ANZ Credit Card aanvragen voor salary sacrificing

r2d2

Member
Hoi,

Onderdeel van mijn nieuwe contract is salary sacrificing. Ik kan dan een deel van mijn loon belastingvrij laten storten op een ANZ Low Rate Credit Card, die ik vervolgens als betaalmiddel kan gebruiken. Probleem is dat ik die niet kan aanvragen omdat ik geen "credit history". Ik heb ANZ gebeld, en die wilden alleen zeggen dat mijn financiele situatie niet goed genoeg is voor een dergelijke creditcard. Wel raar met een vast contract, en geen andere leningen/creditcards!

Helaas moet het specifiek die credit card zijn.

Hoe kan je in Oz een credit history op een andere manier opbouwen?

Groeten Sander
 
Wat raar zeg. Ik heb op mijn eerste credit card met WestPac meteen een limiet van 24000 gekregen, was pas 2 maanden in Australie en had net m'n baan. Misschien dat ze nu wat voorzichtiger zijn geworden.

Normaal gesproken bouw je krediethistorie op door een credit card te hebben en altijd netjes op tijd af te betalen. Maar aangezien je deze credit card niet kunt krijgen zul je dus even op zoek moeten naar een andere credit card.
 
hoi,
wij hebben precies dezelfde ervaring gehad met ANZ en dit was zo'n 7 jaar geleden toen wij hier pas waren. wij konden ook geen credit card krijgen. pas nadat we een jaar een hypotheek bij de ANZ hadden kregen we een credit card. dus misschien ligt het aan de bank?
succes.
sytske
 
Bij Commbank ook geen enkel probleem om na drie weken in het land een credit card met leuke limiet te krijgen. Ik had wel een vaste baan en wat spaargeld op dat moment (maar niet heel veel of zo). Ik weet niet of ze bij ANZ een soort Immigration Services afdeling hebben, misschien kun je het daar proberen. Bij de Commbank hebben/hadden ze die wel en ik denk dat ze daar wat andere maatstaven hanteren dan wanneer je via de normale weg aanvraagt.
 
Bedankt! Het moet specifiek die creditcard zijn... andere manieren voor mij voor salary sacifice zijn mortgage (heb ik niet), personal loan (heb ik niet) en de huur (maar dan kan ik niet het volledige bedrag sacrificen...)

Ik kijk of ik de application opnieuw kan doen en dan mijn postbank creditcard (is nu ING geworden, en dat kennen ze hier in Oz) kan opgeven als "history". Anders wordt het de huur!

Bedankt zover!

Sander
 
Goed plan Sander, om je krediethistorie uit NL proberen in te zetten. Ik hoop voor je dat het lukt.
Salary sacrifice is echt de moeite waard en als je je huur ermee mag betalen, mag je dat ws ook met andere terugkerende rekeningen. Ik betaal huur en day care via salsac en het levert mij ongeveer 200 dollar per twee weken op. Tikt aan he. Voor die creditcard betaal je volgens mij wel zelf een deel, sommige van mijn collega's vinden het niet de betere deal. En je kunt veranderen (niet te vaak), dus als je besluit om een auto op afbetaling te kopen of andere vaste rekeningen krijgt, kun je die ook via salsac betalen in de toekomst.

Groet, Astrid
 
hoe werkt dat, salary sacrificing naar een credit card? Ik dacht dat het alleen kon voor 'goedgekeurde' items zoals novated lease en computers.

ben altijd in voor wat belasting te besparen dus ben heel nieuwsgierig!
 
Hoi Sander,

Zoals jij het schrijft betekent het dat je over een bepaald deel van je bruto salaris gewoon geen belasting hoeft te betalen.
Werkgever stort het op een credit card rekening en jij kunt daar, mits je de credit card voor elkaar krijgt, vrij over beschikken.

Hmm. Als de Australische belastingdienst dat toestaat waarom dan niet op je gewone rekening. Ik vindt het een merwaardige constructie maar hoor ook inderdaad hoe het precies zit.

Lijkt mij dat er een leuke deal gemaakt is tussen jou werkgever en ANZ maar het gaat om jou geld en net als met sacrificing voor je superannuation kun je zelf de bank uitkiezen waar jou geld naar toe gaat.

Houdt ons op de hoogte!


Groet,

Jacob
 
andere manier is om een referentie brief te laten maken door postbank / ING en eventueel je hypotheek gever in NL over je betalings verleden.

Zoals hier ook al werd gezegd is het bij de CWB geen probleem, neem contact op met Susan Fan.

Gr,
Johan
 
Hi Jacob,

Van wat ik begrijp van salsac is dat iedere organisatie er weer anders mee omgaat en eigen (on)mogelijkheden heeft. Bij ons is het tot binnenkort zo dat de payroll officer ook wat in house salsac dingen regelt, maar daar eigenlijk geen tijd voor heeft en dus heeft de organisatie gepoogd het tot sommige dingen te beperken. Huur betalen kan wel, hypotheek niet door salsac. De creditcard is een nieuwere optie maar ook zij kiezen dan volgens mij een deal uit met een bank die zij geschikt achten en als werknemer moet je je daarin voegen.
Binnenkort gaan zij salsac door een daartoe ingerichte organisatie laten uitvoeren. In ons geval (not for profit and non government) moet de werkgever dan bijdragen, ik geloof 8 dollar per week. Het schijnt dat we dat geld dubbel en dwars weer kunnen terugverdienen door ruimere salsac mogelijkheden, incluis hypotheek. We kunnen dan salsac-en wat we willen en dat ook regelmatig veranderen, iets wat nu enigszins beperkt is. Volgens mij heet die organisatie EPAC.
Wat ik dus eigenlijk wil zeggen is dat ik de indruk heb dat er van alles mogelijk is maar dat organisatie hun eigen keuzes maken en dat zij dat mogen. Enfin, blijft een heel leuk iets want het maakt het leven financieel wel makkelijker.

En BTW: het gaat inderdaad van je gross income. In mijn geval worden bv huursubsidie van centrelink berekend obv van salaris na het betalen van huur en kov via salsac.

Groet, Fae
 
[quote author=vignes link=topic=9953.msg136903#msg136903 date=1239938016]
Hoi Sander,

Zoals jij het schrijft betekent het dat je over een bepaald deel van je bruto salaris gewoon geen belasting hoeft te betalen.
Werkgever stort het op een credit card rekening en jij kunt daar, mits je de credit card voor elkaar krijgt, vrij over beschikken.

Hmm. Als de Australische belastingdienst dat toestaat waarom dan niet op je gewone rekening. Ik vindt het een merwaardige constructie maar hoor ook inderdaad hoe het precies zit.

Lijkt mij dat er een leuke deal gemaakt is tussen jou werkgever en ANZ maar het gaat om jou geld en net als met sacrificing voor je superannuation kun je zelf de bank uitkiezen waar jou geld naar toe gaat.

Houdt ons op de hoogte!


Groet,

Jacob
[/quote]

Klopt... zo werkt het systeem! En zoals Fae beschrijft heet mijn organisatie ook een deal gemaakt, en daar moet je het mee doen! Wordt vervolgd.

Groeten Sander
 
Back
Top