apostille stempel geboortecertificaat

Ems81

XPdite Sponsor
Ergens in de waslijst van documenten die ik nodig heb voor m'n spousevisum staat dat ik een certified copy van mijn geboortecertificaat moet hebben.

Nu heb ik m'n uittreksel uit de geboorteakte online aangevraagd bij de gemeente waar ik geboren ben, en inmiddels ontvangen.

Dus ik vandaag naar de gemeente voor een certified copy. Die hebben ze voor me gemaakt, maar zeggen ook dat ik een apostille stempel nodig heb. Wat is dit nu weer? Ik moet hiervoor naar de rechtbank aan de andere kant van het land..

Maar ik vraag me af of zo'n stempel echt noodzakelijk is. Ik heb nu een origineel uittreksel uit de geboorteakte, en een gecertificeerde kopie. Is zo'n apostille stempel echt noodzakelijk?

Thanks for the help! Nu alleen m'n VOG nog, maar dat doe ik vanuit Australie.

Voor een spouse-visum weet ik het niet, maar voor de 175/176 hoef je het iig niet te doen. Kwestie van even goed zoeken of het moet.

op de checklist van spouse visum staat: certified copy of unabridged birthcertificate.
Maar of ze met die certified apostille bedoelen? Volgens de vrouw van de gemeente moet het.

Bij een 176 visum is mij verteld dat voor Australië geen apostille stempel nodig is alleen een gecertificeerde copie is voldoende.

Groetjes
Yvonne

Ik hoefde geen apostillestempel te hebben toen ik m'n spouse visa aanvroeg. Volgens mij heb ik hier in Australië een kopie laten certificeren, kan het me niet meer precies herinneren.

Een apostille stempel is zeker niet nodig voor je visum aanvraag! Ik denk dat de verwarring onstaat bij de gemeente, omdat dit wel nodig is als je een Australische geboorteakte hebt en deze in Nederland nodig hebt (bijv. als je gaat trouwen).

Apostelstempel is inderdaad NIET nodig en kost handen vol geld. Hier in Australie kun je heel gemakkelijk en gratis documenten(kopieen) laten certificeren.

Dat kan de gemeente als het goed is vrij eenvoudig voor je gedaan krijgen. Het is niet veel meer dan een geboortecertificaat met in meerdere talen de betekenissen van de 'vakjes'. Er staat niet alleen de Engelse vertaling, maar ook de Franse, Duitse etc. op. Als je bij de gemeente zegt dat je een internationaal certificaat nodig hebt zouden ze daar toch niet moeilijk over kunnen doen lijkt me. Je betaalt misschien iets meer leges dan voor een gewoon certificaat.

Wij hebben ook voor ons allen een internationaal uittreksel uit geboorteregister opgevraagd. Kon gewoon online en twee dagen later gratis in de brievenbus. Dit hebben we aan de gemeente Hasselt, Bilzen en Genk gevraagd en allemaal even snel en gratis!

Succes!

Back