Arbeidsongeschiktheidsverzekering?

MartijnT

New Member
Wij gaan binnenkort (07-08-06) vertrekken naar Australie en zijn er al bijna helemaal klaar voor (word ook wel tijd natuurlijk), momenteel zijn we de laatste dingetjes aan het regelen zoals de laatste verzekeringen afsluiten (en de bestaande opzeggen) en de laatste meubels e.d. verkopen.

Wat die verzekeringen betreft heb ik een vraagje, in NL ben ik (aanvullend) verzekerd tegen het verlies in inkomen indien ik arbeidsongeschikt raak. Ik ben aan het zoeken geweest op internet en op dit forum hoe e.e.a. daaromtrent Down-under is geregeld of hoe je het hier (in NL) kan regelen voor de tijdelijke stuatie waarin wij tijdens het reizen door Australie zullen verkeren (gaan baan, nederlandse nationaliteit, permanent visum).

Ik zou graag iets regelen voor het geval wij arbeidsongeschikt raken als gevolg van iets anders dan werk. Ik kan daarover bar weinig vinden (op dit forum heb ik er gelukkig wel iets over gevonden maar ik zit nog steeds met vragen).

Ik vraag mij af hoe anderen die naar Australie zijn geemigreerd en dus in exact dezelfde situatie hebben verkeerd als wij over een maand , daarmee om zijn gegaan.  Hebben jullie je tegen arbeidsongeschiktheid verzekerd of niet (en zo ja: waar?).

Ik ben erg benieuwd naar reacties.

Hello,

Waar je naar moet zoeken is 'Income Protection Insurance'. Een voorbeeld kan je hier vinden: http://www.incomeprotection.com.au/incomepro.htm

Mijn man heeft zo'n 'Loss of Income Insurance', just in case dat 'ie dood gaat, of invalide raakt. Kan allemaal gebeuren, en dood gaat 'ie zeker.

Hoe het zit tijdens met arbeidsongeschikt raken tijdens reizen, da's denk ik in principe hetzelfde. Maar je moet maar even een enquiry doen op bovenstaande site, die kunnen je vertellen hoe het werkt, of je werk moet hebben bijv. om zo'n verzekering te kunnen krijgen - het is immers 'loss of income'.

Ik hoop je een piepklein beetje op weg te hebben gehelpt.

Piep,

Ireen.

Hoii,

Ik zag toevallig vandaag ook zo een verzekering bij de ING bank in Australie. Als je op de site even zoekt vind je al snel allerlei verzekeringen. www.ing.com.au .
Ook bij de andere banken kun je terecht voor verzekeringen. Ik vind ze zelf erg verschillend en moet me daar nog maar even wat beter in verdiepen :|

Hopelijk kun je hier iets mee.

Liefs Eutrice

Ik had gister of was het vrijdag zo'n vent aan de lijn van westpac. Die probeerde mij zo'n verzekering aan te smeren en jawel oolk onder etens tijd :wall:

Misschien een idee als ik kinderen heb of een huis. Maar nu. Allenbij hard aan het werk als 1 van ons weg valt. Is het jammer maar helaas pinderkaas heb geen verzekering voor nodig. Kwam geloof ik een beetje te bot en op z'n holands over. Die ozzie van Westpac was er helemaal stil van :p

Trouwens ik geloof dat ik wel iets heb voor invaliditeit zat al bij de private care verzekering oid ? Weet ik nie eens zeker.......  "No worries" :up:

Edit: Als het dan toch over verzekeringen gaat. Wa aansprakelijkheids verzekering of hoe dat beestje ook mag heten en recht bijstands verzekering. Kan ik Helemaal niets over vinden. Daar voel ik me toch wat ongemakkelijk bij. Als ik nou perongeluk iemands raam ingooi of een onenigheid met me werkgever of zoiets krijg sta ik er helemaal alleen voor. ... Suggesties iemand...
tnx :up:

Bear, aansprakelijkheidsverzekering is 'liability insurance', waar je toch echt makkelijk iets over zou moeten kunnen vinden - of je neemt een insurance broker en laat hem het uitzoeken? - en hetzelfde idee is misschien een idee voor je Legal Expenses Insurance / Legal Aid.

Een broker is geen gek idee, dan hoef je in geval van ellende alleen maar hen te bellen.

Verder wel lief blijven tegen die arme telefonische verkopers hè! (No thank you! :-D)

Bear, stond er altijd net in als jij!

maar toch denk ik er nu anders over: iedereen kan ziek worden en dan is het toch wel verd*md belangrijk dat je dan nog (enig) inkomen hebt. Vooral ook omdat je kosten dan vaak hoger worden.
Verlies van baan, griepje, zelfs het beschadigen van iemands property: allemaal nog wel op te lossen.
Maar echt ongeneeslijk ziek worden met als gevolg arbeidsongeschiktheid: dan houd het qua inkomen toch wel bijna op.......en zie het dan nog maar te redden!

Ik vind het de belangrijkste verzekering die ik moet afsluiten........in ieder geval tzt.

Een hoop gezondheid toegewenst in ieder geval!

Henriette

Back