meneer praat de oren van je hoofd af dus dat zal tijdens de vlucht ook wel zo zijn.
Maar goed hij zal ook tijden slapen en lekker het vliegtuig op en neer lopen. Voldoende speelgoed meenemen, nieuw speelgoed dat is
altijd interresanter en spelen ze langer mee.
Verder succes en voor je het weet ben je er. :up:
 
ha,

als je even zoekt op vliegen met kinderen, vind je een draadje van anderhalf jaar geleden, dat helemaal bom vol staat met practische tips.

veel succes, het viel ons alles mee!
 
[quote author=Jacky link=topic=8958.msg119719#msg119719 date=1213962285]
Het ging mij vooral om tips met stijgen en dalen, want daar kunnen ze goed last van hebben. laten drinken, zorgen dat de neus open is etc. zijn handige tips. [/quote]

De meeste mensen komen met veelvuldig slikken/gapen/kauwen tijdens het stijgen en landen al een heel eind. De luchtdrukken in je middenoor en neusholte worden dan via de buis van Eustachius, die tijdens deze bewegingen wat open gaat staan, in principe gelijkgesteld. Je kunt dit ook "actief" doen door bijvoorbeeld te klaren zoals duikers dat doen.

Als dit onvoldoende is, of bij kleine kinderen, kun je heel veilig een neusspray gebruiken die het slijmvlies wat ontzwelt. Het neusslijmvlies en de doorgang naar het middenoor slinken dan iets waardoor klaren makkelijker wordt.

Otrivin (xylometazoline) is de bekendste neusspray en gewoon verkrijgbaar bij je drogist of apotheek. Het is in verschillende doseringen te krijgen, zowel in spray- als druppelvorm en zowel voor volwassenen als kinderen.
Voor kinderen onder de 2 jaar geldt de allerlaagste dosering (0.025%) en voor zover ik weet is deze uitsluitend bij de apotheek verkrijgbaar.

PS: de Ned Geneesmiddelen Commissie raadt de combinatie met menthol (bijv. Otrivin Menthol) ten zeerste af, met name bij kinderen jonger dan 12 jaar!!!

Prettige vlucht!  :plane:


Doseringen:
Volwassenen en kinderen vanaf 6 jaar: 2–3 druppels of 1 spray van de 0,1%-oplossing in elk neusgat een- tot driemaal, maximaal zesmaal per dag.
Kinderen: 2–6 jaar: 1–2 druppels of 1 spray van de 0,05%-oplossing in elk neusgat een- à tweemaal, maximaal driemaal per dag.
Kinderen tot 2 jaar: 1–2 druppels van de 0,025%-oplossing in elk neusgat een- à tweemaal, maximaal driemaal per dag.
Werking: na enkele min. Werkingsduur: 5–6 uur.
 
[quote author=Jacky link=topic=8958.msg119719#msg119719 date=1213962285]
... wij vliegen zaterdag... Groetjes Jacqueline
[/quote]

hmmm.... ze zijn er dus al.... ben weer erg wakker zo op de zondagochtend merk ik wel  :thinking:

Zou het de kater van de wedstrijd  :soccer: zijn van gisterenavond...  :wall:  pffff.... eerst maar ns ff douchen en n bakkie troost  :coffee:
 
Uhmm neem nog maar een bakkie want er staat volgende week zaterdag, aangezien de post van de 18e is, vertrekken ze volgens mij de 28ste! :wink:

Chantal
 
heey Guys,

we vliegen aankomende zaterdag, dus de 28e......maar uhhh neem maar een bakkie koffie. Heb zelf een enorme kater van gister, niet alleen van de voetbalwedstrijd, maar ook van het feest daarna, we waren op een feest en tja, wat de uitslag ook is, feesten dan maar...poeh valt me zwaar.

Fijne dag,

Jacqueline
 
Nu kom ik erachter, dat je helemaal niets het vliegtuig mag innemen..dus geen diksappen of drinken voor de kleine, maar dus ook geen spray of andere dingen voor de oortjes oid. Klopt dat? en wie heeft hier ervaring mee??

Plus crempjes, deoderant en andere dingen die in de beautycase gaan oolk niet. Wij hebben een tussentijd van 17 uur in singapore, dus dat wordt nog wat.......

Groetjes Jacqueline
 
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij word er een uitzondering gemaakt op baby voeding, even navragen anders.

Je mag wat creme's en andere artikelen meenemen, mits er niet meer in zit dan 100 ml. Dit moet dan verpakt zitten in de speciale doorzichtige zakjes met grip sluiting. Deze kun je op het vliegveld krijgen en anders via het reisburo. Niet los in je handbagage doen, grote kans dat het weggegooid word. Als je het volgens de regels doet, heb je geen problemen.

Veel plezier en een goede reis, Jolanda
 
Je kunt inderdaad gewoon creme, spray (erg belangrijk om bij te hebben voor de oren), deo, etc. meenemen in verpakkingen van max. 100ml. Erg handig zijn dus de minipotjes en flesjes die je in vrijwel elke drogist kunt halen. Op schiphol delen ze de speciale doorzichtige zakjes uit waar je al deze spullen dan instopt. Geen enkel probleem.
Qua babyvoeding mag je volgens mij alleen poeder meenemen, wat je vervolgens in het vliegtuig kunt aanmaken met water wat je in het vliegtuig kunt krijgen.

Succes met de reis.

Carmen.
 
Back
Top