afgewezen..hoe verder?

Helma

New Member
Ik heb een aantal assasments gedaan om te bekijken wat mn kansen zijn maar zoals altijd.. ben ik niet geschikt voor wat voor visum dan ook.. beetje raar.. er moet toch iets zijn waarvoor ik wel geschikt ben??

:-(
Had eigenlijk stille hoop dat het zou gaan lukken maar goed.. ik hoop dat de vader van mn vriendin iets weet en misschien hebben jullie nog tips??

Groeten

Helma

[size=7pt] Op verzoek van Helma is de titel van het topic aangepast[/size]

oi marcel,

Ik ben sinds kort Document Control Assistant en hiervoor was ik Receptioniste..4 jaar lang.. ik heb de beroepenlijst niet gezien waar kan ik die vinden?

Groeten

Helma

De SOL-lijst kan je o.a. vinden op de site van Buijsse Immigratie Consultancy. Suc6

Hi Helma,

Kijk eens even op http://www.immi.gov.au/, vindt je alles over de SOL lijst...

Groetjes,
Lela

Het komt er op neer als je beroep niet op deze sol lijst staat kom je niet in aanmerking voor een visum.

Maar voor verdere vragen kun je ook de search knop gebruiken boven aan je scherm.
vul gewoon de term in waar je informatie over wil en de rest gaat vanzelf, als je het dan nog niet weet dan kun je het natuurlijk ook vragen hierzo.

groeten en succes verder  :up:

marcel

En als je wel een baan kunt krijgen daar via iemand die je kent.. in bijvoorbeeld een ziekenhuis.. hoe gaat het dan in zn werk?
Misschien stomme vragen hoor..
Het plan is om te gaan werken en eventueel als het kan erbij studeren..

heb vlug even gekeken maar receptioniste staat er niet bij, ook heb ik documnt control assistant niet gezien.

Ik heb wel records manager (2299-13)gezien misschien heeft dat iets met je huidige beroep te maken.
Maar dan denk ik dath je nog teweinig werk ervaring hebt in je huidige beroep.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.
succes verder  :up:
marcel

Record manager is een hogere functie..maar heeft zeker met mijn beroep te maken..:)
Ik ben alleen nog niet zolang werkzaam hierin..

Ik zie echt door de bomen het bos niet hoor.. sorry dat ik jullie er zo mee lastig val.. maar ik kom er niet uit.. :oops:

weet ik niet zeker maar volgens mij moet iedereen die een skilled visum aanvraagd een skills assessment doen.

misschien als het bedrijf waar je voor gaat werken je wil sponseren heb je misschien een kans maar daar weet ik niet zo veel van omdat ik niet zo'n visum aanvraag. sorry

groeten marcel

Bedankt in elk geval :)

QWacht nu op reactie van mn vriendin..kijken wat haar vader voor mij kan betekenen:)

Succes met jou aanvraag!

Helma

Hi Helma,
Dit is misschien een long shot maar ik zou het zeker proberen.
Een visum 457, dit is een sponsor visum. Je moet dan iemand
zien te vinden die je wil sponsoren, en het mag vreemd klinken
er gaan zelfs ghost stories dat er mensen worden aangenomen
om vakken te vullen in Sydney nog wel. Ik weet natuurlijk ook
niet of dit waar is. Ik weet ook niet hoeveel je te verliezen hebt
maar als je met een holiday visum zou komen en werk probeert
te zoeken via sponsorship hoef je na drie maanden niet terug.
Alleen het vervelende is dat de aanvraag in die drie maanden
tijd moet gedaan worden. Dit is mogelijk want dit hebben wij
ook gedaan alleen was dit bij ons absoluut niet de bedoeling, maar
onze eerste sponsor liet ons zitten.

Hoi Shelly,
Ik ben het ana het proberen, heb een mail gestuurd naar de vader van mn vriendin.. hopelijk kan hij m ehelpen.. hoelang duurt zon procedure meestal voordat je mag emigreren?
Wil het liefst asap weg..en helemaal opnieuw beginnen:) Mijn zoontje wil ook graag..weet niet of de katten het zo leuk gaan vinden maar dat zien we tegen die tijd wel:)

Duimen maar:)

Helma

Hoi Helma,

Er moet toch een manier zijn om binnen te komen,gewoon goed blijven zoeken.
Zelf kom ik ook niet in aanmerking en laat me dus omscholen voor kok,staat op SOL+MODL lijst.Naast een diploma eisen ze ook werk ervaring.

Omscholen is dus een optie en als je single bent,een man zoeken daar??

Ik hoop dat het je gaat lukken.Groetjes,Clair.

Over die ghost verhalen over sponsoring: voor banen als vakken vullen worden inderdaad weleens mensen uit het buitenland gehaald en dan veelal mensen uit Azië. Even heel bot: die verdienen in hun thuisland 3 dollar per dag en krijgen hier dan zeg 50 dollar per dag en dan moeten ze niet zeuren. Het neigt een beetje naar slavernij (vind ik). Want die arme mensen kunnen geen kant op. Als ze het er niet mee eens zijn en opstappen zijn ze hun sponsorvisum ook kwijt en moeten ze terug naar hun thuisland.
Deze week was er een artikel over een bakkerij in Sydney die 20 Aziaten had laten overvliegen. Werden wel vragen bij gesteld... zo van: dat soort mensen zijn hier ook wel beschikbaar... geeft je te denken...
En gebeurt ook wel in IT met mensen uit India....tja...

Ik wordt sinds een jaar gesponsord en geen problemen hoor  :) Denk dat als je een beetje modale job hebt bij een respectabel bedrijf (whatever that may be...) dat het allemaal wel losloopt

Kortom: sponsorship is zeker een goede optie maar je moet wel iets te bieden hebben wat ze hier nodig hebben. Een werkgever moet aan kunnen tonen dat ze geen Australiers kunnen vinden met jouw kwaliteiten (wel.... sort of getuige bovenstaande voorbeelden...)

Ik ben benieuwd Jan.. ik hoop dat het gaat lukken:)

Clair, ik ben idd Single maar wel een mamma, wie weet wat ik tegenkom ;)

Back