Als docent in Australië werken

speedof1

New Member
Hallo allemaal!
Na een lange reis door Australië en verblijf bij reeds geëmigreerde familie (Oom, neven) heb ik besloten de stap te willen maken. Ik heb de voor- en nadelen goed afgewogen en wil het liefst voor mijn 30e emigreren.
Graag zou ik willen weten wat de mogelijkheden zijn om als jong docent in het Australisch onderwijs te werken. Ik ben 26 jaar en ga eind volgend jaar mijn 1e graads bevoegdheid tot docent geschiedenis behalen. Als docent geschiedenis kom ik hier nauwelijks aan een baan, maar wat zijn de kansen in Australië voor een (dan) 28-jarige?
Het maakt mij voor de eerste jaren niet zoveel uit waar ik werk. Uiteindelijk wil ik ofwel in Melbourne, of in Brisbane settelen.
Maar goed...als er geen kans is, dan moet ik sowieso het idee uit mijn hoofd zetten.

Vanuit pomsinoz.com begreep ik dat docenten het hier niet makkelijk hebben. Onbetaald verlof tijdens vakanties, geen vaste contracten en dat soort sh....t. Lees hier het topic.
Buiten dat, weet ik niet hoe makkelijk het is om te emigreren als je geen werkervaring hebt. Of heb je die op je 28ste wel? En nu plannen voor over 2 jaar, dat kan wel, maar houdt er rekening mee dat dingen veranderen. Daarvoor kan je misschien een kansbeoordeling laten doen bij een van de emigratiebureau's (dat kost soms wel wat geld). Denk aan Move2Australia, Visa4You, Justmigrate, etc...

Juist @FOL helemaal goed! Speed moet eerst maar eens kijken of er een viusm te krijgen is, werk vinden komt mijns inziens daarna pas. Succes

Wat ik begrepen heb van iemand die een paar jaar geleden naar Perth kwam en als leerlaar wilde gaan werken, is het niet dat je gelijk bezig kan.
Je papieren zijn hier niets waard en moet je weer onder aan beginnen. Dat maakt voor jou niets uit want zo te lezen moet je nog afstuderen.

Ik zou inderdaad eerst kijken naar je visumopties.

Je moet je hoe dan ook registreren als docent. De vereisten van de Teacher Registration Boards zijn verschillend per staat. Het is een heel proces maar als je de registratie hebt, kun je op een baan solliciteren in de staat waar je bent geregistreerd. De registratie is over te zetten naar andere staten maar

Succes ermee!

En vandaag in de Sydney Morning Herald: Graduate glut puts trainee teachers on the scrapheap, te veel aanbod....

Ik heb me pas ook verdiept in het lesgeven in het middelbaar onderwijs. Voor mijn geen optie, omdat ik dan eerst een master in teaching moet halen hier. Maar doet een lerarenopleiding en mogelijk scheelt dat. Kijk maar eens op http://www.nswteachers.nsw.edu.au/ Dat is wel voor NSW, maar andere staten hebben wellicht ook zo'n website. Je diploma's worden gewaardeerd en je hebt een accreditatie nodig voordat je les mag geven en uiteraard een Working with children check. Maar misschien kun je op private schools eenvoudiger terecht, daar ben ik nog niet achter. Succes!

Vanuit pomsinoz.com begreep ik dat docenten het hier niet makkelijk hebben. Onbetaald verlof tijdens vakanties, geen vaste contracten en dat soort sh....t. Lees hier het topic.
Buiten dat, weet ik niet hoe makkelijk het is om te emigreren als je geen werkervaring hebt. Of heb je die op je 28ste wel? En nu plannen voor over 2 jaar, dat kan wel, maar houdt er rekening mee dat dingen veranderen. Daarvoor kan je misschien een kansbeoordeling laten doen bij een van de emigratiebureau's (dat kost soms wel wat geld). Denk aan Move2Australia, Visa4You, Justmigrate, etc...

Niet makkelijk?! Je weet ook dat een docent op een high school $50 per uur verdient?

Niet makkelijk?! Je weet ook dat een docent op een high school $50 per uur verdient?

Dat kun je verdienen inderdaad, maar zeker niet alle docenten verdienen dit en niet als norm. Het ligt aan je ervaring, kwalificaties en waar je werkt qua lokatie en school. Ik ken ook docenten die de helft verdienen...

Last edited:
Don't shoot the messenger. Daarbij, $50/h is geen vetpot als je voor 30 uur per week betaald krijgt en 40 uur moet maken, als je 2 maanden aan vakanties niet doorbetaald krijgt etc. Ik zeg niet dat het zo is, ik zeg alleen dat uurloon niks zegt als losstaand gegeven.

Back