apparatuur

tweety

XPdite Sponsor
Aangezien ik nog niet zo ver ben met mijn aanvraag maar toch de stille hoop heb dat ik in 2008 naar Australie kan kom ik het volgende probleem tegen:
Wat van mijn apparatuur (TV en wasdroger)is eindelijk aan vervanging toe. Bij mijn TV zit ik dus het eerste half uur tegen witte strepen aan te kijken daarna wordt het wel weer ok en mijn droger dit was al een krijgertje begint ook kuren te vertonen.
Nu heb ik 2 mogelijkheden ik vervang beide door een goed/degelijk exemplaar (= duurder) of ik probeer een goede tweede hands of een goedkoop nieuw exemplaar op de kop te tikken.

Maar eindelijk komt het hier op neer; voor degene die inmiddels al in Australie zitten wel apparaat had je beter wel/niet kunnen meenemen en nog belangrijker waarom wel of niet.
 
In een andere draad is hier ook al eens over gezegd. Meningen verschillen, maar onze ervaring met meenemen van  apparaten was niet echt geweldig. De TV deed het maar zeer matig en zowel de wasmachine als de vaatwasser bleken - nadat de vrachtbrief al was afgetekend - toch behoorlijk te hebben geleden. Die hadden eigenlijk weer de orignele transport-verpakking moeten hebben (zodat bonken en dreunen geen schade aan het inwendige veroorzaken).

Probeer het uit te zingen en koop nieuw in Oz. Maar aan de andere kant: dit soort apparaten is in Oz gemiddeld wel iets duurder - maar je betaalt geen transportkosten....
 
Al onze elektrische apparaten (inclusief TV) doen het hier prima. Je kunt ze dus best uit Nederland meenemen. -+henk+- heeft gelijk dat transport wel risico op schade oplevert, maar daar heb je een verzekering voor (dus wel goed controleren!). Ook qua garantie is het makkelijker dat je hier (=Australië) iets koopt. In Nederland achter je garantie aangaan is wat lastiger.
 
Wat betreft de droger, je kan je wellicht realiseren dat in Australie de zon vaak schijnt. Je kan hem dus in principe minder vaak gebruiken dan dat je in Nederland bent gewent en wellicht kan je om deze reden met een kleinere (goedkopere) droger af.
In principe werken alle nederlandse apparaten ook in Australie. Verloopstekkers kan je in elke grote stad kopen bij Dick Smith. Het zijn echter helaas wel grote blokken die wellicht een 2e stopcontact ontoegangkelijk maken.
 
Verloopstekkers kan je in elke grote stad kopen bij Dick Smith
  :? :?

Ik heb eindeloos gewone stekkers aan alle lampen, strijkijzers, haardrogers, radio', TV's, boormachines, cirkelzagen, computers, monitors en verloop stekkerdozen met EU stopcontacten zitten zetten......  Al die "wall warts" (voedinkjes voor laagspannings apparaten, opladers telefoons enz enz) gingen in de verloop dozen - Inmiddels is er trouwens wienig NL spul meer over (allemaal al kapot of vervangen).

Nou ben ik radio zend amateur van mijn hobby....  :smile:  dus had ik misschien wat meer electronica met snoeren dan de doorsnee landverhuizer. Maar een gewone stekker kost bij Bunning $1.95 en een verloopstekker bij Tricky Dicky is al gauw meer dan $ 5.00.
 
11,95 om precies te zijn. En... het zijn behoorlijk grote blokken. Ik heb even gekeken, in totaal heb ik er 3.
 
Wij hebben alles meegenomen en alles werkt prima, niets overleden tijdens transport :up: Maar als je toch wilt gaan vervangen zou ik daarmee wachten tot je hier (in OZ) zit en de ouwe spullen gewoon achterlaten in NL, dat scheelt je de transportkosten straks.

Ik had het snode plan om in mijn huurhuis hier alle stopcontacten te vervangen door Nederlandse in plaats van de stekkers, lekker makkelijk met al je Nederlandse apparatuur :) En dan kijken wat de volgende huurder er van vindt :) :)
 
:lol1: Dat lijkt me wel grappig om dat te doen Red. Even ter info, een makelaar / verhuurder mag 2 keer per jaar het huis gaan verkennen. Maar als alle stekkers in de stopcontacten zitten zien ze toch niks. Top!
 
Bedankt voor de tips. Denk dat als het zo ver is (zal helaas niet lang meer duren) ik voor de tv maar eens kijk of ik zo'n 37 cm dingetje van mijn ouders kan lenen. En voor die droger maar duimen dat hij het nog even blijft doen.

@ Red
Maar als je toch wilt gaan vervangen zou ik daarmee wachten tot je hier (in OZ) zit en de ouwe spullen gewoon achterlaten in NL
Helaas ben ik dit jaar nog niet weg, ik kijk dan wel niet zo veel TV maar om nog minimaal 1 jaar zonder te zitten dat gaat mij een beetje ver en aangezien ik in een appartement woon ben ik dus ook aangewezen op een droger (of ik moet mijn gasten tussen de natte was plaatsen :evil:).
 
Back
Top