als alleenstaande moeder met 3 kids...maak je dan een kansje??

vivian

New Member
ik ben al 30, aahhh kost punten
tweemaal in australie geweest en wil natuurlijk emigreren.

ik heb er een tante wonen, die mischien een baantje kan regelen.....

ik heb mbo spw, horeca papieren en mijn sepr 1 diploma (reisbureau)

weet iemand of ik kans maak als gescheiden moeder???

alvast bedankt!!!
 
Hoi Vivian,

Welkom op het forum.

Een scheiding hoeft niet perse te betekenen dat je niet kunt emigreren. Je hebt toestemming nodig van je ex; hij moet verklaren dat je je kinderen mee mag nemen.

Zie voor wat meer informatie: http://britishexpats.com/wiki/Child_Custody_and_Australian_Immigration

Succes!
 
Gescheiden maakt opzich zoals al gezegd niets uit.

Met je opleidingen zal het een stuk lastiger worden, tenzij dat baantje van je tante ook een sponsorship opleverd
 
Hi Vivian,

Ik weet weinig van allerlei sponsored visum varianten, maar voor de skilled independent gaat het vooral om je beroep en werkervaring. Zie hiervoor de website van Ozzie immigration: www.immi.gov.au
Als je op booklet 6 zoekt vind je een uitgebreide brochure, dat is een goed startpunt. Op de SOL lijst staan de beroepen die in principe in aanmerking komen voor immigratie.

Als je op het eerste gezicht niet op de lijst staat, of ervaring mist, zou je contact op kunnen nemen met een immigration agent. Wellicht kun je, door gericht ervaring op te bouwen of in een bepaald beroep te gaan werken, op termijn wel aan de eisen voldoen.

Succes.

Groeten,
Francois.
 
Ik begrijp niet waarom de papieren een probleem zouden zijn? Ik ben al 7-8 jaar werkzaam in de ICT maar daarvoor als kok gewerkt. Om in aanmerking te komen als ICT-er moet je een hbo opleiding hebben en als dat geen ICT opleiding is, dan kan je aan de slag met een RPL. Daarom gebruik ik mijn MBO niveau 3 Restaurant kok diploma's, deze zijn al geassest met mijn ervaring van destijds..

Om de recente ervaring te compenseren heb ik mijn IELTs met minimaal 4 zevens afgerond, dat scheelt toch weer 10 punten in vergelijking met 4*6. Ik gingt er wel vanuit dat je keuken ervaring hebt, dan getrut in de bediening levert je op fooi na niets op  :grin:

Groeten,

René
 
Back
Top