Apart reizen op een permanent visum??

vogelbekkie

New Member
Even een vraag waar hopenlijk iemand antwoord op heeft omdat het
zeer ingewikkeld is verwoord in onze bijlage bij ons pas verkregen visum :up:

Namelijk het volgende:
ik ga op een sponsorvisum (120) met permanente residentie en mijn vrouw en 2 kinderen (secondary applicant)
gaan uiteraard mee op mijn visum (als main applicant).

Alleen omdat ik nu opeens eerder moet gaan beginnen bij mijn werkgever moet ik eerder in Australie zijn dan
dat we origineel gepland hadden.
Dus nu ga ik een week eerder en familie volgt een week later maar zoals ik nu begrijp uit de bijlage zou dit niet
mogelijk zijn en moeten we met zijn allen tegelijk Australie in. (ze hebben het over regelingsnummer 8502)

Hopelijk hoeven we maar slechts 1 ticket om te boeken ipv 4.

Dus als er iemand is die weet hoe het zit en je wil deze wetenschap met ons wil delen..Graag

Thanks

Hoi

Bij ons ging de Secondary Applicant van een Skilled Independent Visum (Ook permanent residency) een aantal weken eerder dan de Primary Applicant en dit was geen probleem.

Cheers Sander

Oke Sander,
thanks voor het antwoord.

Had zelf ook nog contact met Berlijn gehad
en die zeiden dat het inderdaad geen probleem was alleen bij mij mochten ze nu
weer niet voor mij naar binnen.

Groeten

De ervaring van Sander verbaasd mij ook, aangezien de regel erg duidelijk is (en ook wordt aangegeven op de info bij je visumbevestiging) dat de primary als eerste door de douane moet. Ik denk dat er iemand even de andere kant op heeft gekeken...

Hoi,

Op ons visa staat nergens wie de primary applicant is en wie de secondary applicant, en in de visum grant (email/brief) stond dit ook niet aangegeven. In feite heb ik die eis/voorwarde dus nooit gelezen op onze eigen documenten.. alleen gehoord van mensen op het forum.

Cheers Sander

Yeehaaa vandaag zelfs ons paspoort teruggekregen met de felbegeerde visum erin.
Er staat zelfs op de sticker in paspoort dat de familieleden niet voor mij in OZ naar binnen mogen.
(kunnen ze tenminste ook niet voordringen bij de rij voor de douane  :smile:)

In ieder geval bedankt voor jullie reacties

Ok, dit geldt dus niet voor Skilled Independent sub class 136 visum... of wij hadden echt een slapende douanier!

Klopt, bij ons in het paspoort staat specifiek vermeld, dat ik niet eerder dan mijn man Australie mag binnenkomen. Hij is de 'main applicant'. Grappig om te zien dat dat verschillend is.

Groetjes,
Marja

Back