Agaat stelt zich voor

Kussiebussie

New Member
Hallo mensen,

Na een paar weken al mee te hebben gelezen, wordt het tijd om mezelf voor te stellen. Ik (31) en mijn man Marcel (42) zijn ons aan het orienteren om in Australie te gaan wonen. Vorig jaar zijn we een half jaar op wereldreis geweest o.a. in Australie en het land laat ons niet meer los! We zijn alweer bijna een jaar terug in Nederland, maar het begint weer te kriebelen en we worden onrustig.

We hebben vorige week een kansbeoordeling laten doen door M2A en dit pakte positief uit. We zouden een aanvraag kunnen doen voor de skilled 175, op basis van het beroep van Marcel van ICT manager. Ik ben trainer van beroep en daarvoor zijn er helaas wat minder opties.
We zijn nu aan het nadenken over de volgende stap. Nu het ineens zo concreet wordt, vind ik het best spannend worden en ik wil nog wel rustig te tijd nemen om te beslissen of we het ook echt gaan doen! Het  lijkt me geweldig om dit avontuur aan te gaan, maar ik zou ook wel moeite hebben om m'n ouders achter te laten en mijn droombaan in Nederland op te geven.
Ik vind het heerlijk om op dit forum de voor- en nadelen te lezen. Zo kunnen we een realistisch beeld krijgen van alle opties.

Ik blijf lekker lezen! :smile:

Agaat

Hoi Agaat.
Welkom op het forum!
Je zou eens naar het programma 'wanted down under' op BBC1 moeten kijken. Dat komt elke (doordeweekse?) ochtend om 10.15. Gaat over engelse gezinnen die ook naar australie willen verhuizen en dan een week daar het leven en mogelijk werk uit gaan proberen om uiteindelijk te besluiten of ze willen emigreren of niet.
Het lijkt me erg moeilijk om op basis van 1 vakantie zo'n grote stap te maken, maarja dat kriebelende gevoel doet het hem he  :wink:
Succes met alles!

Beste Agaat en Marcel,

Hartelijk welkom op het forum!
Als het Aussie-virus je eenmaal te pakken heeft, laat het je niet meer los. :cool:
Succes met dé beslissing.

Jenny