Agaat stelt zich voor

Kussiebussie

New Member
Hallo mensen,

Na een paar weken al mee te hebben gelezen, wordt het tijd om mezelf voor te stellen. Ik (31) en mijn man Marcel (42) zijn ons aan het orienteren om in Australie te gaan wonen. Vorig jaar zijn we een half jaar op wereldreis geweest o.a. in Australie en het land laat ons niet meer los! We zijn alweer bijna een jaar terug in Nederland, maar het begint weer te kriebelen en we worden onrustig.

We hebben vorige week een kansbeoordeling laten doen door M2A en dit pakte positief uit. We zouden een aanvraag kunnen doen voor de skilled 175, op basis van het beroep van Marcel van ICT manager. Ik ben trainer van beroep en daarvoor zijn er helaas wat minder opties.
We zijn nu aan het nadenken over de volgende stap. Nu het ineens zo concreet wordt, vind ik het best spannend worden en ik wil nog wel rustig te tijd nemen om te beslissen of we het ook echt gaan doen! Het  lijkt me geweldig om dit avontuur aan te gaan, maar ik zou ook wel moeite hebben om m'n ouders achter te laten en mijn droombaan in Nederland op te geven.
Ik vind het heerlijk om op dit forum de voor- en nadelen te lezen. Zo kunnen we een realistisch beeld krijgen van alle opties.

Ik blijf lekker lezen! :smile:

Agaat

Hoi Agaat.
Welkom op het forum!
Je zou eens naar het programma 'wanted down under' op BBC1 moeten kijken. Dat komt elke (doordeweekse?) ochtend om 10.15. Gaat over engelse gezinnen die ook naar australie willen verhuizen en dan een week daar het leven en mogelijk werk uit gaan proberen om uiteindelijk te besluiten of ze willen emigreren of niet.
Het lijkt me erg moeilijk om op basis van 1 vakantie zo'n grote stap te maken, maarja dat kriebelende gevoel doet het hem he  :wink:
Succes met alles!

Beste Agaat en Marcel,

Hartelijk welkom op het forum!
Als het Aussie-virus je eenmaal te pakken heeft, laat het je niet meer los. :cool:
Succes met dé beslissing.

Jenny

Welkom en succes met het nemen van de beslissing! Hebben jullie het er al met jullie familie over gehad, of wachten jullie tot jullie zelf zeker zijn?

Hoi Agaat en Marcel

welkom op het forum en succes met het nemen van de beslissing. Wij hebben ook net een kansbeoordeling laten doen door M2A en we gaan er nu helemaal voor! Als ik je een tip mag geven: wacht niet te lang met eraan te beginnen, want de procedure duurt al gauw bijna 2 jaar en eer je het weet ben je te oud (of beter gezegd is Marcel te oud  :wink: ). Ik ben ook al te oud (net 45 geworden) maar gelukkig heb ik een 5 jaar jongere man  :up: , ook met een ICT-beroep (Oracle). Maar het is wel frustrerend dat je vanaf een bepaalde leeftijd niet meer meetelt.

De definitieve beslissing nemen blijft moeilijk, en dan vooral owv familie die je moet achterlaten. En al zeker als die familie het helemaal niet leuk vindt! Bij ons weten slechts een paar mensen het, aan mijn familie heb ik nog niets gezegd, omdat het ook zo'n lange procedure is en wie weet lukt het gewoon niet (die IELTS bvb ...  :? ). En dan heeft iedereen zich zorgen om niets zitten maken. Is ook wel leuk, zo'n (tijdelijk) geheimpje ...

Wat onze beslissing ook vergemakkelijkt heeft is het volgende: we vragen een permanent visum aan, maar de beslissing om definitief daar te blijven nemen we pas als we er 2 a 3 jaar gewoond hebben. Uiteindelijk kan je pas echt het leven in 2 landen met elkaar vergelijken als je het leven in beide landen kent. En ook al ga je er 10x op vakantie, dan weet je dat nog niet.

Dus ..... SUCCES  :up: en nog veel leesplezier!

grtjs
Jerden

Back