allo, allo

Liz

New Member
Hoi, ik ben Liz, 27 Jaar en woon nu 6 jaar in Nederland. Mijn verhaal is lang, maar ik hou het zo kort mogelijk, anders zitten jullie hier morgen nog!
Toen in 1.5 jaar oud was, besloten mijn ouders om naar Australie te gaan :plane:, ik heb daar ondertussen 20 jaar gewoond, mijn ouders en broer (met oz vrouw en 4 kids) zijn er nog. In 1998 ben ik zelf naar Nederland op vakantie geweest en heb toen mijn man Jurgen ontmoet.  Hij is voor 1 week naar Australie geweest als verassing voor mijn 20ste verjaardag :congrats:, bij de kerst is mijn familie weer in Nederland geweest voor familie bezoek, toen in april 1999 is Jurgen naar Australie gekomen voor 8 maanden om te zien hoe het was om te werken en leven, einde 1999 gingen wij met zijn 2tjes naar Nederland zo dat ik kon zien hoe het hier was om te werken enzo in plaats van lol maken op vakantie.

de bedoeling was dat ik hier maar 1 jaar zou zijn, maar alles ' rolled into place' eigenlijk voel ik soms alsof ik geleefd werdt/wordt.  (toen en nu!)

Nou ondertussen zijn we gelukkig getrouwd since december 2002 :dancing:, en op 26 april 2005 hebben wij onze zoon Tyler op ons wereld verwelkomt. :baby:

Ik ben heel vaak homesick en wil eigenlijk terug, maar mijn man ziet het niet zitten (nog niet). Maar ja ik wordt wel gek in mijn eigen hoofd!!
goed dit ben ik en dit is mijn verhaal! :)

Hé Liz, da's een heen en weer gereis. Hopelijk komen jullie wel snel tot een oplossing, want als je je niet lekker in je vel voelt is dat echt niet tof! Ik hoop niet dat Jurgen daar zo'n last van heeft als jullie naar Ozzie gaan, dan blijf je schipperen tussen twee werelddelen die echt heel ver uit elkaar liggen. :-(

Heel erg  :hi: hier en succes met het vinden van de juiste oplossing.

Groet, Alexandra

Ook namens ons  :hi: op dit forum.

Veel succes met het beinvloeden van je man met je verhalen, zodat hij zin krijgt om samen met jou en je zoon Tyler terug te gaan naar Australie, waar(zover ik het heb begrepen) jou hart ligt.

Groetjes Astrid  :fish:

Welkom op het forum Liz.  :hi:

Ik ben Susan (een Schotse die nu 13 jaar in Nederland woont).

Gefeliciteerd met de geboorte van Tyler  :baby:, we hebben een dochtertje Shea die geboren is op 30 april 2005, dus ze schillen maar 4 dagen.

Mijn vriend Mees is nooit in Australie geweest, maar we zijn van plan om volgend jaar naartoe te emigreren, ik ben er twee keer geweest (mijn broer, zijn vrouw en dochter wonen daar).

Ik begrijp wat het is om homesick te zijn.  Ik hoop voor je dat Jurgen ook overtuigd zal worden om de grote stap te maken.  Wie weet helpt deze forum wel om je droom te realiseren, we steunen je graag.

Veel suc6 met jullie plannen.

Groetjes,
Susan, Mees en Shea (8 maanden)

hoi iedereen, ik heb wel even een vraagje, ik ben niet zo technies(??) maar how zet ik eigenlijk een photo hier op (wel met makkelijke worden aub! :blink:)

Hoi Liz,

Klik op het 'Insert Image' icoontje (boven Smile emoticon als je een post aan het maken bent), dan krijg je dit:

zet tussen die twee binnenste hakjes de URL van je foto.

Kijk ook naar deze topic voor meer info:
http://www.xpdite.net/forum/index.php?topic=2438.0

Je kunt ook in de Test board:
http://www.xpdite.net/forum/index.php?board=41.0
een nieuwe post plaatsen om te oefenen.

Suc6!

Hey Liz.
Een jaar willen blijven en dan toch meer (in mijn geval ook 6 jaar) in
Nederland doorbrengen komt me heel erg bekent voor.
Gelukking willen wij allebij graag naar Australie en uit Nederland
weg. En nu gaat het eindelijk gebeuren. Niet zoals vroeger 'volgend jaar',
nee deze week nog.

Ik hoop dat jullie ook straks een plekje gaan vinden waar jullie
allebij echt gelukkig kunnen zijn.
Na 20 jaar Australie lijkt he mij moeilijk om je ergens anders
echt thuis te voelen.

All the best en natuurlijk  :hi:

:)
Annemarie

Allo, Allo (wat mis ik die prachtige Franse serie trouwens toch  :-(  :p),

Ik wil je even van harte welkom wensen en veel plezier hierzo!!!

groetjes,

Jeroen

hoii,

Goh das ook lastig voor je :cry:
Ik hoop dat je inderdaad door alle verhalen hier je man net zo enthousiast krijgt over OZ als de meesten hier!

In iedergeval  :hi:

Liefs Eutrice

Ook van ons een Hartelijk Welkom.
Je vehaal is bijna gelijk aan dat van mij. Naar Oz "when I was kneehigh to a grasshopper" terug naar NL (inmiddels al 30 jaar en nog steeds heimwee), mij  vrouw (Nederlandse) hier ontmoet en hopende op een retirement in Australië.

Ik wens jullie in ieder geval veel sux6 met je plannen.

Rene

Back