Afspraak Panel Doctor

Jeroen_1

Member
Laats ging het gerucht dat het (erg :?: ) lang duurt voordag je bij de dokter mag komen voor je medicals. Heeft iemand hier ervaring mee en wat is lang en geldt dit voor alle doctoren in Nederland (en hoe zit het in Belgie? :?: :?: :?: ).

Alvast bedankt,

Jeroen
 
hoi,

Ik heb net vorige maand me laten testen in breda. Je kan op de ambassade site een formulier afdrukken, welke doktors er bevoegt voor zijn. Ik kon met 3 weken terecht. Gewoon bellen wie het eerst tijd heeft. En je moet zorgen dat je de x ray, bloedtest en medische keuring op een dag kan plannen, dat scheelt weer.
Hoe het in belgie is weet ik niet.

groetjes heidi
 
Volgens mij was het bij Pascal ook 3/4 weken.
In Zwolle.
Stelde trouwens bij hem niks voor!

Ik denk niet dat je het in Belgie mag doen, maar dat weet ik niet zeker.
 
ik heb op utrecht met de arts gesproken. als ik willen eerste weken mei afspraak kunnen maken.

Maar wij moet nu even wachten.

Is daar iemand de meds gedaan en hoe ging het?

Kan iemand de heel verhaal schrijven.

:)
 
Het ging bij ons heel snel. Wij hebben onze medicals 4 maanden nadat we onze aanvraag hadden ingediend ongevraagd gedaan en opgestuurd. 3 Maanden later hadden we de visas.

Eerst moesten we de X-rays en HIV tests doen bij de GGD in Rotterdam. Een week na de HIV uitslag konden we de Medicals doen bij een panel dokter in Rotterdam. DIMIA heeft een medical form (26A) op hun site, daar kun je zien wat ze ongeveer willen weten.
 
Ander vraagje:

We gaan voor de spouse visa en willen dat persoonlijk gaan aanvragen in Berlijn. Binnen wat voor termijn moet ik die medicals gaan doen? Kan ik nu een afspraak maken terwijl we pas in september/oktober naar Berlijn gaan?

KC
 
KC said:
Ander vraagje:

We gaan voor de spouse visa en willen dat persoonlijk gaan aanvragen in Berlijn. Binnen wat voor termijn moet ik die medicals gaan doen? Kan ik nu een afspraak maken terwijl we pas in september/oktober naar Berlijn gaan?

KC

je first entry date van je visum (zeg maar de datum waar voor je in Oz moet zijn) zal een jaar na je medicals of pcc zijn (welke het oudst is)
Die zijn namelijk precies 1 jaar geldig.

DUS: als jij in vandaag de medical doet, dan moet jij voor 14 April 2005 in Oz zijn.
Het klinkt trouwens alsof jullie al eerder er naar toe gaan? dus het kan wel. Moet alleen niet te krap maken, voor als het fout gaat. Je kan die datum namelijk echt NIET meer veranderen.

Wij (nou, Pascal dan), had in january ze medical. 13 februari hadden we ons interview.
Wij moeten voor 25(?) Januari 2005 in Oz zijn.

Arghh, ik kan het ook niet kort houden he?!! :D

Succes :D
 
Thanks Simone, ik wist dat trouwens al van de first entry date maar ik dacht dat als ik nu mijn medicals laat doen en pas in september naar Berlijn ga dat er dan een te lange tijd tussen zit, maar dat maakt dus niet uit.....

KC
 
KC said:
Thanks Simone, ik wist dat trouwens al van de first entry date maar ik dacht dat als ik nu mijn medicals laat doen en pas in september naar Berlijn ga dat er dan een te lange tijd tussen zit, maar dat maakt dus niet uit.....

KC

Zover ik weet niet.
Heb nooit regels hierover gelezen, en ook geen ervaringen van mensen die hier op wijzen.

:)
 
volgens mij is het ook geen probleem, Ben je er al uit KC hebben jullie de knoop al doorgehakt?

groetjes heidi
 
Back
Top