algemene visa vragen

Michel & Lenja

New Member
Hi,

ik (Michel) heb een paar korte vraagjes over wat algemene zaken rondom de procedure voor het aanvragen van een 186/189 maar ik denk dat de vragen voor alle visa bijna gelden:
  • Als ik een IELTS test doe dien ik dan voor academic of general te gaan? Als het niet uitmaakt welke je kiest heeft het dan impact voor je eindcijfer (bijvoorbeeld general kan maximaal 8 punten halen en academic 9).
  • In het meest ideale geval dat ik een 189 weet te bemachtigen wat is dan de impact voor mijn vrouw. Zou zij ook mogen werken in Australië of dient zijn een apart visa aan te vragen.
  • Wat is de gangbare procedure om in aanmerking te komen voor een 186- Employer Nomination Scheme. Zijn er websites bijvoorbeeld met vacatures voor 'imports';)

Alvast bedankt!
 
Hi

De border.gov.au site verteld je precies je rechten en plichten per visum.
https://www.border.gov.au/Trav/Visa-1/189-
Kopje Requirements en kopje: What the Visa Lets you do.

Maar kort gezegd. Op een 189 van één van de partners kn de andere partner en kids mee en mag werken. (Tijdens de visum procedure dien je de relatie aan te tonen)

IELTS General en Academic verschilt qua inhoud. Indien Academic niet nodig is zou ik die dan ook niet doen!

186 heb ik geen ervaring mee. Maar ik zou indien mogelijk altijd voor 189 gaan. Die geeft jou en je gezin de meeste mogelijkheden/vrijheden.
 
Ik zou ook de General test doen als Academic niet nodig is. Ik las in een andere post dat Lenja lerares is. Om je als teacher te laten registreren moet je wel bepaalde scores halen voor de Academic test (tenminste in Qld). Dus misschien is de Academic niet nodig voor het visum (als partner), maar later wel voor de registratie. Hou daar rekening mee.
 
Last edited:
Hoi Michel en Lenja,

Jullie kunnen waarschijnlijk voor een 189 independent gaan, op de opleiding en werk van Lenja. Als je een visum voor een onderwijsgericht beroep aanvraagt zul je de Academic IELTS moeten doen, waarbij je voor de onderdelen spreken & luisteren een bandscore 8 moet halen en lezen & schrijven een 7. Wel moet je kijken of je voldoende punten haalt voor dit visum (leeftijd, werkervaring, opleiding etc. telt allemaal mee). Maar als het beroep van Michel op de SOL lijst staat hoef je misschien niet zulke hoge cijfers te halen voor IELTS, mits je met dit beroep je visum aanvraagt. Je hoeft iig maar 1 visum te hebben, je partner 'lift' erop mee en mag gewoon gaan werken in het beroep dat hij/zij wil.

Je kunt een puntentestje doen op deze site: https://www.acacia-au.com/skilled-migration-points-test.php
 
Same here. The missus heeft General gedaan voor het visum. Dan is die horde maar genomen.

Nu blijkt dat ze als ze als Psycholoog erkend wil worden ze wel Academic dient te hebben. Maar in eerste instantie, om je visum in orde te krijgen, is General makkelijker.
 
Hi alle, bedankt voor de duidelijke informatie. Hier gaan we weer mee verder ;)

@Heleen1985 bedankt voor de link. Ik kom verschillende van dit soort sites tegen en ze leveren allemaal andere punten totalen op. De immigratie website heeft ook zo'n puntenverdeling online staan voor de 189 en als we die aan houden dat zie ik zonneschijn ;)

Tot het volgende topic vol met vragen!
 
Hoi allen, als wij zo de tekst lezen op de immi website, lijkt het dat de partner die "mee lift" op het visa 189 ook aan moet tonen functional english te kunnen. zou het volstaan dat die partner een phd (met Engelstalig proefschrift) en volledige MSc in Engels heeft gedaan? of moet diegene dan nog steeds een IELTS test doen? Iemand ervaring mee? Alvast bedankt! :)
 
Hoi allen, als wij zo de tekst lezen op de immi website, lijkt het dat de partner die "mee lift" op het visa 189 ook aan moet tonen functional english te kunnen. zou het volstaan dat die partner een phd (met Engelstalig proefschrift) en volledige MSc in Engels heeft gedaan? of moet diegene dan nog steeds een IELTS test doen? Iemand ervaring mee? Alvast bedankt! :)

Nope (met 99% zekerheid)
 


OFX
Back
Top