Application fee betalen???

Martens73

Active Member
Hallo daar,

Hopelijk kan iemand me hiermee helpen? Ik moet een VOG van Oz aanvragen omdat ik 12mnd in Oz heb gezeten 10 jar trug. Heb de application al uitgeprint maar het probleem is dat ik $43 application fee mee moet sturen. Mag niet cash zijn of overmaken op een bankrekening. Moet via cheque of moneyorder. De ING kan me niet verder helpen en zegt ze wel een cheque kunnen versturen maar dan rechtstreeks. Dit kan niet want het moet samen met mn aanvraag verstuurd worden. Mmmmmmmmmm... weet het niet meer, ben ook geen miep voor dit soort onzin?
Kan iemand me duidelijk uitleggen hoe ik die 43 dollar kan betalen samen met mn aanvraag?

Groetjes, Betty

Misschien kunnen we een tijdmachine ontwikkelen en naar het jaar 2030 gaan. Dan zal het internet bankieren hier ook wel wat beter ontwikkeld zijn. Dan kan je gewoon even vanuit je eigen bureau stoel betalen krijg je een bonnetje en ga je weer terug naar 2011......

Eenmalige machtiging van je creditkaart meesturen?
Hebben wij laatst ook gedaan voor mijn paspoort in Parijs.

Groeten Steven

Misschien kunnen we een tijdmachine ontwikkelen en naar het jaar 2030 gaan. Dan zal het internet bankieren hier ook wel wat beter ontwikkeld zijn. Dan kan je gewoon even vanuit je eigen bureau stoel betalen krijg je een bonnetje en ga je weer terug naar 2011......

Tja, dacht dat het wel wat makkelijker zou kunnen! Als we nu beginnen hebben we mischien dit jaar nog ons visum? :grin:

Eenmalige machtiging van je creditkaart meesturen?
Hebben wij laatst ook gedaan voor mijn paspoort in Parijs.

Groeten Steven

Je zult het niet geloven maar wij zijn echt van die hippies die geen creditkaart hebben! Nu dacht ik dat dat ook geen mogeijkheid was? De AFP heeft me gisteren laten weten dat mn bank wel iets kan doen? Maar de ING snapt er ook niks van! Het zou toch niet zo moeilijk moeten zijn? Gaat om nog geen 50 dollars. Heeft iemand wel eens een Ozzie VOG moeten anvragen? Tell me how???? :smile:

Ik heb net met de Rabobank gebeld en die hebben hetzelfde probleem als de ING. Ze sturen de cheque meteen op.
Hij gaf wel aan dat "money order" op 2 manieren geinterpreteerd kan worden en een overboeking hier soms ook mee bedoeld wordt. Je zou dit kunnen informeren (je moet het dan "bank transfer" noemen). Dit is ook voor jou goedkoper.

Mocht je het credit card trucje uitvoeren... Ik weet niet of jullie perse via je eigen rekening moet betalen, anders wil ik wel kijken of ik jullie kan helpen via mijn CC te betalen?

Hey,

Ik heb gister precies hetzelfde probleem gehad, ben naar de ING, ABN en Rabo geweest, en de een kon me niet helpen, en bij de ander liepen voor een cheque de kosten op richting de 50 euro. Een money order kent men in NL al helemaal niet, en schijnt weer iets anders te zijn als een money transfer...
huh.gif

Uiteindelijk heb ik vannacht maar de AFP gebeld, of er echt niets anders te regelen is. De enige oplossing die zij voor me hadden was contact opnemen met familie of vrienden in Oz, vragen of hun een cheque kunnen regelen voor me, en dan de formulieren scannen en mailen. Of dit allemaal goed is gegaan weet ik over een week of 4 waarschijnlijk.

Jullie zijn toch bij M2A??
Dan kan je het geld toch overmaken, het formulier naar hen doen en dan kunnen zij er toch een money order bij doen?? :up:

Jullie zijn toch bij M2A??
Dan kan je het geld toch overmaken, het formulier naar hen doen en dan kunnen zij er toch een money order bij doen?? :up:

Daar dachten we ook meteen aan... zeker toen de AFP dit ons voorstelde. Jammer genoeg willen of kunnen ze hier ons niet bij helpen. Dus dat is geen optie. Omdat we verders niemand in Australie kennen die dit even voor ons zou willen doen zitten we nu met ons handen in ons haar? Ro heeft wel contact met een eventuele werkgever, maar om dit nou aan hem te moeten vragen??? Of ik aan een oud klasgenootje in Perth, die ik zeker 20 jaar niet meer heb gezien??? Mmmmm.... Weet het dus even niet meer? Sjonge jonge, had echt niet verwacht dat dit nog het grootste uitzoek werk en voormekaar show zou gaan worden.... Vindt het echt nergens op slaan?
Zowiezo het feit dat je een VOG moet aanvragen van 10 jaar trug, dan die helemaal naar Nederland laten komen om vervolgens weer trug te sturen naar Oz??? En het grootste frustratie moment allertijden dat we het niet eens kunnen doen omdat de $43 niet op hun manier vanuit Nederland te regelen is?

Fol heel erg bedankt voor je aanbod, echt super lief, maar als het mogelijk was via creditcard dan had ik het ook aan mn ouders kunnen vragen! Jammer genoeg is creditcard geen mogelijkheid.

Dus, nog iemand die ons zou kunnen helpen of een tip heeft?

Ik heb gister bij een van de banken wel gehoord dat sowieso Engeland, Frankrijk en Italie met cheques werken, dus heb je misschien familie of vrienden in een van deze landen?
En anders was de Rabobank het goedkoopste om een cheque te krijgen, dus misschien dat je daar iets mee kan?

Ik heb gister bij een van de banken wel gehoord dat sowieso Engeland, Frankrijk en Italie met cheques werken, dus heb je misschien familie of vrienden in een van deze landen?
En anders was de Rabobank het goedkoopste om een cheque te krijgen, dus misschien dat je daar iets mee kan?

Thanks, dat je zo snel trug reageerd! Maar we hebben dus ook niemand in die landen wonen om het via hun te kunnen vragen. ARRRRGHHHHH... Ga morgen maar naar de Rabobank om die goedkoopste cheque te halen! Tis echt zo jammer dat zo iets simpels zo moeilijk moet gaan? Nogmaals super bedankt, :smile: Betty

Succes, ik ben er trouwens ook achter gekomen dat het via internetbankieren weer een tientje scheelt aan baliekosten... En ik snap je frustratie, ik werd er gister ook niet echt vrolijk van ;)

Groetjes Nicole

Heeft iemand wel eens een Ozzie VOG moeten anvragen? Tell me how???? :smile:

Wij hebben ook een Ozzie VOG moeten aanvragen. Kwamen er ook echt niet uit toen. Creditcard kon absoluut niet! en idd ook cash weigeren ze aan te nemen. Wij hebben Ozzie vrienden toen bereid gevonden ons een cheque te sturen en zo kwam het allemaal goed. Succes!

Maar doen ze dan niet moeilijk dat die cheque dan niet op jouw naam staat?

Het moet gewoon een cheque zijn met daarop 43 dollar. Dus waar deze cheque vandaan komt maakt niet uit als ze maar betalen. Het probleem is dat deze cheque een Australische moet zijn of eentje van een 'affiliated' bank vanuit Nederland. ING is wel een 'affiliated' bank maar toch lukt het me maar niet om zo iets simpels te regelen?

Keep you posted... :smile:

Hoi
Inderdaad ING of de Rabo bank zijn affiliated. Geen credit card, overschrijvingen of money transfers worden geaccepteerd.
Heb je het al opgelost? Zo niet, stuur me een prive mailtje wil je best helpen, ik woon in Oz en heb cheques.
Sidonia

Oh super bedankt voor het aanbod Sidonia! Gelukkig heeft Rob aangeboden ons te helpen dus komt het alsnog helemaal goed! Via de GWK was het toch ook niet mogelijk gezien ze daar weer met codes ofzoiets werken en een hoop gedoe?! Anyways, komt goed! Alsnog vriendelijk bedankt he! Groetjes, Betty

Inderdaad! Maar komt nu helemaal goed! Dus voor de volgende toekomstige emigranten die een Australische VOG moeten aanvragen... Vraag het meteen aan vrienden of familie in OZ dan is het zo gepiept! Heb je die daar niet wonen, (zoals wij) dan mag je mij tegen die tijd dat we daar zitten een berichtje sturen en help ik je graag uit de brand! :smile:

Back