Architecten in Australie?

elyo11

New Member
Hallo,
dit is mijn eerste post op dit forum omdat het best belangrijk is voor mij.

ik ben nog 17 en een student maar Australie is gewoon een droom voor mij!
Ik wil er graag heen als k afgestudeert ben als Architect.
nu is mijn vraag, is een Architect een veel gevraagd beroep in Australie?
en zo niet, hoe kom ik australie tog binnen?
en ik bedoel in Australie wonen voor altijd, niet vakantie!

ik weetniet of het kan helpen maar k heb daar een vriendin van mij die paar maanden geleden ook naar australie verhuisde.

Alvast bedankt voor het antwoorden!
ik waardeer het heel erg!

Sowieso even welkom heten.
Je bent iig op tijd begonnen aan je droom te realiseren want het duurt even en kost een hoop tijd alles te regelen.

hier staat iig al wat informatie over iets wat een aantal maanden geleden gebeurde met de strengheid van controles op een Skilled visa. (permanente visa).
Voor de skilled visa moet je iig een aantal jaar ervaring hebben en je beroep moet op de SOL lijst staan. SOL lijst met hierop beroepen.
Verder moet je een assesment laten doen op je kunnen. Je moet een bepaalde hoeveelheid punten (volgens mij 120) halen wil je een skilled visa krijgen.

Je kan ook altijd op een WorkHolidayVisa (WHV) gaan, je kan dan 1 jaar verblijven (mogelijkheid tot een 2e jaar verlengen) en werken.

Verder raad ik je aan om eens dit topic goed door te spitten en hier te kijken: http://www.immi.gov.au/
Dat is de immigratiesite van australie. Hier staat ALLES op over een skilled en temporary visa. Ook wat de eisen zijn en wat je dan mag.

Succes met lezen, ik ben er ook druk mee ;)

Heey Griffin,

bedankt voor de welkom!
en ook voor de informatie:)
Ik heb nog een vraag over de punten die je moet krijgen.
je moet 120 punten hebben om australie binnen te komen dus.
maar er staan maar 60 punten bij het beroep architect.
zijn de andere punten dan de engelse taal, cultuurkennis of zo??