Als jonge bouwkundige werk vinden in Australie door er heen te gaan

Martijn de wit

New Member
Ik ben Martijn de Wit en ben 24 jaar. Ik ben 1,5 jaar geleden als ingenieur afgestudeerd aan Saxion. (bouwkunde).
Vervolgens heb ik meteen een baan gevonden bij een groot internationaal bouwbedrijf. Ik ben nu een assistent uitvoerder (site manager) met een onbepaalde tijd contract. Na dit project (begin lente) zou ik naar een grote stad verhuizen en ik heb net een promotie gekregen tot assistent project leider (project manager).

Nu zullen de meesten van jullie denken, nou dan heb je toch wat je wil? Maar dat is dus niet zo.
Van jongs af aan wil ik al naar het buitenland, dat gevoel zit gewoon in me en wordt alleen maar sterker. Ik ben bang dat als ik de promotie aan neem en verhuis dat ik dan in een druk leven kom waarvan ik na een aantal jaar denk: wil ik dit wel en had ik maar....

Daarom wil ik nu graag 2 maanden onbetaald verlof opnemen (tussen beide projecten in) om naar australie te gaan en daar te gaan solliciteren en netwerken.
Heeft één van jullie hier ervaring mee?! Ik hoef niet een uitleg over alle ins and outs, maar ik zoek naar ervaringen van jullie over het "op vakantie gaan" naar Australie en vervolgens een baan te vinden. Waarna je later weer terug kan komen met een baan in Australie op zak.

Ik hoor graag van jullie!
 
Last edited:
Ah kijk, hier staat je verdere uitleg over je advies vraag ;)
Ik had je andere post gelezen.

Ik heb geen ervaringen met solliciteren in Australie op die manier, maar wat ik wel heb begrepen van verhalen op dit forum en daarbuiten dat er naar toe gaan beter kan werken dan op afstand solliciteren. Het schijnt dat Australiers veel afgaan op een persoonlijke klik en dat ergens binnenstappen vaak goed werkt. Gewoon brutaal naar binnen stappen dus...

Wat ik je dan wel zou aanraden is om vertalingen van je diploma's te laten maken en een goede cv, maar dat had je waarschijnlijk zelf ook al bedacht. En referenties...