Als handelaar emigreren

jim

New Member
Hallo lieve mensen,

Ik en mijn verloofde willen ook graag permanent emigreren naar aussi. Heeft iemand ervaring die als handelaar is gaan emigreren.
Wij hebben een klein hondenkennel(fokkerij) 6 honden.
Wij willen ons bedrijf voortzetten in aussi. Mijn vraag is dat je als handelaar makkelijker een visum kan krijgen ,natuurlijk willen wij met een redelijk goed budget gaan rond de 40,50k. Ik weet niet dat aussi zulke handelaars verwelkomen of juist ook een heel stap procedures volgen als een werknemer of student. Ons situatie als volg: ik ben 26 jaar oud geboren in nederland en mij verloofde is 27 ook nederlands en we hebben een zoon van 6 maanden. Ik had gehoord iets van een puntensysteem weet iemand iets meer daarvan en dat ons situatie een streepje voor heeft.

Mvg
Jim

Hoi Jim,

Welkom op het forum.
Over je vraag: Ik geloof niet dat ik jouw beroep op de lijst heb zien staan.
Mocht je een businessvisum overwegen, die lat ligt wel wat hoger dan 50k.
Wellicht zijn er mensen die nog mogelijkheden zien, ik ben even benieuwd als jij.
Succes!

Hi Jim,

Australia in komen is vaak een lastig visa verhaal. Wat als Europeaan soms vreemd aanvult.
Er zijn meerdere wegen naar Rome.

Een skilled visum (op je beroep) is de meest gewilde gebruikte.
Ja het werkt met punten. Zie: https://www.homeaffairs.gov.au/lega/lega/Form/Immi-FAQs/what-is-the-points-test
Ik zou beginnen op de site van de overheid: https://www.homeaffairs.gov.au/trav/visa-1

Je klikt je weg door wat eenvoudige vragen en krijgt dan elke keer de mogelijke visa opties te zien. Lees dan per visa de requirements goed door. Voldoe je aan de requirements? Zo ja, laat het visum je doen wat je wilt (wonen en werken in Australia) Zo ja: zet het op je lijstje.
Ga ze allemaal door tot dat je een compleet lijstje hebt met mogelijke visa. Zoek daar uit de beste (beste mogelijkheden in Australia, beste kans om het visum te pakken te krijgen) Vaak is je lijstje ultra kort. En heb je al geluk als er überhaupt iets op je lijstje staat...

Succes!

Hoi Jim,

Om eerlijk te zijn denk ik dat je als handelaar/fokker van honden weinig kans maakt op een visum. Over het algemeen moet je voor een visum een beroep hebben waarvan hier een te kort aan is. Hier in Queensland hebben ze kort geleden de regels aangescherpt om het fokken van honden (met name door broodfokkers) in te dammen. Maw, er zijn hier al genoeg honden en genoeg fokkers. Ik kan me wel herinneren dat een paar jaar geleden wel dogtrainer op de lijst stond. Misschien biedt dat een opening? Wat voor honden hebben jullie trouwens?

Last edited:
Hoi Jim,

Om eerlijk te zijn denk ik dat je als handelaar/fokker van honden weinig kans maakt op een visum. Over het algemeen moet je voor een visum een beroep hebben waarvan hier een te kort aan is. Hier in Queensland hebben ze kort geleden de regels aangescherpt om het fokken van honden (met name door broodfokkers) in te dammen. Maw, er zijn hier al genoeg honden en genoeg fokkers. Ik kan me wel herinneren dat een paar jaar geleden wel dogtrainer op de lijst stond. Misschien biedt dat een opening? Wat voor honden hebben jullie trouwens?
Ras: mastino en franse bulldogs

Ik heb bedrijven te koop zien staan met expliciete vermelding voor visa vanaf 70k euro.

Alleen dat zijn geen hondenbedrijven.... en je zal dat in het bedeijf moeten pompen dus dan heb je nog wat extra nodig ivm buffee.

Back