afkortingen

Lotus

New Member
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw in de wereld van emigratie en ben me heel erg aan het inlezen.
Nu vroeg ik me af of er ergens een lijstje is met de betekenissen van alle afkortingen die jullie hier op dit forum gebruiken?

Alvast bedankt!

Edit; Ik heb inmiddels al heel veel gespit op sites en vele afkortingen gevonden!
Het leest een stuk makkelijker als je weet wat een afkorting betekend!
 
Hey,

Ben hier zelf ook wel benieuwd naar. Wat iemand mij ondertussen al heeft gezegd is:

- TRA : een instantie die je diploma's beoordeeld en een goedkeuring voor geeft.
- VOG: is een verklaring van goed zedelijk gedrag
 
Vraag maar raak wat betreft specifieke afkortingen. Eentje zul je nie zo makkelijk kunnen Googlen ;)

LaStaVa = een term verzonnen op dit forum en betekent "LAatste STAnd VAn zaken"
 
RPL - Recognition of Prior Learning (volgens mij alleen van toepassing voor it-beroepen?)
ACS - Australian Computer Society (de assessing authority door it gerelateerde beroepen)
Assessing Authority - de organisatie(s) die jouw beroep moet beoordelen. Staan ook genoemd in de SOL.
ASPC - Adelaide Skilled Processing Centre
SOL - Skilled Occupation List (lijst met beroep classificaties en assessing-authorities)
MODL - Migration Occupation in Demand List (is komen te vervallen?)
VOG - Verklaring Omtrent het Gedrag
IELTS - International English Language Testing System
DIAC - The Department of Immigration & Citizenship
DIMA - oude afkorting van het DIAC; kom je misschien nog tegen op het forum
NAATI - The International Accreditation Authority for Translators and Interpreters - een NAATI-geacreditreerde vertaler moet jouw Nederlandstalige documenten vertalen in het Engels (diploma's, etcetera)
RRV - Resident Return Visa (heb je nodig om als permanent resident onder diezelfde status het land in te komen als je na afloop van je 5 jarig visum het land uit wil gaan)
Certified Copy - notariële kopie
Poste Restante - Post bewaard op 't postkantoor, handig voor als je nog geen vast adres hebt ;)
 
Back
Top