Afwachten en hopen..

Gwen

XPdite Sponsor
Nou ik dacht ik ga ook eens even een draadje starten met mijn stand van zaken..
Ik kan het namelijk altijd maar aan weinig mensen kwijt als er weer wat nieuws gebeurd is, dus ik hoop hier op het forum het wel met volle enthousiasme te kunnen vertellen.
Mijn weg gaat tot nu toe alleen nog maar over een stage van een half jaar, en nog niet over permanent emigreren, maar voor mij is dit al een hele grote stap naar mijn droom en einddoel: Wonen in Australie.

Ik ben een tijd geleden begonnen met emails te sturen naar zo'n beetje alle Australische Social Work instellingen die ik kon vinden, en waar de website er professioneel van uit zag. Op veel van de mailtjes heb ik een negatief antwoord gehad. Op sommige mailtjes heb ik zelfs niets terug gehad, maar 1 mailtje gaf hoop.
De mevrouw (Marj) van de Department for Families and Community (DFC) Adelaide wilde graag wat meer weten over het hele verhaal. Ik heb toen een paar keer met haar over en weer gemaild over de bedoeling van de stage, over mijn opleiding, etc. In de ena laatste mail die ik gehad heb stond dat ze ging kijken waar (ik denk op welke afdeling) ik mogelijk stage zou kunnen lopen. Dit was begin december. Omdat mijn stage pas in februari 2010 begint wil ik geen druk op de ketel zetten, anders worden ze me straks nog zat  :lol:. Wel heb ik met kerst nog even een mailtje weggedaan om iedereen daar fijne feestdagen te wensen, zodat Marj weer even aan mij herinnert werd. Ik heb daar trouwens netjes een mailtje op terug gehad waarin ze mij ook fijne feestdagen wenste.
Eind deze maand ga ik haar opnieuw mailen met de vraag hoe de zaken er voor staan. Ik hoop dan onderhand zekerheid te kunnen krijgen of ik daar nu wel of niet stage zou kunnen lopen. Als dat wel zo is zal ik de contracten etc gaan sturen, en zo niet kan ik weer hard opnieuw beginnen met alles af mailen.

Ik zit nu in het tweede jaar van mijn studie, en volgend jaar moet ik dus een vol jaar stage lopen, waarvan ik een half jaar naar Australie ga. In het eerste half jaar zal ik dus nog een stage moeten vinden in Nederland, en het is ontzettend moeilijk om een 3e jaars stage te vinden voor een half jaar in mijn beroepsgroep. Alle instellingen willen alleen maar studenten die een vol jaar kunnen komen.
Nu heb ik een tijdje geleden via via het email adres gekregen van de maatschappelijk werkster in de gevangenis in mijn stad. Haar heb ik gemaild, en ik heb volgende week woensdag een sollicitatiegesprek voor mijn half jaar stage! Ik hoop echt van harte dat ik daar stage mag lopen want het lijkt me een erg uitdagende en leerzame stageplaats!

Tot nu toe was het dit. Als er dingen veranderen ga ik het dus in dit draadje zetten  :smile:

Groetjes!

Inderdaad... afwachten en hopen!
Dat met die gevangenis zal vast en zeker goedkomen! Meestal als ze je voor een stagegesprek uitnodigen (en je bent de enige) dan weet je wel hoe laat 't is... en ik hoop inderdaad voor je dat Adelaide ook door gaat!! Je wilt natuurlijk het liefst zo spoedig mogelijk zekerheid, maar voor hen is het nog een jaar weg, en heeft voor hen dan meestal ook geen haast.. australiers leven ook vaak bij 'we zien het wel', maar daar heb jij natuurlijk geen boodschap aan. Ik zou het idd rustig aan doen qua mailen.
Succes!

precies, ook hier de ervaring dat de Ozzies niet echt ' lang' vooruitkijken. Dus wel zorgen dat ze je niet vergeten, maar ook niet TE hard pushen. Al die afwijzingen / negatieve reacties zijn mogelijk (deels) ook omdat het nog zo ver weg is ...

Ja dat zou inderdaad wel goed kunnen.
Nu is Marj gelukkig heel erg meedenkend, en ze had dan ook in een van haar laatste mails gezet dat ze hoopte dat ze mij zo snel mogelijk zekerheid kon geven zodat ik mijn tickets kon gaan boeken en huisvesting kon gaan zoeken.
Ik ga trouwens voor huisvesting kijken op http://www.share-accommodation.net/. Iemand daar ervaringen mee? Ik heb me daar al ingeschreven zodat ik al een beetje kon zien wat de gemiddelde huurprijzen waren en wat je er allemaal voor kan krijgen. Ik vind het zelf een gigantisch handige site! Je kunt er zo'n beetje overal 'furnished' kamers vinden met internet en alles erbij. Echt heel handig voor als je voor je studie of stage gaat!

Ik ben vandaag bij de overburen van mijn oppas adresje geweest, waar dus nu een australisch gezin uit adelaide verblijft (de neef van de overbuurman).. Het waren erg aardige mensen en ik heb veel kunnen kletsen over adelaide, vliegen, school etc.
Het is echt heel fijn om iemand te kennen in Adelaide als ik daar aan kom. Lynne (de vrouw) heeft ook aangeboden om mij op te halen van het vliegveld bij aankomst en ik heb ze gevraagd, wanneer ik een huisje zou vinden, zij zouden kunnen kijken of het iets is. Dat was allemaal geen probleem.
Verder kende ze ook veel mensen die kinderen van mijn leeftijd hebben, dus ook dat is erg leuk! Ik ben weer helemaal enthousiast!  :happysun:

Beter! Het is nm altijd erg leuk al wat mensen te kennen als je aankomt. Het is niet noodzakelijk, maar het maakt het er wel een stuk makkelijker op! Hopelijk krijg je ergens in de komende maand(en) te horen dat 't doorgaat!

Dat zou wel een hele mooie ervaring zijn! Ik hoop dat alles doorgaat. Adelaide is een mooie stad waar genoeg te doen is en Glenelg is ook erg leuk!

Toch wel lekker he... Een avondje kletsen met mensen die weten waar je het over hebt en die delen in je enthousiasme :) Zoals Ali al zei is het erg fijn om al wat mensen te kennen als je daar aankomt.

Dat is volgens mij ook de reden waarom de meeste mensen hier op het forum zitten. Hier zitten de mensen die jouw droom begrijpen en meevoelen en dat praat/schrijft een stuk makkelijker dan met vrienden en familie waar je toch altijd een klein beetje pijn in de ogen blijft zien wanneer je er over praat.

Geniet er even lekker van dat het nu ook even persoonlijke gesprekken zijn!

Sacha

Back