al enige tijd hier, toch maar eens een update!!

didado1976

New Member
Hallo Allemaal,

Ik, samen met mijn gezinnetje, zijn sinds eind 2009 al bezig met onze visumaanvraag.Wij hebben een 176 aangevraagd en zijn door SA gesponsord!!
Het ging wel :rolleyes: , het ging niet :angry: , het ging snel :up: , het stond stil :cry: , voor vele hoogswaarschijnlijk erg herkenbaar.:grin:
Nu hebben wij afgelopen week onze CO gekregen en nu hebben we 21 juni onze VOG en hopelijk dezelfde week ook onze medicals!!
Wat een spannende tijd!!
Zo aan het eind ga je daadwerkelijk dingen voor jezelf op een rijtje zetten en dan komen er toch wel vragen , die alleen mensen die dit begrijpen over kunnen meedenken...hahahaha
Zijn er bijvoorbeeld meer mensen die alleen hun directe familie hebben verteld over hun plannen, en dus op de werkvloer nog even helemaal niks hebben verteld??? ik vind het af en toe erg moeilijk, ik ben zelf namelijk nogal een prater en bovendien een open boek, maar het is nu niet verstandig om mijn plannen wereldkundig te maken.....Hoe gaan jullie er mee om?
Wij zullen eerst, als we een visum krijgen, ons visum valideren en dan terug komen om dingen af te ronde en dergelijke.Wij hebben ook nog eens 2 kinderen in de leeftijd van 10 en 13 en deze moeten goed een overstap kunnen maken.Ook hier de vraag of er mensen zij die weg zijn gegaan met kinderen in die leeftijd en hoe is dat gegaan?? Wij hebben onze kinderen, al vroeg verteld over onze droom om te emigreren , we hebben ze mee genomen naar verre reizen om andere delen van de wereld te zien en te laten zien dat er meer is dan Nederland!!
Ze staan er al die tijd erg positief tegenover maar ik denk dat het straks als alles weg gaat en je de daawerkelijke de overstap gaat maken dat ze net als ons de spanning van het onbekende gaan voelen.....als mensen tips hebben hoor ik het graag!!
Nou ik hoor graag van iedereen die wat kwijt wil..................
Wij gaan hier wachten op de dagen dat wij onze laatste onderdelen kunnen ondergaan en voor ons er alleen nog maar wachten opzit :roll: :roll: :roll:
gr Didado

Welkom op het forum en gefeliciteerd met je CO.

Kan je helaas niet helpen met je vragen. Deze kletskous heeft nl. de hele wereld verteld dat ze ging emigreren op het moment dat we zelf eindelijk het besluit hadden genomen. Had wel als groot voordeel dat toen we het visum kregen dat ik binnen 2 weken weg mocht/kon, want ik had alles al geregeld. Verder waren onze kinderen op het moment van emigreren ook een stuk jonger, 2 en 5 en dat maakt ons verhaal ook anders.

Heel veel succes met de laatste loodjes!
Sacha

Hartelijk welkom op het forum en gefeliciteerd met jullie CO!

Ook ik kan jullie niet helpen, zelfde als Sacha: direct aan iedereen verteld.....;-).

Groet,
Annemarie

Welkom Brabo's!

Wij komen uit R'daal, hebben sinds 5 mei ons 175 visum. Nog even en het is voor jullie ook zover. Komen jullie naar het forumuitje? 16 Juli in Roosendaal, va 15.00 in Het Hooihuis?

Groetjes, Betty

hallo Betty!!

Het lijkt ons erg leuk, is het voor het het hele gezin bedoeld??
Ik twijfel alleen nog even omdat we nog niet weten of we een "visum grant krijgen"" , en wat er nu nog allemaal mis kan gaan weet ik eigenlijk niet....Als het nu alleen nog ligt aan het VOG en je medicals dan weet ik niet wat er mis kan gaan, maar we zijn er nog niet en dat is erg spannend :lol:
Ik zie mijzelf al naar een forumuitje gaan om vervolgens wellicht slecht nieuws te krijgen :|
Daar gaan we natuurlijk niet van uit maar 100% is het allemaal nog niet.....
Weet eigenlijk iemand hoe groot de kans is op een visum grant als je eenmaal uitgenodigd bent om medicals en VOG te gaan doen? Is het zo dat ze als je dit hebt gedaan ze dan pas beoordelen, of hebben ze dat al gedaan??

gr...... .

Je bent er bijna!!! Trust me... Wij hadden ook zo iets van, niet juichen eer die grant binnen is! Als je een CO hebt en die vraagt om de VOG's en Medicals dan ben je er! Mits je gezondheid niet goed is (maar dat hhor je voor ze de medicals richting Oz sturen) of je iets hebt gedaan (VOG's, maar dat weet je nu al?) All's ok als die 2 laatste dingen goed zijn! Echt, dus kom maar gewoon naar 't uitje, denk dat je voor de 16de al je GRANT binnen hebt! :smile: Tot dan, het is voor 't hele gezin, kindjes mee, gezelllig samen zijn met mensjes die ook naar Down Under vertrekken!!

Hey Martens 73!!

Zo jij bent lekker positief!!:rolleyes: werk aanstekelijk.....:up:
Ik denk dat we het gewoon moeten doen,.......

wij zijn allemaal super gezond en de VOG's daar maak ik mij al helemaal niet druk over.....maar tot het moment van "VISUM GRANT" zijn wij heel erg :lol: :lol: :lol: hierzo.....hahaha
Als het om wat voor rede dan ook niet zover zou komen dan neemt dat niet weg dat we met z'n alles wat delen en dat is een droom om in Australie een mooie toekomst op te bouwen.
Hoe werkt het eigenlijk moeten wij ons ergens of bij iemand aamelden?.....

gr. Diana.....en de rest van de bunch hierzo.....:wink:

Wij hebben nog lang geen Grant (technisch gezien zijn we wellicht nog niet eens begonnen met het verkrijgen van een visum) en wij komen ook ;)

Welkom op het forum!! Tot dusver ken ik 1 geval die na het toekennen van een CO geen visum heeft gekregen, dus het zal wel loslopen :lol: Maar spannend blijft het tot je dat bericht krijgt :evil:

Heel veel succes met de laatste loodjes! :up:

Welkom!!..en wat ontzettend spannend zeg. Wel bijzonder dat jullie nog niets hebben gedeeld over jullie avontuur. Ik maak wellicht geeneens kans en toch praat ik over niets anders hahahaha... :roll:

Er bestaat een draadje over het samenkomen volgende maand. Hier kun je laten weten of je erbij bent en met hoeveel. Het is niet noodzakelijk hoor, maar toch prettig als we ongeveer weten wie er zal zijn. Lekker wat drinken en eventueel hapje eten, ieder voor zich, dus heerlijk relaxed! Hopelijk tot dan, smiles, Betty

Back