Alimentatie betalen

Inkiepinkie

New Member
Hallo,
Kan iemand ons helpen?
Mijn man zijn ex en 3 kinderen wonen sinds 2005 in Australië.
Hij is in 2006 teruggekomen naar NL en is volgens de regels na een jaar gescheiden.
In eerste instantie hadden ze samen een regeling over de hoogte van de alimentatie, echter na 2 jaar heeft ex de CSA ingeschakeld.
In 2011 zijn wij getrouwd.
Nu kunnen wij de alimentatie niet meer betalen.
In middels betalen we nog voor 2 van de 3 kinderen en wordt het bedrag alleen maar hoger terwijl mijn man zijn inkomen lager is geworden na ontslag na reorganisatie en nieuwe baan.
Haar inkomen is heel laag omdat ze bijna niet werkt.
Volgens de CSA is zijn zorgpercentage 100% omdat de kinderen nooit bij hem zijn.
Nu kunnen we helemaal niet meer sparen om de kinderen ooit nog te zien!
We kunnen het echt niet meer betalen!
Kan iemand ons hier advies in geven?
Een hopeloze stiefmoeder.
 
Als ik het goed lees is de scheiding in Australia uitgesproken en is jouw man terug naar Nederland gekomen. Is de scheiding dan onder NL of AU wetgeving uitgesproken. Dat maakt nogal wat uit voor onder andere de duur van de alimentatie en kinderbijdrage.

Ik ben geen expert maar het lijkt mij dat bij een wijziging van inkomen van je man er sprake is van overmacht (reorganisatie en ontslag) en een rechter dan de eerdere afspraken kan herzien. Maar je zal wel eerst juridisch advies moeten inwinnen in het land waar de rechterlijke uitspraak is gedaan.
 
heel erg voor jullie, maar ik geloof niet dat dit de plaats is om hulp te vinden. Zoals Frits al zegt, benader de juiste personen in dit verhaal. Heel veel succes
 
Back
Top