ambassade Berlijn

mirjam

New Member
Hallo!

Ik las laatst al dat er een aantal mensen naar Berlijn was geweest voor een visum-aanvraag. Ik dacht dat dat handig was voor bepaalde visums. Was net aan het kijken op de site van de Australische ambassade in Nederland, blijkt dat je hier helemaal niet meer terecht kan voor visums. Alles gaat via Duitsland.
Vroeg me af wat voor consequenties dat heeft. Ik heb namelijk alle info die ik nodig denk te hebben van internet, alle papieren stuur je op naar Oz. Dus eigenlijk heb je de ambassade niet echt nodig toch???

Ik wilde een mailtje sturen naar de ambassade omdat ik me afvroeg waar je je papieren kan laten vertalen. Ik dacht namelijk dat daar een aantal bureau's voor aangewezen zijn... Heb het mailtje trouwens wel gewoon naar Den Haag gestuurd dus wie weet. Maar misschien weet iemand van jullie het...

Groetjes Mirjam.
 
mirjam said:
Hallo!

Ik las laatst al dat er een aantal mensen naar Berlijn was geweest voor een visum-aanvraag. Ik dacht dat dat handig was voor bepaalde visums. Was net aan het kijken op de site van de Australische ambassade in Nederland, blijkt dat je hier helemaal niet meer terecht kan voor visums. Alles gaat via Duitsland.
Vroeg me af wat voor consequenties dat heeft. Ik heb namelijk alle info die ik nodig denk te hebben van internet, alle papieren stuur je op naar Oz. Dus eigenlijk heb je de ambassade niet echt nodig toch???

Ik wilde een mailtje sturen naar de ambassade omdat ik me afvroeg waar je je papieren kan laten vertalen. Ik dacht namelijk dat daar een aantal bureau's voor aangewezen zijn... Heb het mailtje trouwens wel gewoon naar Den Haag gestuurd dus wie weet. Maar misschien weet iemand van jullie het...

Groetjes Mirjam.

Nee, dat weet ik niet echt.
Maar volgens mij kun je alle vertaalbureaus gebruiken die beedigde vertalingen maken. Er is volgens mij geen lijst.

Alle skilled visums gaan helemaal via Adelaide (ASPC)
Jij hebt dus inderdaad de ambassade niet nodig! :D


De partner visums(spouse, fiance etc) gaan via Berlijn (sinds 1 nov., daarvoor Den Haag)
Ook een paar andere (Parent...) gaan via Berlijn.
Ook mensen uit Scandinavie, Polen, Switzerland(zoiets) moeten naar Berlijn. Zal wel met besparingen te maken hebben.

Er zijn heel veel bureaus die vertalen, kijk maar in de Gouden Gids. Wel goed rondbellen, want de prijzen verschillen behoorlijk!

Succes!

groetjes
Simone
 
Hoi Mirjam,

De vertalingen moeten wel door een beedigd vertaler worden gedaan en moeten zijn voorzien van een verklaring door de vertaler. Een beedigd vertaler is voor/door de rechtbank beedigd.

De puristen onder ons :lol: gaan dan ook nog een Apostille halen maar dat hebben wij niet gedaan.

Je kunt ook een NAATI vertaler zoeken maar die zijn buiten Oz wat dun gezaaid. Als je goed zoekt kun je er 1 in Nederland vinden.
 
Jeroen_1 said:
Hoi Mirjam,

De vertalingen moeten wel door een beedigd vertaler worden gedaan en moeten zijn voorzien van een verklaring door de vertaler. Een beedigd vertaler is voor/door de rechtbank beedigd.

Ah, heel goed, op dat woord 'beedigd' kon ik niet komen!

Ik zal even in mijn post gecertificeerd vervangen door beedigd!!
 
Even iets rechtzetten. Voor bepaalde visas kun je nog steeds in Berlijn terecht, maar niet meer voor 'Skilled Visa'. Volgens mij wel voor bv 'Spouse Visa'. Dit moet nagekeken worden!

Het gerucht gaat dat je op de 'Spouse Visa' kunt wachten. Pin mij er niet aan vast, ik heb het ergens gelezen.
 
Jeroen said:
Even iets rechtzetten. Voor bepaalde visas kun je nog steeds in Berlijn terecht, maar niet meer voor 'Skilled Visa'. Volgens mij wel voor bv 'Spouse Visa'. Dit moet nagekeken worden!

Het gerucht gaat dat je op de 'Spouse Visa' kunt wachten. Pin mij er niet aan vast, ik heb het ergens gelezen.

Yep, dat zei ik al hierboven ;) :D
Maar idd, het kan niet vaak genoeg herhaald worden (is allemaal best verwarrend als je net begint!!!)

En ja, als je voor een interview (stelt meestal niks voor) naar Berlijn gaat, voor je partner visum dus, dan krijg je of meteen je visum, of als ze druk zijn, een paar uur later! Wij hadden om 11 uur ons interview, waren met 20 minuten klaar(vooral papieren controleren) en mochten om 15 uur terug komen. Toen kwam die naar de receptie lopen met het passport met visum.
En het was al vrij zeker dat we hem hadden (niet dat we dat toen om 11 uur durfden te vragen), die man deed ook gewoon vrolijk enz (jonge man van rond de 30? 'Senior Family Migration officer' ja ja!
 
Back
Top