Afscheid nemen

Over minder dan 3 weken houden wij een afscheidsfeest voor familie, vrienden en (ex) collega's.
Het is allemaal zo dubbel.
We kunnen haast niet wachten om te vertrekken en hebben dus heel veel zin in dit feest.
Aan de andere kant lijkt het me ook vreselijk om afscheid te moeten nemen van een heleboel mensen. Zeker van oude mensen, waarvan het best zou kunnen dat je ze niet meer levend terug ziet!
Het komt in één keer heel erg dichtbij.
Als we volgend jaar terug komen voor een vakantie van een paar weken is er vast niet genoeg tijd om al die mensen te zien die je graag zou willen zien.
Ik hoop maar dat er genoeg mensen zijn waarmee we regelmatig kunnen msn'en, zodat we toch nog regelmatig contact kunnen houden.

Wij hebben trouwens bewust gekozen om niet op Schiphol afscheid te nemen van onze familie. Dat lijkt me te pijnlijk, aangezien je toch op een moment door de douane moet. We doen dat de avond ervoor en gaan lekker met ons eigen gezinnetje naar Schiphol. Dat lijkt ons wel zo rustig, ook voor de kinderen.

Gabriëlle
 
Hoe hebben jullie dat feest geregeld? Doen jullie het 's middags of 's avonds? Ik probeer ideeen op te doen :D . Ik weet niet of het bij ons gaat lukken iedereen tegelijk te vragen, past niet in het huis vrees ik.
Hoe lang van te voren hebben jullie de mensen uitgenodigd?
 
Hoi,

Wij zijn mensen die altijd alles op het laatste nippertje regelen.
We hebben 1,5 week geleden een strandtent in Zantvoort geregeld.
Het is er heel gezellig en is groot genoeg voor een hoop mensen. Eigenlijk wilden we het op de camping in Boxtel houden, maar uiteindelijk vonden we de kantine daar toch te klein.
De eigenaren van deze strandtent zijn zelf een aantal jaren geleden ook geemigreerd, maar zijn weer teruggekomen wegens heimwee.
Toch gaan ook zij volgend jaar weer vertrekken uit Nederland.
Ze hebben ons beloofd hun uiterste best te doen om er een gezellige avond van te maken.
Aangezien we ons eigen huis al verkocht hebben is het niet meer mogelijk om het daar te houden. Nu het eenmaal zo is, vinden wij het eigenlijk ook wel prettig om het uit handen te geven.
Op deze manier hoeven wij ons die avond alleen maar bezig te houden met onze familie, vrienden en collega's.
Als iedereen komt die we uitgenodigd hebben, zal het heel druk worden.
Maar meestal komt er toch maar 60%. We zullen wel zien.
Het versturen van de uitnodigen hebben we voornamelijk per mail gedaan.
We geven het feest dus op de vrijdagavond voordat we vertrekken.
We blijven dan in Zantvoort slapen en gaan zaterdag's naar familie waar de rest van de familie van beide kanten bij elkaar zal komen.
Het afscheid nemen van de directe familie willen wij toch niet tegelijkertijd met andere mensen doen.
We zullen daar 's middags en een gedeelte van de avond op ons gemak doorbrengen en in de loop van de avond willen wij afscheid nemen van iedereen...slik...
We willen dan met de kinderen in een hotel bij Schiphol slapen om zondagochtend rustig met z'n viertjes na het ontbijt in te kunnen checken. Omdat het voor de kinderen vreemd zal zijn de familie zo emotioneel te zien, zeker oma, vinden wij het prettig het vertrek zo rustig mogelijk te houden.
Al met al een heel gedoe dus, maar als het goed is emigreer je maar 1 x in je leven en willen wij er een leuk feest aan vast plakken.
Bovendien wordt ik net voor we vertrekken ook nog 40, dus reden te meer om een feestje te vieren.
Ik hoop dat de kinderen zich dit later nog kunnen herinneren!

Gabriëlle
 
Ik hoop dat je een geslaagt afscheidsfeest krijgt en er met plezier aan terug denkt.
Mijn afscheidsfeest was erg geslaagt, we hadden een middag en een avond groep en was niet echt emotioneel, gewoon omdat ik het me toen niet kon voorstellen dat ik daadwerkelijk aan het afscheid nemen was, het was allemaal een droom.
Mijn ouders en oma, dochter van danny zijn naar schiphol mee geweest en ik moet zeggen dat was erg emotioneel, ik was me al huilend aan het inchekken en was blij toen we alleen waren en alles rustig op een rijtje kon zetten.
 
Hoi Gabriëlle,

dank je voor de lange beschrijving! Wij zullen het waarschijnlijk in het huis van mijn ouders doen, omdat we het huren van een ruimte niet kunnen betalen (ons geld is hard nodig voor het Australie avontuur). Goed idee om 2 verschillende groepen te maken.
Ik wens jullie een superfeest en natuurlijk een goede start in Australie!

Amulya
 
Op donderdag hadden we een boottocht met het hele bedrijf in Amsterdam met een dj en lekker eten, veel toespraken en een stripper voor mijn man.

Vrijdag vanaf 14.00 uur konden ze binnenlopen en we hadden de tuin overdekt en een bbq buffet. De laaste mensen gingen om 2.00 uur weg.
En het was een hoop gehuil. Maar het ergste vond ik schiphol.
We hadden ook nog eens 1,5 uur vertraging dus daar zit je maar naar elkaar te kijken.

Met die 14 koffers toch weer overvracht 42 kilo teveel op de 180.
Moesten 20 kilo bijbetalen 440 euro. Dus we kwamen er nog goed af.

Maar dat afscheid dat was wel moeilijk een hoop gehuil, maar als je eenmaal door de douane bent is het makkelijk.
We hebben de kids laten winkelen bij tax-free dus die hadden alleen maar weer aandacht voor hun nieuwe spullen.

Maar als ik het over kon doen dan zou ik er voor kiezen om alleen naar schiphol te gaan.

(zou alleen niet weten hoe we al die koffers mee zouden krijgen)
 
ook wij hebben het afscheid dus al achter de rug.
het afscheidsfeest was een week voor vertrek. Vanaf 2 uur 's middags tot circa 2 uur 's nachts. Doorlopend kwamen er mensen binnengelopen. We hadden gelukkig goed weer en konden het in de tuin bij mijn vader houden. Al met al was het zeer geslaagd. Kregen alleen zoveel afscheidskado's dat we maar een pakket naar australie op hebben gestuurd.
Wat betreft het afscheid op schiphol: rond de 20 mensen stonden er om afscheid te nemen. Op het moment dat het daadwerkelijk zo ver is dan is iedereen uiteraard heel emotioneel. Wat ons wel opviel was dat als je eenmaal "uit zicht" bent en je met allerlei dingen bezig bent, je het achter je kan laten.
 
Bij ons zal het afscheid nog wel even op zich laten wachten  :wink: Ik denk dat wij over 3/4 jaar tot een jaar voor hetzelfde staan. Mark zal geen traan laten, dat weet ik zeker, maar ikke??.....  Das een heel ander verhaal. Vooral mijn moeder en ik zijn er goed in. Ik denk de moeder en zus van Mark ook wel. Heb echt absoluut nog geen idee hoe we het gaan doen. Wel mensen mee naar Schiphol is inderdaad leuk, omdat je dan die mensen zo lang mogelijk bij je hebt, maar het lijkt me aan de andere kant ook veel te emotioneel... Goed... Duurt gelukkig nog lang genoeg, dus nu verder niet over nadenken  :wink: :lol:
 
Back
Top