application voor permit honden import

heemskerk

XPdite Sponsor
ik ben op dit moment bezig met het invullen van het application form voor toestemming om mijn honden mee te nemen. Hierop moet ik een aantal vragen invullen:

importer: is dat het quarantaine station?
exporter: ben ik dat of het bedrijf dat de honden naar schiphol en de vlucht brengen?

microchip type: weet iemand hoe ik hier achter kan komen? Mijn dierenarts en het vervoersbedrijf weten het nl niet.

graag zou ik op deze vragen antwoord hebben van iemand voor zijn hond(en) al zo'n application for permit of import heeft gedaan.

pascale

Hoi Pascale, even over je chip vraag. Bedoelen ze hier niet ISO mee? Ik heb laatst gebeld met AQIS voordat de dieren gechipt werden. De DA vertelde wel dat ze een Internationaal systeem hebben dat ISO heet. AQIS vertelde me dat dit voldoende is. Ik denk dus dat ze dit willen weten op je formulier, het merk eigenlijk van de chip. Zou je DA je toch zo moeten kunnen vertellen???

[quote author=heemskerk link=topic=4253.msg52934#msg52934 date=1143127764]
ik ben op dit moment bezig met het invullen van het application form voor toestemming om mijn honden mee te nemen. Hierop moet ik een aantal vragen invullen:

importer: is dat het quarantaine station?
exporter: ben ik dat of het bedrijf dat de honden naar schiphol en de vlucht brengen?

microchip type: weet iemand hoe ik hier achter kan komen? Mijn dierenarts en het vervoersbedrijf weten het nl niet.

graag zou ik op deze vragen antwoord hebben van iemand voor zijn hond(en) al zo'n application for permit of import heeft gedaan.

pascale
[/quote]

Importer: moet een adres in Oz zijn....dus vraag iemand die je daar kent om zijn naam/adres hier te zetten, das voor hun administratie (bij ons is dat Erna van het forum  :up:)
Exporter: dat ben jij en je Nlands adres (laat gewoon alle papieren naar het adres van de Exporter sturen, dan merkt de Importer hier eigenlijk niks van, kan je onderaan de appl aangeven)

Microchip type: er is een Organisatie die alle chipnumber en zo bijhoudt, waar de dierenarts naartoe belt als ze een hond hebben gevonden, die houden al die gegevens bij, das hetzelfde adres als waar je moet bellen als je een adresverandering hebt...in BelgiE is dat ABIRTH/VIRTH of ziets....kijk even op dat papier dat je gekregen hebt als de hond gechipt is.....daar kan je naar bellen en dan zoeken zij dat op...sowieso is dat een ISO model, maar er zijn verschillende modellen. Vraag hun welk merk de chip is, wat de naam van de fabrikant is en dat zet je op de application.

Succes!

Sara

bedankt sara,

zal de organisatie bellen die de registratie doet van de gechipte huisdieren. Type staat nl niet op mijn stikkers.
heb een nicht in Australie wonen, die kan ik wel vermelden.

groetjes pascale

Dat lijkt me een goed plan, veel succes hé en als je nog vragen hebt, dan laat je het ma weten!  :up:

Sara

Back