Alimentatie

cyberoo

XPdite Sponsor
Hallo allen,

Wij hebben een vraag over het betalen van alimentatie vanuit Australia  :?. Ik betaal nu alweer 6 jaar voor mijn zoon maar heb nog minstens 8 jaar te gaan voor hij 18 jaar is en anders tot 21 natuurlijk. Gelukkig is mijn ex enkele jaren geleden hertrouwd dus dat hoeft niet meer. De jaarlijkse inflatiecorrectie is daar natuurlijk bovenop gekomen en is in euros een behoorlijk maandelijks bedrag nu ik inmiddels ook voor 2 dochters moet zorgen (steekt trouwens wel als ik haar in een frontera en hem in een nieuwe 318 zie komen aantuffen en op mijn dochters moet bezuinigen maar dat terzijde).

De alimentatie van mijn echtgenoot haar ex voor zijn dochter is vrijblijvend (wij zijn een stuk coulanter..) en valt weg omdat wij willen dat vader en dochter elkaar eens per jaar kunnen zien en hij dit bedrag dan voor ticket(s) opzij kan schuiven dus dat kunnen we ook niet deels tegen elkaar wegstrepen...

Wij willen minstens voor een jaar in euros het bedrag hier op de bank laten maar moeten dan vanuit Australia gaan schuiven. Voor 8 jaar afkopen zouden we blut zijn en niet opnieuw downunder kunnen beginnen. Ik wil het bedrag wel hier aanvechten maar de advokaatkosten rijzen snel de pan uit (geef ik liever uit aan mijn zoon..) en het is maar de vraag of de rechter hier accepteert dat ik door de wens terug te keren naar mijn vaderland het bedrag aan aussie dollars en mijn nog onzekere inkomen daar wil aanpassen. Zij kan gratis de stichting LBIO direct op mijn dak sturen die dan in Australia met een soortgelijke stichting in contact treedt en loonbeslag op kan leggen. Mijn eigen vader heeft nooit geen cent betaald (don't hold it against him) en het was soms moeilijk als kind maar het is nu in Nederland wel weer doorgeslagen naar de andere kant.

Ik weet dat in Australia de rechter meer rekening houdt met de nieuwe gezinssituatie van de vader en het totale inkomen van de tegenpartij maar hoe gaan ze dat toetsen als de tegenpatij in Nederland woont... Heeft iemand ervaring met het aanpassen van het bedrag wat aan Nederland betaald moet worden vanuit Australia ?  En is dat dan fixed in assie dollars i.v.m. koersschommelingen ?
Het is soms om gek van te worden... en dat terwijl wij hem dolgraag meeneemen om echt voor hem te zorgen maar hij zegt dat hij zijn moeder en broertje te veel zal gaan missen dus das ook geen optie...misschien later als hij er zelf mee komt (wishfull thinking  :cry:).

Alvast bedankt voor eventuele reacties..

:wink: The Roosters 

Sommige forums geven wel deels antwoord op mijn vraag...

http://www.divorcesource.com/ubbthreads/showflat.php?Cat=0&Number=18218&Main=13886

geeft wel een errug somber beeld.

op de aussi goverment site...

http://www.csa.gov.au/publications/schemes/06/3_3.aspx

staat wel informatie hoe het in Australia berekend wordt en dat er een groot verschil is tussen alimony en child support maar ondanks het feit dat zowel ik als mijn zoon australier zijn moet een eventuele verandering in Nederland worden bepaald omdat de uitspraak ook hier is gedaan. Het vervelende is de nog niet bekende hoogte van mijn inkomen daar en de onzekere wisselkoers. Het liefste zou ik gewoon door kunnen betalen maar het moet wel allemaal kunnen zonder onredelijk te worden. Aan de reacties tot nu toe gespiegeld aan  de gemiddelde reacties op andere onderwerpen losgelaten op dit forum is het een moeilijk en niet vaak voorkomend vraagstuk zoals verwacht.  Ik zal dus bij grote tegenslag in inkomen downunder vanuit Australia in Nederland een aanpassing moeten aanvragen. Pfff leven anno 2007 is er niet gemakkelijker op geworden. Trouwen en eventuele kinderen is tegenwoordig voor mannen very risky business waar je bij een niet geplande scheiding en de beste bedoelingen met je rug tegen de muur staat. Kan me niet voorstellen dat dit in het voordeel is van vrouwen en de samenleving als geheel ook al dienen de kosten en zorgen van een kind wel in principe natuurlijk altijd grotendeels door de ouders worden gedragen. Maar om daarom zo'n onbalans in rechten en inkomen tussen de 2 betreffende gezinnen te creeren vind ik wel raar. Beetje  :eek:fftopic:  :sorry:
De CSA Australia voert dus gewoon uit wat ze opgelegd krijgt vanuit Nederland door het LBIO door een mondiale overeenkomst tussen alle betrokken landen en houdt in eerste instantie geen rekening met verval aan inkomen en koerswisselingen. Eigen schuld dikke bult aan het verval en de koerswissel. Als het niet gaat zoals het moet, moet het zoals het gaat...we zien wel  :stupid2: ehh hoop ik.

Gr.  :wink: The Roosters

Mijn vrouw heeft onze bezorgdheid over het kunnen opbrengen van de alimentatie als alles tegenzit ook op een rechtenforum gezet. Moeten het dan in Nederland regelen met een verzoekschrift middels een procureur/advocaat. Hopen dat het niet nodig is...

http://www.rechtenforum.nl/forum/thread/title/herziening+KA+wegens+emigratie/t/15825/?sid=7da8ace1082fb2d2139594b08c00c947

De jurofoon geeft ook veel info  http://www.jurofoon.nl/alimentatie/dossier_alimentatie.asp

:wink: The Roosters

Back