Alsmost there

Jorik75

Active Member
Hoi,
We hebben kort geleden te horen gekregen dat ons visum voor Australie is geaccepteerd. We mogen, na al die tijd en moeite, dus eindelijk ons definitief gaan vestigen in Australie.

Nu is de focus met name op de arbeidsmarkt. Er zijn gelukkig veel mogelijkheden, maar het is nog wel even zoeken naar hoe de markt het beste te benaderen. We gaan dit voorjaar in ieder geval even naar Australie toe om wat face to face contact te hebben.

Ik heb gezien dat er al heel veel informatie beschikbaar is op het forum, maar zal mijn best doen om waar mogelijk andere Australie-gangers te helpen.

Gefeliciteerd met jullie visum, succes met alle voorbereidingen.
Waar willen jullie gaan wonen?

Welkom!
Fijn dat het visum binnen is.
Waar ga je naartoe? (omgeving) en wat voor werk zoek je?

Dank jullie voor de reacties.
We staan nog erg open in waar we willen wonen en willen dat in belangrijke mate af laten hangen van waar de beste kansen op werk zijn.
Mijn vriendin werkt in de wetenschappelijke sector als gezondheidszorgonderzoeker (niet medisch) en zoekt nu contacten met de universiteiten.
Ik werk op dit moment als belastingadviseur en bedrijfsconsultant. Heel breed dus en ben vooral zoekende hoe ik mijn talenten optimaal in kan zetten, bijvoorbeeld als financial planner, als business consultant of misschien omscholing naar Australisch belastingrecht.
Alle tips over recruitment zijn van harte welkom!

Ik wou dat ik je daarbij kon helpen, maar wijzelf staan ook voor dergelijke uitdagingen.

Mij is wel gebleken dat je het beste eerst goed moet nadenken wat je wilt gaan doen, of dit op de lijst staat, eventueel bijsturen en vooral er rekening mee houden dat je zult moeten gaan bewijzen dat je wat toevoegt aan de Australische maatschappij. Ze kunnen daarin erg kritisch zijn.

Dank je.

We hebben een skilled independent visa (175) procedure doorlopen. Heeft al met al best wel wat tijd gekost, vooral om de skills helemaal goed te krijgen voor de skills assessment, maar het was de moeite waard. We hebben nu een visum met alle mogelijke vrijheden (in onze beleving erg fijn).

Back