Hee Femke!
Ik ga ook helemaal alleen (naar Brisbane!). Ik vertrek op 10 september (hopelijk met visum op zak :wink
Ik snap helemaal je gedachten. Het is ook supereng! Maar misschien is het beter om te zeggen: superspannend. Wat ik op het moment het meeste heb is: wat als ik ernstig ziek wordt, lig ik daar in mijn bedje en is er niemand die doorheeft dat het niet goed gaat! Ha ha, rationeel gezien kan dat hier natuurlijk net zo goed! En ik vind al helemaal dat ik me er niet zo druk om moet maken. Ik loop mezelf de laatste tijd een beetje te stressen, en daardoor heb ik het idee dat ik juist lichamelijk van alles ga voelen! En dat zet je dan weer op die gedachten etc.......
Maar eerlijk gezegd: er zijn weinigen die zooooooooveeeeeeeeellllllllllll nadenken als ik. Ik zou alleen maar zeggen: denk niet te veel na, en als je als nadenkt, denkt dan aan al het geweldige!
Aan Alle nieuwe mensen die je gaat ontmoeten (en dus niet aan eenzame weekenden)
Aan alle leuke telefoongesprekken met je familie en hun bezoeken (en niet aan het missen van je familie)
Aan je nieuwe huisje
Je nieuwe baan
De zon, de zee en het lekkere weer
etc etc
Dan heb ik er vanzelf superzin in!
Ik denk dat het best lastig zal zijn soms met dat alleen zijn. Daarom neem ik me ook echt voor om er actief mee om te gaan. Via sportclub, hobbies, veel naar buiten etc. Ik ben zelf alles bij elkaar al een kleine twee jaar in Oz geweest, waarvan ook een jaar op WHV. Geen moment Nederland en familie gemist (met een naar gevoel bedoel ik dan). Ook wel mensen ontmoet, maar niet dat ik daar op kan bouwen of dat het mijn allerbeste vrienden zijn zoals in Nederland. Maar toch denk ik dat het anders is als je er echt woont. Daarom houd ik mezelf gewoon voor: eerst maar eens voor een jaar, en anders ga ik toch terug?????????
Ik weet eigenlijk nu al dat het me goed gaat bevallen!
Anders moet je even in mijn stavaza draadje kijken: Henriette´s laatste stavaza mbt Brisfever. En je mag natuurlijk ook een pmtje sturen. Leuk als je ook naar Brisvegas komt, hebben we gezellig aanspraak!
En gewoon doen! Anders gebeurt er niks en zul je het ook nooit weten. Zo sta ik er een beetje in en ik heb er ontzettend veel zin in!
henriette