Algemene vragen, voorstellen en diploma laten vertalen?

Mariandel

New Member
Hoi allemaal,

Ik ben Mariandel, 28 jaar en heb een vriend in Perth waardoor ik nu ook daar zou willen gaan wonen.
Ik ben op dit moment 3 jaar aan het werk als tolk gebarentaal, dit is een hbo studie (bachelor) maar kan helaas hiermee niet in Australie aan de slag aangezien de gebarentaal daar toch echt anders is.
Daarnaast heb ik een MBO diploma SPW4, maar na deze opleiding meteen HBO gaan doen en dus geen werkervaring.

Ik zou het liefst zo snel mogelijk gaan, maar door alle topics en vragen hier zie ik op dit moment door de bomen het bos niet meer. Gisteren ben ik naar de emigratie beurs gegaan en is mij verteld door een vrouw van immigration dat ik het best een working holiday visum aan kan vragen.
Dan samenwonen met mijn vriend en zoveel mogelijk zorgen voor gezamelijk 'bewijs' dat we een relatie hebben. Dus ik ingeschreven op dat adres, telefoonrekening op mijn naam op dat adres ed.

Ik denk zelf ook dat dit het verstandigst is, aangezien ik denk ik niet als skilled in aanmerking kom. (plus ik zag net ergens de kosten van een skilled visa en wat je ervoor moet doen en dat is me nogal wat) maar misschien is dit ook zo voor een partner visa?

En was ik benieuwd, ik zie dat veel mensen posten over hun diploma laten vertalen en vakkenpakketten enzo.. zijn er ook mensen die dit voor SPW4 hebben gedaan?

Oh en een baan vinden op een working holiday visum, is dat lastig? Aangezien je maar 6 maanden bij dezelfde werkgever mag werken. (ik zie het trouwens niet zitten om op een boerderij te werken ofzo)

Ik hoor graag van jullie!
Cheers!

Hoi! Zelf heb ik tijdens mij working holiday ook gewerkt in de kinderopvang. Hiervoor moest ik wel ervaring hebben in werken met kinderen (oppassen was ook goed). Toch is het op een working holiday soms ook een beetje aanpakken wat je kunt krijgen. Zelf heb ik ook op een boerderij gewerkt en vond het juist ook wel een leuke ervaring. Niet iets om voor altijd te doen misschien, maar leuk om mee te maken.
Voor een partner visum moet je ook van alles aandragen. Het is een andere weg dan een skilled visum, maar als je even op dit forum zoekt vind je genoeg draadjes over wat je moet doen/ opsturen voor een partner visum. Zelf heb ik hier geen ervaring mee.
Ik heb mijn diploma spw 4 wel laten vertalen, ondanks dat ik vooral mijn visumaanvraag heb gedaan op mijn sph diploma. Maar het kan nooit kwaad om er ook een vertaling van te hebben. Ik heb het ook meegestuurd naar de aiwcw bij de assessment, just in case.

Ja geloof dat het sowieso goed is om je tweede diploma erbij te doen, krijg je toch extra punten voor.
Maar jij bent dus op een skilled visa binnengekomen?
En boerderij werk lijkt me hartstikke leuk, maar kan dat lichamelijk niet aan denk ik.
En over dat vertalen, heb je dat lang geleden gedaan? Want wat ik niet zo goed snap is dat iedereen dat voor zich laat doen, terwijl je het toch ook gezamelijk kan doen om de kosten te delen ofzo?

Ik heb alles inderdaad zo'n 8 jaar geleden al laten vertalen. Ik betaalde echter per document dus in die zin maakt het niet zoveel uit of je het alleen of gezamenlijk doet. Shop wel even goed rond, want de ene vertaler is duurder als de andere vetaler (hetzelfde geldt voor het maken van gecertificeerde kopieen).
Ik heb pas sinds kort mijn visum (is een lang traject geweest) dus zit nog niet in Australie. Ik heb inderdaad wel een skilled independent visum. Echter zijn de regels nogal verandert sinds ik de aanvraag in 2008 heb ingediend,

Hoi hoi!

Welkom op het forum!
Waar ergens in Perth woont je vriend?

Ik zie dat je denkt dat je boerderij werk lichamelijk niet aan kan.. Wat misschien een idee is, is om 3 maanden in de harvest (okt, nov, dec) te werken. Dan rijdt je gewoon een tractor (dus niet lichamelijk zwaar). Je hebt er geen ervaring voor nodig en betaald super. En dan kun je dat mooi gebruiken voor een 2e WHV in het geval dat je partner visum dan nog niet rond is.
Als je dat ziet te zitten heb ik nog wel wat contacten voor je.

Werk vinden in Perth is niet zo super moeilijk. Zeker als je accommodatie bij je vriend hebt. Als je echt in je studie (spw) wil werken, is het misschien iets moeilijker, maar er worden hier wel veel carers gevraagd!
The Job Shop en Aussijobs zijn goede 'backpack' uitzendbureau's in Perth.

Groetjes

Back