aljosja en ageeth

hallo,

wij zijn Aljosja(43) en Ageeth(33) (man en vrouw)
we hebben 3 kinderen 2 meisjes (8 en 4)en 1 jongen(2).
het oudste meisje is van mij en mijn ex man.
Aljosja en ik willen graag naar Australie te wonen, Aljosja zijn zus woont in Melbourne en het is het voor hem een droom om daar ook te wonen..ik moet toegeven dat ik nog nooit in Australie ben geweest maar ik wil de grote stap wel nemen.
Het grote struikelblok bij ons is dat mijn ex "toestemming"moet geven.
Aljosja heeft hier een eigen bedrijf (klusbedrijf)en wil dat daar graag voorzetten, ik heb 12 jaar in de verpleging gewerkt en wie weet kan ik daar verder in de verpleging.
Eerst moeten we alles maar eens voor elkaar zien te krijgen.
Ik heb sinds gister dit forum ondekt en als ik dat allemaal zo lees dan zijn we nog niet klaar met regelen.
Ik heb trouwens nog geen verhalen gelezen over emigranten die met de kinderen zijn geemigreerd..daar zou ik graag meer over willen weten.
Demi (de oudste) zit hier in Nederland in groep 5..hoe gaat dat in Australie?????? :|
En vanaf wanneer zijn de kinderen leerplichtig????
De taal lijkt mij niet een erg groot probleem, kinderen zijn zo flexibel en pakken de taal vast heel snel op :wink:

Maar een beetje hulp is natuurlijk altijd handig...dus mocht ik vragen hebben (die ik zeker zal hebben) dan hoop ik hier de antwoorden te vinden.
Ik vindt dit forum erg gezellig...
:)

Welkom! Spannend allemaal. Lijkt me niet makkelijk met kinderen uit een eerder huwelijk. Maar voor de kids zelf zal emigreren geen probleem zijn. Mijn schoonzus is geemigreerd (naar NZ) met kinderen in de leeftijd van (16, 14, 9) en dat is prima gegaan. Ze draaien volop mee en hebben het geweldig naar hun zin.

Australie is een super land. En een klusbedrijf zal goed draaien, er schijnt een te kort te onstaan/zijn aan mensen in de bouw, dussss.

In ieder geval good luck!

Groet,
Kathleen

dank je wel allemaal..

dat ik een dochter heb uit een eerder huwelijk was inderdaad ook mijn grootste struiklblok..toch zetten we de plannen door....tegenwoordig met internet()msn) en  de webcam breng je alle wereldburgers dicht bij elkaar dus Demi 9mijn dochter) en haar vader kunnen elkaar iedere dag spreken als ze willen..en daarbij komt dat ik toch wil proberen om 1x per jaar op "vakantie" naar Nederland te gaan (klinkt dat :vakantie nu vreemd :))

[quote author=Kathleen link=topic=2436.msg25882#msg25882 date=1125308868]
Australie is een super land. En een klusbedrijf zal goed draaien, er schijnt een te kort te onstaan/zijn aan mensen in de bouw, dussss.
[/quote]

Ja dat was hier vanvond juist op tv bij een soort editie NL programma. Het ging over klusjesmannen (loodgieters, timmermannen enzovoorts) en dat ze vaak niet of te laat komen opdagen. En dat het al een heel gedoe is om er een te vinden die uberhaupt langs wil komen. Aan het einde van de reportage hadden ze het over het giga tekort waar het naartoe gaat. Dus ik denk dat je in dat opzicht met open armen zal worden ontvangen.

Succes met de voorbereidingen, ik denk dat je hier op het forum al heel wat info kunt vinden (oh ja, de "search" knop, bij de grijze knopjes in het rijtje, is echt super handig!)

:hi:

Hi welkom hier en veel lees en uitpluis plezier op het forum. Qua "klusjes mannen", inderdaad er is een groot tekort! Mijn zwager is timmerman (in Nederland) en zijn emigratie proces is in een soort van stroomversnelling geraakt omdat hij in de juiste "job" categorie valt :up: En het ziet er naar uit dat hij binnenkort deze kant op komt! Hopelijk gaat het voor jullie ook voorspoedig!!!!

Groetjes
Syl

Van harte welkom!!!

Ik heb gehoord dat ze ook veel mensen in de verpleging nodig hebben..dus volgens mij zit je goed!!!

Gr. Jackie

Hoi en :hi:  op dit forum.

Suc6 met het uitzoeken van en het vinden van antwoorden op al je vragen. :up:

Groeten,
Koen & Katrina

Back