Annita mocht (blijkbaar) niet Engels (beter) leren

JoopMul

Member
Het nieuws was hier gisteren vol van hoe en waarom de in Nederland geboren Annita Keating zal gaan scheiden. (Want dat is eigenlijk nog niet helemaal afgehandeld.)
Het was best leuk dat wij hier een Prime Minister hadden met een Nederlandse vrouw die een mooie toespraak maakte toen Sydney de Olympische Spelen wilde hebben.
Zij sprak toen over hoe welkom zij zich voelde als een Nederlandse in deze samenleving.
Nu dat zij een vraaggesprek afgelegd heeft over hoe haar man tijdens een 'dinner party' met vrienden en kennisen haar liet weten dat hij scheiden wilde, weten we ook dat hij het niet goed vond dat zij beter engels zou gaan leren omdat zij dan misschien haar Nederlands accent kwijt zou raken.
Het nieuws was er gisteren vol van. Maar ja. Today's paper is tomorrow's Fish 'n Chips wrapping, zeggen ze hier.
Ik heb elders ook uitgelegd ....'Brush with fame': (Dus als je ergens, op een doodgewoon plekkie, ineens een beroemd persoon tegen komt.)

Ik heb rondgelopen in het zaaltje van de school waar ik voor de klas stond, toen daar een tentoonstelling gehouden werd van al het kunstwerk van de kleuterklassen en daar waren Paul en Annita Keating de officiele gasten.
Dat is lang geleden. Hopelijk waren ze toen nog heel verliefd. Ze hebben drie leuke dochters gemaakt.
Is toch altijd een beetje vreemd als je ineens dodgewoon naast mensen staat die steeds in het nieuws zijn.
Zo zie je maar. Annita was stewardes geloof ik, toen zij de toekomstige Prime Minister leerde kennen. Dat is dus wel een andere manier van hierheen komen dan de meesten onder ons!

Joop in Sydney waar het eerst vanmorgen (Donderdag) op z'n Nederlands begon maar nu zonnig is.
 
Ik vrees dat de meeste hier niet weten wie Paul Keating was!! :D Of wel...)
Logisch ook trouwens, de huidige pm John Howard is hier nu zelfs niet echt bekend! Maar wel onder de toekomstige Australiers denk ik!

Paul Keating was pm toen wij er nog woonde. Ik wist trouwens niet (meer) dat ie een NL vrouw had!

Simone...die net een Australisch soort sunset heeft meegemaakt, in Overijssel ;) En het is nog warm ook(nou, ja, warm... wel voor april!)

:D
 
Back
Top