Alleen emigreren

Catkin

XPdite Sponsor
Hoi mensen,

Ik vroeg me af of er op dit forum ook nog veel mensen zijn die alleen willen emigreren en niemand in australie kennen. Als ik ga, ga ik alleen en alhoewel ik wel 7,5 maand in Australië heb rondgetrokken ken ik ook daar niemand. Meer mensen die het zelfde gaan doen, of hebben gedaan (en voor deze laatste groep, hoe bevalt het nu daar)?

Ow en als iemand nog tips heeft waar te beginnen, graag!

Groetjes Femke

Ik weet dat Brainysmurf alleen gaat en dat Sabien alleen is gegaan. Of ze mensen kenden in Oz weet ik zo niet.

Hier nog iemand. Ik ken niemand in Australie (wel een pennevriendin, waar ik eerlijk gezegd ook een oogje op heb) maar ik verkies ook wel rond te reizen alleen, omdat je dan automatisch sneller contact legt met de plaatselijke bevolking. Om die reden ga ik ook altijd in mijn eentje op reis.

Ik woon nu in Noord-Ierland en ben hier ook in mijn eentje naartoe getrokken, toen ik hier aankwam kende ik niemand.

Femke, ik ken ook nog iemand die alleen gaat: ikzelf  :)

Ik heb nog wat kontakt met een gezin in de buurt van Perth (waar ik ooit gewerkt heb op hun boerderij), maar dat weerhoudt me niet om naar Adelaide te verhuizen.

Zoals Cruijf al zei heeft elk voordeel zijn eigen nadeel. Ga je alleen, dan kun je je wellicht eenzaam voelen. Maar van de andere kant hoef je geen rekening te houden met een partner of kinderen die het emigeren minder zien zitten.

Ook ik ga meestal alleen op reis, en heb daar geen enkel probleem mee. Je legt inderdaad sneller kontakten, en kunt wat meer je eigen gang gaan.
Het komt mij voor dat, wanneer je alleen reist, je de indrukken wat puurder/ongefilterd binnen krijgt. Als je met een partner/reismaatje reist (en dat heb ik ook gedaan) is de kans groot dat hij/zij je input beinvloedt. Je krijgt naast je indrukken van het land ook de indrukken van dat maatje mee.

Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar zo voelt het wel. Van de andere kant is het hartstikke fijn om met iemand te reizen die ook een oogje in het zeil houdt. Er samen later over kunnen praten is ook een deel van de fun.

Maar eerlijk gezegd maak ik me niet zo druk over het vinden van nieuwe vrienden in Oz. Tien jaar geleden ging het me ook prima af, en ik denk niet dat Oz en ik in de tussentijd veel veranderd zijn.

Free your mind, and the rest will follow! :wink:

Bart

Femke,
Ik denk inderdaad dat je je geen zorgen hoeft te maken, ook niet wanneer je alleen komt. Ik kan me wel voorstellen dat het handig is om proberen al wat contacten te leggen (bv via dit forum) met mensen die al hier zitten. Die kunnen je met de eerste zaken al informatie verstrekken, de weg wijzen etc. Belangrijkste vraag daarvoor is natuurlijk ook waar je heen wilt... Weet je dat al?
M.vr.gr.
Perthpete

Ik heb zelf ook 10 maanden alleen gereist en dat vond ik prima alleen, ik vroeg me alleen af hoe het was om helemaal alleen te verhuizen (en dan naar de andere kant van de wereld).

Ik heb nog geen keuze gemaakt waar ik heen zou willen. Melbourne vond ik, tijdens mijn reis, niet echt geweldig. Sydney, Adelaide en vooral ook Perth vond ik erg leuke plaatsen, maar ook in bijv. Cairns heb ik me prima vermaakt, maar weet ik niet of ik daar zou willen wonen.

Ik snap dat je je dat afvraagt, want natuurlijk is verhuizen naar Australie wel even wat anders dan op vakantie. Alhoewel een lange vakantie zoals jij al gedaan hebt (7,5 maand dacht ik?) naar mijn idee wel een aardig idee moet geven. Hoe makkelijk of moeilijk vond je het toen om in contact te komen met mensen, en hoe 'spannend' was het toen om in je eentje hier te zijn?
Als je in je eentje zo lang hier rondtrekt en het is je goed bevallen, dan geloof ik zondermeer dat je het geen enkel probleem zal vinden om hierheen te verhuizen ;-) Alleen kan het handig zijn om (wat ik eerder aangaf) wat contacten te leggen, zodat je de eerste periode in ieder geval wat aanspraak hebt...

Overigens neem ik aan dat er ook (nog) wel actieve xpditers zijn die ook in hun eentje gekomen zijn en dus e.e.a. moeten kunnen vertellen over hun ervaringen

Perthpete

Tijdens het reizen was het absoluut niet moeilijk om in contact te komen met anderen. Lees: soms wilde ik zelfs dat ik even alleen was, want altijd had je wel aanspraak. Toch is dat veelal backpackers onder elkaar en er zijn veel mensen die alleen reizen. Van daar dat ik me afvroeg of dit hetzelfde is als ik erheen zou verhuizen. Maar goed in die 7,5 maand heb ik me zo goed vermaakt, dat ik nu dus meer heimwee heb naar australie dan dat ik toen heimwee had naar huis... Spannend om alleen te gaan vond ik het alleen de dag van vertrek, maar dat viel ook wel mee eigenlijk. Ik ben niet zo gebonden aan Nederland, dus ook het vertrek was niet zo moeilijk, alleen inderdaad de eerste paar uur wat spannend. Zelf vond ik alleen reizen fijner dan met meerdere mensen reizen, omdat ik kon gaan/ staan waar ik wilde.
Ik zou inderdaad graag wat contacten willen leggen met nederlanders of australiers die daar wonen (als ik weet waar ik heen wil) zodat ik niet helemaal "lonley" ben in het begin. Ik heb een beetje zitten kijken richting Perth en adelaide, omdat ik daar reizend goede ervaringen mee heb. Met sydney ook, maar dat vind ik erg duur. Cairns vond ik tijdens de reis wel leuk, maar daar zie ik me nog niet zo snel wonen. Hetzelfde geldt voor Darwin.

Mocht het Perth (lijken te) gaan worden, laat maar weten. We vinden het altijd leuk om wat met nieuw aangekomenen af te spreken en wat tips, trucs en/of gedachtes te bespreken ;-)
Perthpete.

Ik ga eind augustus voor 4 weken naar Adelaide, om daar mijn komst al wat voor te bereiden.
Woonruimte, eventuele baan, etc. etc.

Als je wilt kan ik wat indrukken voor je op doen. Maar zoals jij zei ben je er al geweest. Ik zelf nog niet.
Het staat vast dat ik naar SA ga, want ik moet vanwege mijn leeftijd op een STNI.

Groetjes, Bart

[quote author=perthpete link=topic=5009.msg63786#msg63786 date=1151083347]
Mocht het Perth (lijken te) gaan worden, laat maar weten. We vinden het altijd leuk om wat met nieuw aangekomenen af te spreken en wat tips, trucs en/of gedachtes te bespreken ;-)
Perthpete.
[/quote]

Het meisje waar ik een oogje op heb woont in Perth, dus mijn voorkeur zou uitgaan naar die stad. Omdat het bijlange niet zeker is of zij hetzelfde voelt, en omdat Australie me als land (zonder andere zaken te laten meespelen) ook erg aanspreekt, sluit ik ook andere steden niet uit, doch mijn eerste voorkeur zou zijn: Perth. Enige tips in het jobhunten, Perthpete?

Ik ga ook in mn eentje, vertrek eind augustus, en ja, ook ik vind het spannend. Heb half jaar stage gelopen en contacten leggen was toen erg makkelijk. Maar vraag me af of vriendschappen opbouwen net zo goed gaat. We zullen zien:) Ik ga wel naar Cairns, wel een plek met heeeeeel veel toeristen maar heb er ontzettend zin in. Mocht je alsnog naar Cairns gaan lijkt het me leuk om een keer af te spreken. Wat voor visum ga je??

Janine

Ik geef Lin gelijk: denk ook aan Brissie!
Ik vond het daar ook heerlijk!

Uiteindelijk is het Perth geworden. Wist niet dat hier zo verschrikkelijk veel Nederlanders wonen!

Ik denk dat in je eentje misschien wel 'daunting' is, maar contact leggen gaat zo gemakkelijk! Zeker als je een baan hebt, gaat het super snel!

Enneh, we kunnen altijd een intro-barbie doen met de Xpditers, als je beslist dat het Perth wordt!

Inacar

Hee Femke!

Ik ga ook helemaal alleen (naar Brisbane!). Ik vertrek op 10 september (hopelijk met visum op zak  :wink:)

Ik snap helemaal je gedachten. Het is ook supereng! Maar misschien is het beter om te zeggen: superspannend. Wat ik op het moment het meeste heb is: wat als ik ernstig ziek wordt, lig ik daar in mijn bedje en is er niemand die doorheeft dat het niet goed gaat! Ha ha, rationeel gezien kan dat hier natuurlijk net zo goed! En ik vind al helemaal dat ik me er niet zo druk om moet maken. Ik loop mezelf de laatste tijd een beetje te stressen, en daardoor heb ik het idee dat ik juist lichamelijk van alles ga voelen! En dat zet je dan weer op die gedachten etc.......
Maar eerlijk gezegd: er zijn weinigen die zooooooooveeeeeeeeellllllllllll nadenken als ik. Ik zou alleen maar zeggen: denk niet te veel na, en als je als nadenkt, denkt dan aan al het geweldige!

Aan Alle nieuwe mensen die je gaat ontmoeten (en dus niet aan eenzame weekenden)
Aan alle leuke telefoongesprekken met je familie en hun bezoeken (en niet aan het missen van je familie)
Aan je nieuwe huisje
Je nieuwe baan
De zon, de zee en het lekkere weer
etc etc
Dan heb ik er vanzelf superzin in!

Ik denk dat het best lastig zal zijn soms met dat alleen zijn. Daarom neem ik me ook echt voor om er actief mee om te gaan. Via sportclub, hobbies, veel naar buiten etc. Ik ben zelf alles bij elkaar al een kleine twee jaar in Oz geweest, waarvan ook een jaar op WHV. Geen moment Nederland en familie gemist (met een naar gevoel bedoel ik dan). Ook wel mensen ontmoet, maar niet dat ik daar op kan bouwen of dat het mijn allerbeste vrienden zijn zoals in Nederland. Maar toch denk ik dat het anders is als je er echt woont. Daarom houd ik mezelf gewoon voor: eerst maar eens voor een jaar, en anders ga ik toch terug?????????
Ik weet eigenlijk nu al dat het me goed gaat bevallen!

Anders moet je even in mijn stavaza draadje kijken: Henriette´s laatste stavaza mbt Brisfever. En je mag natuurlijk ook een pmtje sturen. Leuk als je ook naar Brisvegas komt, hebben we gezellig aanspraak!

En gewoon doen! Anders gebeurt er niks en zul je het ook nooit weten. Zo sta ik er een beetje in en ik heb er ontzettend veel zin in!

henriette

Hee Henriët,

Je kent nu al zoveel mensen in Brisbane (okee, 't zijn N'landers, maar toch ;-)), dat je je geen zorgen hoeft te maken dat je hier niemand zal hebben.

Je kan míj in ieder geval altijd bellen. (alhoewel dat wel een beetje link is, want ik denk ook zoooooooooooveeeeeeeeeeeeellllllllll :-D)

Hi, hi, dat wordt dan een echte denktank! Kunnen we nog ver mee komen  :-D

Nee hoor, alle gekkigheid op een stokje, fijn dit soort berichtjes! We gaan elkaar vast nog ontmoeten!

(eerst blijven duimen dat dat visum op tijd doorkomt.......)

henriette

hoi catkin

Ik ga ook alleen (zie  : http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=3680.0).

Als je het nog niet weet kun je ook kiezen op basis van werkgelegenheid, ga je gewoon daarheen waar het meeste werk is , komt de rest vanzelf  :|

ik denk maar zo , als ik niet ga dan blijf ik me afvragen wat als.............
Stel het gaat fout , ik noem maar iets gek , ik krijg heimwee...
Dan ga ik gewoon terug naar nederland , dan heb ik gewoon een "dure vakantie "  gehad  :roll:

ik zou zeggen :

No Worries     :evil:

Groetjes johan

Back