artvark&mammavark naar Melbourne

mammavark

XPdite Sponsor
Hallo!

Van ons ook maar een 'stand van zaken' nu het er toch echt op lijkt dat we, ... misschien, als alles lukt...gaan!!


Arthur kwam twee jaar geleden met het idee om te emigreren, een week voordat ik uitgerekend was van onze derde dochter. Mijn eerste reactie was dan ook; Ja, daaaaag. We zaten in de auto naar Gouda,(vanaf leidschendam) en dat vond ik op dat moment al veel te ver weg....

Daarna begon het te kriebelen, (eerste hormonen weggeebt) en dacht ik; eerst maar eens kijken wat dat voor land is..australie. Arthur had mij verzekerd dat het niet alleen woestijn was, en een vriendin vertelde mij dat je daar nauwelijks flats hebt, dus dat klonk al interessant.

We zijn er  vorig jaar met zijn drieen drie weken geweest, de oudtste twee dochters thuisgelaten, het was tenslotte een werkvakantie. En we hebben heel veel met mensen gepraat; we hebben dus van te voren aan heel veel mensen laten weten dat we gingen, en met welk doel en hoopten zo aan adressen te komen van mensen die met ons wilden praten. Ook aan ouders van de school waar ik werk dus!(Ik geef handvaardigheid op de Montessorischool in Leidschenveen)  Het was dus vrij snel bekend op mijn werk dat we dit plan hadden, en de meesten vonden het voor ons heel spannend. Wel jammer dat ik misschien van plan was weg te gaan etc etc. Aan mijn directeur heb ik verteld over de plannen, en er gelijk bijgezegd dat het een proces is van jaren en met zo'n 20 % slagingskans, dus dat ze zich eigenlijk geen zorgen hoeft te maken. Oh ja, Australie beviel; ik had het gevoel voor het regenwoud gemaakt te zijn!! Die Gumtrees!!!!

Inmiddels zijn we dus een stuk verder.... Arthur heeft zijn assessment gedaan en na eerst verkeerd ingedeeld te zijn (als plantengineer, hij zou het niet eens kunnen.) is hij nu officieel biomedical engineer. Zijn IELTS score was gemiddeld 8,5. Niet zo verwonderlijk voor iemand die tot zijn 19e op amerikaans-engelse scholen heeft gezeten, maar toch...
Omdat de assessment eerst niet zo lekker liep hebben we een lawyer ingeschakeld, George Lombard, die echt waanzinnig goed werk doet en de boel lekker vlot laat lopen.
Van hem kwam ook het idee om art's CV aan bedrijven te gaan toesturen (nadat zij eerst gebeld hadden), om aan de STNI aanvraag toetevoegen als bewijs van inzet en plaatsbaarheid. Arthur is van lieverlee gewooon doorgegaan met solliciteren, dus ook daar ligt al een draadje.

Omdat ik maar 16 uur werk (en dus al 9 jaar geen werkervaring heb...vanwaar dan toch altijd zo druk??) komen we niet in aanmerking voor een skilled indep. Dus dan een STNI, (Voor Victoria) waar art makkelijk voor in aanmerking komt.
En daar wachten we dus nu op.
De uitslag laat nu nog 4-8 weken op zich wachten (daar is wat onduidelijkheid over..) Daarna moeten we nog een visum aanvraag doen. Maar dat schijnt een wassen neus te zijn als je de STNI op zak hebt, en George vindt ons excellent en ziet geen probleem. Wij zijn precies de mensen die ze zoeken! (etc etc)

Dus wachten wachten...

Inmiddels zit ik natuurlijk niet stil; ik heb montessorischolen aangeschreven en heb inmiddels al *2* scholen zover dat ze onze kinderen willen plaatsen! (en bij beide mag ik mijn cv sturen joepie!, een ervan verwacht zelfs een part time vacature te hebben volgend jaar)
En ik ben bezig met mijn asessment; diploma vertaald etc. Deze week ga ik een werkgevers verklaring lospeuteren,  en de IELTS moet dan maar spoedig volgen. Ik heb wel een 7 op alle vlakken nodig... op zich is mijn engels goed, maar. Ik ben toch wel enigzins angstig.

Wel goed nieuws; vandaag kreeg ik een mail van de senior asessment officer van Victoria dat het diploma, net als in Nederland geldt voor secundair en primair onderwijs! Dat was voor mij ook zoiets wat in eng vond. Ik vind het primair onderwijs gewoon heel leuk. Al denk ik dat de mentaliteit in australie wel anders is dan op de VMBO in Den haag waar ik gewerkt heb (met 32 kinderen in de klas?!, CKV geven...?)


Tja, en dat moest ik gewoon even kwijt; Ik vind het zo spannend, ik loop gewoon de hele dag te dansen!!


Aukje
 
Hoi Aukje,

Welkom op het forum. Leuk jullie verhaal te lezen, het is al een heleboel nietwaar  :) .George Lombard heb ik
inderdaad al wel eens 'gezien' op het British Expats forum, komt heel vakkundig over inderdaad.

Groetjes Miranda  :)
 
Hallo Aukje,

Leuk om jullie verhaal te lezen.  :)

Heel veel succes met de IELTS (veel oefenmateriaal te vinden via de links op het forum).

Tot horens,
Susan
 
Hi Aukje,

Als eerste welkom!!! Leuk om je verhaal zo te lezen en wat spannend allemaal he?! Kan me goed voorstellen dat je de kriebels hebt, dat herken ik wel !

Groetjes,
Lela
 
JIPPIIEEE!!!!! :lol:

Vandaag terug gekomen van vakantie, ligt de bevestiging van onze STNI in de mail box!!!!!!!
We mogen!! ze willen ons hebben !!!

nog een gelukje ook, (volgens George, onze lawyer), omdat victoria net de stni lijst heeft veranderd, en arthur zijn beroep van de lijst heeft gegooid.....

champagne!!!!!!

auk
 
Nou, dat lijkt me een geweldige thuiskomst.

:congrats: Waar in Victoria gaan jullie wonen als ik vragen mag? Wodonga is een hele mooie omgeving hoor en er is veel werkgelegenheid hier. Sorry, moet ff weer dit gebied promoten hoor :).

Succes nog met de rest van de af te handelen zaken :up:.

Groetjes,
Erna
 
de laatste update;

12 augustus heb ik mijn IELTS gedaan, wel effe zweten, maar mijn uitslag bleek uiteindelijk goed! (l 7,5, r 8,5, w 8, s 8).
inmiddles heb ik de victorian institute of teaching gemaild of ze mijn uitslag nog even kunnen vasthouden, omdat je daar ieder jaar opnieuw moet inschrijven, a 60 dollar, en we toch pas volgend jaar aankomen. Helaas nog geen antwoord.

de uitslag van de STNI van Victoria gaf bij ons de nodige drukte; eerst onze lieve george, die ons wel goed geholpen heeft, maar uiteindelijk de boel toch gewoon opgehouden heeft (en wat heb je dan nog aan een lawyer??) vetreld dat hij niet verder hoefde te werken. Hij was delighted dat we het verder zelf konden, dus dat is ok.
Toen de rest van de papieren ingevuld. wel een gedoe, maar bij lange na niet zoveel als we (lees art) voor de assessment moesten doen, dus die ging de 23e op de bus en is de 28 bij DIMIA aangekomen.
spannend!!!!


enne Erna, sorry dat ik nog niet replyede, ik heb in de tussentijd ook nog even in het ziekenhuis gelegen, maar dat is een ander verhaal.
We gaan in eerste instantie wonen in de buurt van Melbourne, en het zal vooral afhangen van waar arthur werk vind, en waar er gumtrees groeien!! (daar ben ik zo dol op)
Jouw regio lijkt me wel wat, (van wat ik zag van de website) maar ik vrees dat er voor arthur geen werk is; hij moet bij een groot producerend bedrijf aan de slag, nl.

groet!!

aukje
 
Nog steeds goed nieuws!!
we hebben een case number! - ik had me voorgenomen om dat nummer voortan als lucky number te nemen, maar nu ik weet hoe laaaaang die nummers zijn, doe ik toch maar niet... :lol:

En, veel eerder dan we verwacht hadden, kregen we twee weken geleden een case officer (mmm, jason huang- I love you) die natuurlijk meteen constateerde dat er van alles niet bijzat, wat er wel bijzat, maar gelukkig waren scans ook goed, dus hebben we direct alles weer gescanned, en terug gezonden, dus...
Gisteren VOG aangevraagd, en vrijdag de thorax en bloed onderzoeken. 9 januari naar de arts (gelukkig vlakbij) en dan is het weer afwachten. Maar het lijkt voor het eerst sneller te gaan dan we verwachtten.

joepie!!! laatste kerst in de kou!!!!! :egg:

Aukje
 
Hee wat gaaf. Wanneer willen jullie graag weg?
Ennuh, lekker he zo'n laatste koude kerst gevoel  :cool:
 
:up: :lol:Geweldig hoor! Wat heerlijk dat er nu een beetje vaart in komt zeg!  :up: Zo kunnen jullie meteen met een goede start het nieuwe jaar in!
Ze zijn nu bij ons bij de aanvragen van 23 tm 26 mei, dus nog even....en dan zijn ze EIEIEINDELIJK bij begin juni... hoop ik!
Geniet ervan! :grin:
Groetjes Francine en de rest
 
[quote author=mammavark link=topic=4820.msg77281#msg77281 date=1166526907]

Nog steeds goed nieuws!!
we hebben een case number! - ik had me voorgenomen om dat nummer voortan als lucky number te nemen, maar nu ik weet hoe laaaaang die nummers zijn, doe ik toch maar niet... :lol:

En, veel eerder dan we verwacht hadden, kregen we twee weken geleden een case officer (mmm, jason huang- I love you) die natuurlijk meteen constateerde dat er van alles niet bijzat, wat er wel bijzat, maar gelukkig waren scans ook goed, dus hebben we direct alles weer gescanned, en terug gezonden, dus...
Gisteren VOG aangevraagd, en vrijdag de thorax en bloed onderzoeken. 9 januari naar de arts (gelukkig vlakbij) en dan is het weer afwachten. Maar het lijkt voor het eerst sneller te gaan dan we verwachtten.

joepie!!! laatste kerst in de kou!!!!! :egg:

Aukje
[/quote]

Gefeliciteerd Aukje!!!! Enneuh wij hebben dezelfde case officer, nog even gecheckt voor de zekerheid,
maar het is dezelfde naam  :smile: :up:
 
:freezing:  Aukje nu

en Aukje volgend jaar: :icecream:  :happysun:

(kon het niet laten) groetjes
Francine
 
JO! JOEPIE de POEPIE, JIPPIIEEEEE!!

vandaag in de mail; al onze papieren zijn in orde en apart gelegd, zogauw de medicals binnenzijn (deze week gedaan) gaat mevrouw Hinkley het even in orde maken. Dit kan een PAAR DAGEN duren....!!!! :grin: :grin: :grin:

Mammavark is blij!!!

(francine, we kunnen echt samen op pad!)
 
Oeps... iets doms gedaan!
Zaterdag houden we grote garagesale, net als afgelopen zaterdag. Maar omdat er van de week n iemand kwam dacht ik; adverteren, en alle plaatselijke kranten aanschrijven met ons verhaal!! (slim!!!)

Nu hebben we morgen een gesprek met een journalist en die wil ook een foto maken, van het hele gezin. Bovendien heb ik in al mijn advertenties geschreven dat we gaan emigreren, want dan komen er misschien meer mensen op de koopjes af, zo dacht ik.
Maar..... Arthur zijn werk weet nog van niets! en dat moet nog even zo blijven.
En hij heeft wel collega's die in deze regio wonen :|

stom stom stom.

aukje
 
:rotflmao:  Ik zie dit direct voor me!! Zou mij ook kunnen overkomen..  :roll: in alle enthousiasme zeg je "ja" tegen zo'n persmuskiet en vervolgens ga je nadenken..

Nah, je hub heeft nog 4 dagen om het te vertellen op z'n werk!  :evil:
 
Toch lullig
confused0052.gif


happy0198.gif
Ik hoop dat ze 't niet lezen,
of je plakt je man een snor op zijn neus of zo als vermomming.

groetjes Miran  :smile:
 


OFX
Back
Top