Artikelen gekocht korter dan 12 maanden geleden

Monica

New Member
Het is bijna zover, wij vertrekken 9 febr. naar Sydney. Onze verhuizers komen 3 en 4 febr. onze spullen inpakken. Nu staat er op de lijst dat wij ook alle spullen moeten aangeven die korter dan 12 maanden geleden zijn gekocht. Die heb ik natuurlijk wel, zoals wat kleding, handdoeken en theedoeken en nog wel wat dingen. Hoe is jullie ervaring hiermee, hebben jullie dit ook aangegeven of steekt het niet zo nauw. Ik heb bijv. ook nieuwe keramische koekenpannen gekocht van een merk die ze vast niet hebben in Australië. Moet ik deze nu aangeven?

Graag jullie advies en ervaringen.

Alvast bedankt.
 
Noet moeilijk over doen, zolang als het gebruikt is en niet in de originele verpakking dan is er geen haan die er naar kraait.
 
Wij hadden ook bv. nieuwe matrassen gekocht vlak voor vertrek omdat de beddenmaat in Australie anders is. Geen enkele vraag over gehad. Ze willen gewoon niet dat je nieuwe zaken gaat importeren en hier misschien weer verkoopt.
 
Gaat jullie keramische kookplaat ook mee? Ik zie hier namelijk vooral koken op gas en ouderwets electrisch. Het is maar een ideetje.
 
Gaat jullie keramische kookplaat ook mee? Ik zie hier namelijk vooral koken op gas en ouderwets electrisch. Het is maar een ideetje.
Kan je alleen weinig mee tot je een huis gekocht hebt (of heeeel erg geluk hebben dat je een huurhuisje met zo'n plaat vindt)
 
Oh ok, dan geef ik mijn artikelen niet aan, ik ben gerust gesteld. Wij nemen wel ons bed mee maar als het moeilijk is om matrassen te kopen moet ik misschien ook nieuwe matrassen kopen. Wij hebben 2 matrassen van 90 x 200 nodig. Ik ga mij er maar even in verdiepen of dit makkelijk te verkrijgen is want onze matrassen zijn aan vervanging toe dus dachten we dat in Australië te kopen. Zijn er meer mensen met ervaringen rondom matras maten?
 
Matras maten kan een drama worden wanneer je bed langer of breder is dan de standaard. Maar de normale 90x200 is hier gewoon te koop voor een normale prijs. Voor bijzondere maten schijnt je deze via Harvey Norman op maat te kunnen bestellen, want dit heeft Crazy Kangaroo gedaan!
 
Bij mijn weten is het 6 maanden in het land van vertrek hebben gehad en dat je het langer dan 6 maanden in het land van aankomst wil houden.
 
Back
Top