Advise please šŸ˜µā€šŸ’«

Liz-zeeland

New Member
Hoi, mijn naam is Liz, woon in Zeeland, maar heb wel een permanent residency voor Australiƫ.

Hier komt de vraag, Ik heb 2 tieners (17 en 14) die allebei met mij mee willen verhuizen naar AustraliĆ«. Ik wil sws wachten tot dat mā€™n jongste 18 is, maaaaaarrrā€¦..
Hoe zit dat dan voor hun qua visums? Moeten ze dan zelf een visum aanvragen? Of kunnen ze via mij dan op een of andere manier mee?

Welke visums? Wat zijn de kosten?
Ik heb op home affairs gekeken, maar wordt daar alleen maar nog meer confused van šŸ˜µā€šŸ’«. Help šŸ˜¬
 
Hier staan alle basisvoorwaarden in. E.e.a. is afhankelijk van het geboorteland van je kinderen, hun leeftijden nu, en de datum waarop jij PR kreeg.

 
Hier staan alle basisvoorwaarden in. E.e.a. is afhankelijk van het geboorteland van je kinderen, hun leeftijden nu, en de datum waarop jij PR kreeg.

Ok. Beide kids in NL geboren, Ik heb mijn PR als sinds dat mijn ouders naar AustraliĆ« waren geĆ«migreerdā€¦ ik was toen 2( eventjes geleden dus). leeftijd nu is 17 en 14. Maar tegen de tijd dat ik wil verhuizen zullen ze 21 en 18 zijn. Heb mā€™n visum altijd ā€˜validā€™ gehouden.
 
Hoe doe je dat? Je moet hier volgens mij iedere keer aan paar jaar wonen om een RRV te kunnen krijgen, maar misschien waren de regels wat anders toendertijd?
Volgens mij heb je gelijk, @slatsr. Maar het ligt iets gecompliceerder, @tum is met dit proces bezig. Haar 5-jarig RRV is verlopen omdat ze geen 2 jaar in Oz heeft gewoond en als dat is gebeurd, kun je geen nieuw 5-jarig RRV krijgen. Je moet een 1-jarig RRV aanvragen en van daaruit je travel rechten weer gaan opbouwen door 2 jaar in Oz te wonen en daarna opnieuw te applyen voor de 5-jarige. Subclass 155 en 157 gaan hierover.

 
Hoe doe je dat? Je moet hier volgens mij iedere keer aan paar jaar wonen om een RRV te kunnen krijgen, maar misschien waren de regels wat anders toendertijd?
Ik heb mā€™n PR gekregen in 1980 (subclass BF 111). Ik woon in NL, als ik maar 1x in de 3 jaar AustraliĆ« in en uit ga, dan blijft t geldig.
 
Ik heb mā€™n PR gekregen in 1980 (subclass BF 111). Ik woon in NL, als ik maar 1x in de 3 jaar AustraliĆ« in en uit ga, dan blijft t geldig.
Dat verklaart het. Voor meer recentere visa moet je veel vaker/langer in AU zijn om te kunnen verlengen.
 
Back
Top