Alternatief voor Medicare

remieo

XPdite Sponsor
Wij vertrekken over een maand of 6 op een 489 visum. Ik las dat je daarmee geen recht hebt op Medicare. Daarom zijn we op zoek naar het beste alternatief.

Is het een overweging om het eerste jaar met een Nederlandse reisverzekering te doen en daarna lokaal een zorgverzekering af te sluiten? Of juist niet?

En welke verzekeringen in Australië zijn aan te raden in dit geval?
 
Je kan een ziektekosten verzekering bij bv ooms afsluiten. Geeft een vergelijkbare dekking als je in Nederland hebt tegen vergelijkbare kosten. Enige wat het duurder maakt is als je kinderen meeverzekerd aangezien die in Nederland gratis zijn.
 
Bedankt voor de tip! Nu lees ik echter hier dat je als Nederlander met een 489 visum wel recht zou hebben op Medicare... ik ben in de war ;).
Iemand zelf ervaring?
 
Bedankt voor de tip! Nu lees ik echter hier dat je als Nederlander met een 489 visum wel recht zou hebben op Medicare... ik ben in de war ;).
Iemand zelf ervaring?
Wij kwamen hier op een skilled regional sponsorred en hadden geen recht op medicare hebben we uiteindelijk bij Bupa een verzekering af moeten sluiten kost zo'n 200 dollar per maand voor ons tweeën. Je kunt ook ons verhaal doorlezen voor meer info en dingen waar wij tegen aan liepen. Groetjes
 
Wij kwamen hier op een skilled regional sponsorred en hadden geen recht op medicare hebben we uiteindelijk bij Bupa een verzekering af moeten sluiten kost zo'n 200 dollar per maand voor ons tweeën. Je kunt ook ons verhaal doorlezen voor meer info en dingen waar wij tegen aan liepen. Groetjes

Hoi Denniske,
Waar kan ik het verhaal vinden? Ben benieuwd!
Bedankt voor je reactie. Mag ik dan concluderen dat je als Nederlandse 489 sowieso geen recht hebt op Medicare? Of zijn er uitzonderingen?
 
Hoi Denniske,
Waar kan ik het verhaal vinden? Ben benieuwd!
Bedankt voor je reactie. Mag ik dan concluderen dat je als Nederlandse 489 sowieso geen recht hebt op Medicare? Of zijn er uitzonderingen?
Bij even voorstellen onder Dennis en Monique in Toowoomba. Wij kregen het niet voor elkaar , maar er zijn er genoeg die het wel voor elkaar kregen . Maar met zoiets durf ik nooit risico's te nemen , want je zou maar alles uit je eigen zak moeten betalen
 
same here met een 457 waar we overigens verplicht waren om een verzekering af te sluiten voordat het visum werd toegekend. En zoals @Denniske zegt, je wilt het risico niet lopen. Wij zijn verzekerd bij BUPA $120 per fortnight.
 
Back
Top