alles voor de liefde

Frits

New Member
hallo allemaal, ik ben frits en woon sinds Juli in perth. Ik ben hier naar toe verhuist om dichter bij m'n meisje te kunnen zijn. Zij woont in melbourne.
Nu is het zo dat ik hier op een 457 visa voor een Nederlands bedrijf werk. Ik werk veel off-shore en kan daarom relatief veel in melbourne zijn. Maar niet genoeg.
Ik hoop met jullie help meer wijs te worden van wat de mogenlijk heden zijn. Ik wil namenlijk geen twee jaar meer wachten voor ik PR aan kan vragen.
Ik heb mij enigzinds verdiept in Skilled migration maar het is mij hier niet helemaal duidelijk wat mijn diploma waard is (MBO werktuigbouwkunde). 40 of 60 punten. Als iemand mij dat al kan vertellen.

Nou ja... ik hoor het wel als iemand mij kan helpen/informatie kan verschaffen!
In iedergeval bedankt.

Frits

Hoi Frits en welkom op dit forum.

Perth en Melbourne liggen best ver uit elkaar, zeker voro Nederlandse begrippen :)

Neem eens contact op met een migratie agent.
Wij doen onze aanvraag bij Move2Australia (info@Move2Australia.com.au). Dit is een Nederlander (Rob Breumelhof) en hij woont in Adelaide. Hij heeft ongeveer 8 jaar geleden de stap gezet en is nu erkend migratie agent, hij kan je advies geven wat de mogelijkheden zijn en welk visum het best bij jouw situatie past.

In ieder geval veel succes ermee !

Groeten,
Johan

Hi Frits, welkom op dit prachtige forum, met z'n vele behulpzame leden.
Hier nog een MTS WTB-er (en MVT als extra-tje).

Op zich kom je met MTS-WTB nergens :cry:, het gaat er meer om wat je daarna gedaan hebt, of nu doet.
Je recente werkervaring is meer relevant voor het al dan niet verkrijgen van punten.
Ik heb me als MTS-er WTB (en MVT) laten assessen als ‘General Mechanical Engineering Tradesperson’.
Ik ben de laatste jaren voornamelijk aan het werk als productiemachine programmeur (lasrobots, lasersnijden en ponsnibbelen), maar daar hebben ze in bij de TRA weinig kaas van gegeten.

Ik denk dat je Australische werkervaring je nog wel eens wat extra punten kan opleveren.

Maar inderdaad, M2A is een goede keus om eens mee te beginnen, Rob heeft mij ook door de TRA assessment gesleept.

Bart

Hi Frits,

welcome!

Vertel eens iets meer over je meisje. Is ze een aussie? Welke paspoorten heeft ze?

Cheers Joep

Hey,

al deze informatie is zeer helpzaam. Bedankt daarvoor.

Johan bedankt, ik ga zeker contact opnemen met move2australia. Ik zal nog wel melden hoe dat gaat.

En Bart jij ben nog bezig om hier heen te komen of ben je er al? Ik weet wel dat er veel vraag is naar CNC programmers. Ik zelf heb al mijn off-shore papieren en werk nu bijna 5 jaar off-shore. Ik hoop dat dat wat waard is.

Joep... wat wil je weten? Wat ik zo kan vertellen is dat ze is Aussie, ze heeft geen paspoort want ze is nog nooit buiten Australie geweest. Ze heeft twee kinderen 6 & 9 jaar oud. En ze is 11 jaar ouder dan mij. Ik heb haar ontmoet toen ik op "doorreis" was in melbourne. Tussen twee klussen door. Het was nooit mijnbedoeling om te blijven hangen.... maarja wat doe je er aan...

Iedereen bedankt vor het lezen van mijn "even voorstellen".

Groeten,

Frits

Welkom op het forum, een beetje romantische verhalen kunnen we hier wel gebruiken :smile:

Sacha

veel geluk !!!!!!!

Ik zou ook als ik jou was contact opnemen met dat bureau, er zijn zoveel draadjes om er te komen daar waar je wilt zijn.

:group:

Hey Frits,

als eerst welkom op het forum  :up:, mijn vrouwtje woont ook in Sydney, zij is Australisch en ook zoals jij heb  ik haar leren kennen toen ik aan het reizen was. Op dit moment ben ik in Nederland en probeer ik alles een beetje vanuit hier te regelen. In January ben ik van plan om te gaan emigreren.

Ik weet niet hoe serieus je bent met je vriendin (ik denk serieus genoeg aangezien ze kinderen heeft) zou je eventueel nog misschien een spouse visum kunnen aanvragen, mits natuurlijk je 1 jaar met hebt samen gewoond. Het is natuurlijk wel mooi dat je al in Australia bent, maar ik denk dat het veel leuker zou zijn voor jou om toch of in ''Melbin'' te wonen of ergens er omheen. Perth-Mel. is namelijk niet eventjes van Amsterdam naar Den Haag  :roll:

In ieder geval wens ik je nog sterkte toe en keep yourself updated!

See ya mate!

heey allemaal!

er staan zoveel interessante dingen hier....ik weet niet eens waar ik moet beginnen met vragen en vertellen :)
Ik ben op dit moment bezig met een spousal visa aan te vragen (subclass 309) aangezien ik nog in nederland zit en mn vriend al terug in oz is. Hij is dus australisch, ik nederlands en wil zsm terug. ik heb van de ambassade in berlijn begrepen dat ik een excellerated application kan aanvragen, zodat het visum in een dag afgegeven kan worden, mits ik al het papierpwerk in orde heb, en een dagje op en neer naar berlijn ga.

Frits, jij zei dat je off shore werkt. waar ergens? in de buurt van perth? mn vriend is boilermaker en werkt op dit moment in de mijnen bij mackay QLD. |Hij heeft wel interesse om off shore te gaan werken...heb jij enig idee waar we informatie kunnen vinden en hoe t allemaal gaat enzo?

lastig dat je zo ver van haar vandaan woont (mijn vriend is nu 2 weken weg en ik mis m nu al :() met 2 kinderen zal het ook wel moeilijk voor je vriendin zijn om naar bijv perth te verhuizen....

zijn er mensen die al op een spousal visa in australie zitten? ik zou graag in contact komen om ervaringen uit te wisselen :)
succes met alles en tot mails!
groetjes nicole

[quote author=Sacha link=topic=9306.msg126050#msg126050 date=1222896882]
Welkom op het forum, een beetje romantische verhalen kunnen we hier wel gebruiken :smile:

[/quote]

Dan kan ik je wel een mooi verhaal vertellen: ik heb m'n Australische man ontmoet op internet, in een Yahoo groep voor Christen singles. We waren allebei lid geworden met het idee "het zullen wel allemaal Amerikanen zijn (we zijn beiden niet zo gek op de VS), maar het is gratis dus best een poging waard". Ik stuurde een introductiemailtje, hij reageerde, we zijn aan het e-mailen geslagen en the rest is history. :grin: We zijn al weer bijna vier jaar getrouwd.

Groetjes,
Rixta

Doet een beetje denken aan die film: You've got mail! Meer wel lekker romantisch  :up:

[quote author=Sacha link=topic=9306.msg129283#msg129283 date=1229669110]
Doet een beetje denken aan die film: You've got mail! Meer wel lekker romantisch  :up:
[/quote]

:grin: Alleen waren wij allebei ongebonden. Dat maakte het wat eenvoudiger. Tja, iemand vroeg hier om romantische verhalen, dus daar moest ik natuurlijk wel even op reageren.  :lol:

Groetjes,
Rixta

Back