afscheid

lindapinda

New Member
hmm, in feb is het dan zover..

In eerste instantie had ik het idee om met kerst en mooie ingelijste portretfoto aan mijn ouders en zus en zwager te geven als gepast afscheidskado, maar misschien is dat te korny?
En hoe zit dat met een afscheidsfeest?Geef je dat zelf of geven anderen dat voor jou?. Betsaan er ook kaartjes voor :' wij gaan emigreren" ofzo?
(hahaha. Sorry wordt er wel een beetje melig van, maar ik vraag me af hoe anderen dat doen.)
Aan de ene kant wil ik het niet te zwaar beladen maken, maar aan de andere kant is het ook niet niks....

kortom, hoe hebben jullie dit gedaan?

liefs linda
 
Ik geef binnenkort een feestje als zijnde; housecooling party!!
IEdereen op de grond zitten, plastic bekertjes enz. toevallig wordt mijn jongste dan ook net 1 jaar en ben ik de dag daarvoor naar berlijn geweest dus weet ik dan ook of ik mijn visum heb!! Ik houdt gewoon open huis, heb iedereen per mail uitgenodigd en wie er komt die komt, en anders zien we het wel!!
 
Een vriend van ons die in Istanbul is gaan wonen en werken heeft destijds ook een feestje (in de kroeg gegeven). Ik denk dat als wij zouden vertrekken (gevoelsmatig) het initiatief voor het organiseren van een party ook bij ons zou liggen, maar als het zou worden georganiseerd (wat ik me bij hele sterke vriendschappen/familiebanden ook goed kan voorstellen) is dat helemaal geweldig. Maw volgens mij kan het alle kanten op. Groet, Frank
 
ja om me dan maar even aan te vullen, inderdaad, volgt er nog een feestje in de kroeg... maar dat is meer omdat we nog een "laatste" keer uit willen gaan met zijn allen!
 
Ha Linda,

wij hebben destijds voor de familie een dag georganiseerd. Een hele dag is goed omdat je echt de tijd hebt met elkaar. Gewoon leuke dingen gedaan, vooral niet de hele dag praten over weggaan enzo.

Voor vrienden en collega's hebben we een kroegje bij ons in de buurt afgehuurd. Veel van onze vrienden deden of gaven ons iets bijzonders (Hou daar trouwens rekening mee als al je spullen al verscheept zijn - laat wat ruimte over in je handbagage!). Een goede vriendin van mij had een van die kleine polaroid camaraatjes geregeld, dat heeft geweldige foto's opgeleverd die een hele bijzondere herinnering vormen. Kun je natuurlijk ook zelf doen.

Er zijn zoveel afscheid opties, je moet gewoon doen wat bij jou past en waar je je vrienden, familie en jezelf een plezier mee doet.

Trude
 
Ik geef over 2 weken bij mijn moeder in de tuin een "Gluhwein, bier and wurscht party"......Met natuurlijk alleen maar nederlandse muziek die middag-avond.... :-D

In de kroeg werd een beetje te duur, aangezien er een man of 80 komen....en nu maar hopen dat het niet regent (heb wel een grote tent maar toch...) en lekker koud is.....lampjes, vuurkorven, wat hangtafels en klaar!

volgende week donderdag ga ik met alle vriendinnen een laatste keer stappen, en lekker wijntjes drinken....zij komen natuurlijk ook de zondag, maar dan zijn er zoveel mensen dat ik dan niet echt de tijd heb om de hele tijd met ze te kletsen....

Gr. Sab
 
Er zijn hier ook mensen die een BYO TYO feest hebben gedaan en tijdens dat feest nog een rommelmartk hebben gehouden. Ik geloof dat het jufrebekka en tinusv waren. Die hadden met die rommelmarkt hun vliegtickets terug verdient!
 
Yep, wij gaan ook een 'garage sale' doen op ons afscheid, kunnen we terwijl nog wat terugverdienen én zijn we gelijk van onze 'troep' af!  :wink:

Sara
 
Wij gaan 3 januari weg, dus kerst met ouders en zussen en oud en nieuw een groot feest met alle vrienden (bij een vriendin thuis, want wij hebben geen huis in NL). Perfect, iedereen in 1 keer gedag zeggen (en dus 1 keer huilen!)
 
Back
Top