Advies voor Orientatiebezoek (vakantie) Perth

valenjuul12

New Member
Hallo Allemaal,

Wij zijn druk bezig met ons Visum voor WA en willen ons in het najaar waarschijnlijk november of december ( 4 weken) orienteren op wonen en werken in Perth.
Kan iemand ons adviseren hoe we dit het beste kunnen doen bv een hotel nemen, vakantiehuisje, appartement huren ??? :rolleyes:
Mijn man en ik zullen samen met ons dochtertje van 1,5 jaar oud naar WA gaan.

Alle adviezen en ervaringen zijn bij ons van harte welkom. :smile:

Groetjes, fam Hoek

 
Hi familie Hoek,

Spannend en wat leuk dat jullie deze kant op komen in november/december. Wij hebben ook zo'n oriëntatiereis gedaan, in maart vorig jaar (sinds april dit jaar wonen we hier). We hebben ervoor gekozen om de eerste tijd een paar weken in een appartement/B&B te zitten ten zuiden van Perth en het tweede deel ten Noorden, ook in een appartement. Niet al te ver van de stad, maximaal zo'n 30 kilometer/half uurtje. Dan heb je redelijk de tijd om je in dat gebiedje 'thuis' te voelen, wat mee te maken van het gewone leven. Voordeel van een appartement is dat je dan ook gewoon je boodschappen moet doen voor eten etc., is ook leuk om alvast kennis mee te maken.

Verder zijn we toen (eerst in het zuiden, daarna in het noorden) wat gaan rondrijden in wijken waar je zou kunnen wonen, voelen hoe het voelt, kijken hoe het eruit ziet en prijzen vergelijken. Een derde gebied is overigens de hills, daar zijn we alleen niet geweest omdat je dan echt verder van de kust woont en wij wilden dat die wel redelijk goed bereikbaar was (we bouwen nu 10 minuten rijden van zee).

Als je in november/december komt, is een zwembad wel erg lekker, ook met jullie kleintje. En ik zou niet te ver van zee gaan zitten. De eerste paar maanden hier huren we ongeveer aan zee en dat heeft toch ook wel iets hoor, het is net vakantie. In november/december is het hier wel een stuk duurder, ik zou niet te lang wachten met boeken, helemaal als je het richting december/kerst gaat trekken......

Veel succes en geef maar een gil als je meer vragen hebt.

Groet,
Annemarie
 
1 advies: niet doen!



Je wilt hier niet meer weg. :)


Hallo,

Ik kan me in je reactie wel vinden hoor :grin:

Nou je zegt me wat daar zijn we zelf ook erg bang voor ha ha....

Maar ik kijk hier al zo naar uit het verlangen wordt alleen maar groter....


Groetjes, Mandy en Wouter en Valerie
 
Hallo,

Ik kan me wel in je reactie vinden hoor :grin:
Ik vrees dat we niet meer weg willen als we in eenmaal in WA zijn a ha....
We kijken hier al heel lang naar uit dus een mooi punt om naar toe te leven.


Groetjes,
Fam van der Hoek
 
Hi Annemarie,


Bedankt voor je reactie, dit helpt ons wel. Kan je aangeven hoe jullie aan de appartementen zijn gekomen? Hebben jullie dit via een bepaalde website uitgezocht of anders. We vinden heel veel real estate websites maar ze zijn niet allemaal even bruikbaar. Als je een paar links hebt zou dat veel schelen.

Kan je iets meer vertellen over de prijzen van huur? Waar moeten we een beetje aan denken, en wat zijn de verschillen tussen een gemeubileerd appartement, een vakantiehuisje of wat dan ook.

Toen jullie op orientatiereis waren, hebben jullie toen ook een auto gehuurd? Is dit overal te regelen of kan je dat beter direct vanaf het vliegveld boeken?

Alvast bedankt voor de info,

Groeten Mandy en Wouter
 
Hi Mandy en Wouter,

Het B&B en appartement (eerste in Waikiki, tweede in Scarborough) hebben we gewoon via zoeken naar hotels etc. hier gevonden, vaak gaat het handig via de plaatselijke vvv website. Als je googled, vind je zeker een hoop. Als je echt naar realestate sites gaat, kom je bij langere termijn huizen en zo lang zijn jullie hier ook niet. Wat betreft prijzen: dat varieert nogal waar je zit: aan het strand, in de stad of verder daar vandaan. We huren hier nu gemeubileerd aan het strand voor $100 per nacht en dat heet hier 'een koopje'. In Scarborough betaalden we voor een appartement aan het strand $140 per nacht. Ook hebben we nog in Mounts Bay apartments gezeten, in de stad. Ook daar prijzen van ongeveer $150. Het B&B kost ongeveer $120 per nacht inclusief ontbijt maar dan heb je echt maar 1 kamer met ensuite.

Websites waar je kunt kijken zijn o.a. stayz.com.au, rent-a-home.com.au, takeabreak.com.au.

En ja, we hebben altijd een auto gehuurd, anders kom je hier niet zover, zeker niet als je je op allerlei zaken wilt oriënteren. Ik zou het altijd vanaf Nederland regelen omdat je, als je een beetje zoekt via internet, je altijd wel een betere prijs kunt krijgen dan hier op het vliegveld als je aankomt. We hebben een paar keer goede deals kunnen krijgen via cartrawler.com maar het handigste blijft om echt even te googlen (degene die eerst goedkoop was, is een paar maanden juist weer duurder en andersom). Het loont echt om er wat tijd aan te besteden!

Veel succes met zoeken!

Groet,
Annemarie
 
Vrienden van ons hebben huizen in Joondalup die ze gemeubileerd verhuren aan nieuw komers.
Ik heb ergens de website genoemd hier, zal even de search functie gebruiken. (goed he Jan :up: )
 
Gevonden: http://forum.xpdite.net/topic/11017-short-stay-in-perth/page__p__161521__hl__%2Bperth+%2Bstay__fromsearch__1#entry161521
 
Voor een huurauto:

http://www.bayswatercarrental.com.au/


Hele goede prijzen, goede (vaak nieuwe) auto's en je ziet vrij veel Ozzies ook in hun auto's rijden.

Neem gewoon een taxi van het vliegveld naar je appartement en haal de de auto pas op wanneer je uitgerust bent, dus 1 of 2 dagen later. Het is niet echt aan te raden om na een lange vliegreis ook nog te moeten wachten op je auto en je dan in het verkeer te moeten storten waar ze ineens aan de andere kant van de weg rijden en je niet precies weet waar je moet zijn....



Succes!
 
Back
Top