ASA consultants PTY LTD in voluntary liquidation

Fred.

New Member
Ik heb juist een bericht ontvangen van mijn migration agent bij ASA.
Het ziet er niet goed uit... :-(

Iemand enig idee wat ik kan doen?

Dear Fred.,

It is with deep regret and sadness that we have to inform you that ASA has been placed in voluntary liquidation. An unexpected result was that the liquidators have claimed all funds held by ASA CONSULTANTS PTY LTD

There is no realistic chance at all of any funds being released by the liquidators in the near future.

As a result of the liquidation process, ASA CONSULTANTS PTY LTD is no longer in business, ASA Consultants Pty Ltd, would therefore be unable to make any payments towards DIAC for your application.

The former staff at ASA are assisting to assign all ASA client files over to a 3rd party company, and they will continue to assist you with the application and have generously agreed to do so at no professional fee payable by you.

You can elect to pay the DIAC VAC (Visa Application Charge) yourself, and they can continue with advice and lodging of your application.

- where at all possible, a claim will be lodged with ASA Consultants Pty Ltd. professional indemnity insurance firm for a refund of your DIAC fees paid.

This appointed company will lodge under the auspices of their RMA Humberto Hernache, and will conform to all regulations and correct applications of requirements.

Again our sincere apologies for this. I realise that you have been caught up innocently in this, and assure you that we will continue to do all we possibly can to assist you in this matter.

Please let us know if you wish to proceed with this new Company who will process without charging any fees -all outgoings to be paid directly to the authorities via credit card.

Regards

ADMINISTRATION DEPARTMENT
ASA

meer info:
http://www.pomsinoz.com/forum/migration-issues/190507-migration-agent-gone-into-liquidation.html

Hoi Fred,

Ik kan je niet echt helpen maar misschien kun je even op de site van ASIC(zeg maar de Australische KvK) of de ATO kijken of je misschien ergens een claim kunt neerleggen, want zakelijk is de directie van een bedrijf persoonlijk aansprakelijk bij faillisement. Wetgeving is nog niet zo lang geleden gewijzigd op dit punt. Hou er wel rekening mee dat advocaten en procedures hier een klein fortuin kosten dus procederen moet een weloverwogen beslissing zijn en ik voel met jullie mee, erg lastig. Kun je erachter komen wie de liquidators zijn, ook daar moet je natuurlijk met aangetekend schrijven een claim neerleggen.

veel sterkte

Hoi Fred,

Ik kan je niet echt helpen maar misschien kun je even op de site van ASIC(zeg maar de Australische KvK) of de ATO kijken of je misschien ergens een claim kunt neerleggen, want zakelijk is de directie van een bedrijf persoonlijk aansprakelijk bij faillisement. Wetgeving is nog niet zo lang geleden gewijzigd op dit punt. Hou er wel rekening mee dat advocaten en procedures hier een klein fortuin kosten dus procederen moet een weloverwogen beslissing zijn en ik voel met jullie mee, erg lastig. Kun je erachter komen wie de liquidators zijn, ook daar moet je natuurlijk met aangetekend schrijven een claim neerleggen.

veel sterkte

Persoonlijk aansprakelijk? Alleen bij (grove) nalatigheid neem ik aan?

Fred; dat is ongelofelijk zuur! Hopelijk kan je met een ander bureau verder en toch nog hier geraken. Al zal het ongetwijfeld veel geld gekost hebben, een scar voor het leven en een vervelende bijsmaak in het hele emigratieverhaal...

Nou Fred, dat is flink balen!
ik weet niet hoe het in Belgie is, maar in Nederland kun je soms de bestuurders zelf hoofdelijk aansprakelijk stellen. Maar dan moet het wel gaan om onbehoorlijk bestuur, waarbij je o.a. moet denken aan te laat publiceren van jaarstukken, gebrekkige boekhouding, misleidende jaarverslagen etc. Dat is vaak lastig te bewijzen, soms pakt de curator het zelf op om zo nog extra geld in de faillissementsboedel te krijgen. Ik weet niet hoeveel geld je inmiddels hebt neergelegd voor ASA, maar waarschijnlijk kun je het beste jouw vordering indienen bij de curator en maar hopen dat er nog geld overblijft. Maar meestal is er geen geld in de faillissementsboedel voor normale concurrente schuldeisers. Dus mijn advies: even uithuilen en net als FOL zegt: met een ander bureau of zelf verder.

Ik heb ze $ 72oo AUS betaald!
En nu willen ze nog eens $3000 AUS!
Ik ben niet zeker of ik die ooit nog ga terug zien.
Maar ik heb niet veel keuze lijkt het mij...

Ik dacht dat mijn Skill application ondertussen bijna goedgekeurd was. Maar nu weet ik het niet meer.
Waarschijnlijk hebben ze dus nog niks ingestuurd!
Ik heb hen voor meer info gevraagd over de status van mijn visa.

Dit is echt balen!
Ben ondertussen 1 jaar en 4 maanden bezig... :-(
Ben momenteel in OZ maar ik moet in september het land verlaten omdat mijn visa niet klaar is.
Heb nog een jaar een visum voor NZ en dan ben ik te oud om working holiday visas.
Dus hopelijk is mijn visa daartegen in orde.

Hoi Fred,

Je kunt misschien even navragen bij immigratie of ze iets van een application ontvangen hebben. Aangezien je hier zit is een belletje naar Adelaide zo gebeurd natuurlijk en je kunt misschien ook uitzoeken wie de liquidators zijn en waar ze zitten. Dan even kijken of je nog iets eraan kunt doen via die mensen.
En ja natuurlijk zie je die 3000 niet meer terug als je dat ook nog betaald, nogal logisch als ze in faillisement zitten, dan is iedere dollar die ze nog ergens vandaan kunnen toveren mooi meegenomen. Even voorzichtig zijn dus want dergelijke toko's verstaan de kunst van ripp off heel goed....
Ik weet niet op welk visum je nu zit maar kun je dat nog verlengen eventueel, meestal zijn er wel mogelijkheden voor namelijk.

Hoi Fred,

Je kunt misschien even navragen bij immigratie of ze iets van een application ontvangen hebben. Aangezien je hier zit is een belletje naar Adelaide zo gebeurd natuurlijk en je kunt misschien ook uitzoeken wie de liquidators zijn en waar ze zitten. Dan even kijken of je nog iets eraan kunt doen via die mensen.
En ja natuurlijk zie je die 3000 niet meer terug als je dat ook nog betaald, nogal logisch als ze in faillisement zitten, dan is iedere dollar die ze nog ergens vandaan kunnen toveren mooi meegenomen. Even voorzichtig zijn dus want dergelijke toko's verstaan de kunst van ripp off heel goed....
Ik weet niet op welk visum je nu zit maar kun je dat nog verlengen eventueel, meestal zijn er wel mogelijkheden voor namelijk.

Hallo SV#1 ,

Weet jij wie ik hiervoor moet bellen? TRA (Trades Recognition Australia) ? Of iemand anders?
Ik ben nu hier op mijn 2e working holiday visa. Dat kan ik dus niet verlengen.

Vanaf dat ze met het visa begonnen zijn kan ik volgens mij op een bridging visa gaan. Maar dat gaat nog veel te lang duren. En mijn visa vervalt is september.

Persoonlijk aansprakelijk? Alleen bij (grove) nalatigheid neem ik aan?

Nope, persoonlijk aansprakelijk bij financiele shit zoals bankrupty. De tijd dat je als directeur bij een company je assest kon vrijstellen onder de naam van, is voorgoed voorbij... 'subtiele' verandering in de wetgeving, ingegaan in ik meen july 2012.

Fred, heb je een Case Officer gehad? Probeer die te bellen. Ander gewoon een algemeen nummer bij migratiedienst en leg je situatie uit. Kijk effe hier http://www.immi.gov.au/visas/migration-agents/reporting-problems.htm en wellicht hier http://www.immi.gov.au/visas/bridging/

Ondertussen zou ik proberen alle documentatie die ze hebben voor jouw zaak op te halen en te achterhalen waar ze zijn gebleven. En GEEN CENT meer aan ze betalen!!!!!! Dikke vette, ongelooflijk frustrerende pech.
Good luck!

Waar zou je ze dan $3.000 voor moeten betalen?
Ze stellen in de brief dat je niets aan de overnemende firma hoeft te betalen voor hun diensten en zelf rechtstreeks aan DIAC de fees kunt betalen.
Als je dat aan aan ASA hebt betaald is het dikke pech, maar ik lees uit de brief niet dat je nog aan een agent zou moeten betalen.
Als ik die brief zo lees, proberen ze het nog netjes op te lossen?

Bart

Nope, persoonlijk aansprakelijk bij financiele shit zoals bankrupty. De tijd dat je als directeur bij een company je assest kon vrijstellen onder de naam van, is voorgoed voorbij... 'subtiele' verandering in de wetgeving, ingegaan in ik meen july 2012.

Lees de betichtgeving maar eens goed. Gat alleen om PAYG withholding en superannuation.

Als klant kan je dus helemaal niks opvragen bij de directeur.

Lees de betichtgeving maar eens goed. Gat alleen om PAYG withholding en superannuation.

Als klant kan je dus helemaal niks opvragen bij de directeur.
you're barking up the wrong tree... Just say'n dat je tegenwoordig als directeur de dans niet meer kunt ontspringen en schuldeisers bij je kunnen aankloppen. Je kunt je niet meer achter een company verstoppen als met je 'private assests'. Zoals in vele gevallen ben je als 'klant' de pisang! Waar Fred verder z'n centen kan terughalen, weet ik niet. Maar omdat hij op een tijdelijk visum hier zit, lijkt me een interessantere vraag hoe hij de aanvraag door kan laten lopen....

Waar zou je ze dan $3.000 voor moeten betalen?
Ze stellen in de brief dat je niets aan de overnemende firma hoeft te betalen voor hun diensten en zelf rechtstreeks aan DIAC de fees kunt betalen.
Als je dat aan aan ASA hebt betaald is het dikke pech, maar ik lees uit de brief niet dat je nog aan een agent zou moeten betalen.
Als ik die brief zo lees, proberen ze het nog netjes op te lossen?

Bart

Yep, zo lees ik het ook. Volgens mij wordt jouw procedure voor het visum overgenomen door een ander bedrijf, no fee charged. Staat wel dat je moet aangeven of je dat wilt... Mwah, maybe not all lost??

Thanks Kathleen :)
Nee, ik heb geen case officer gehad volgens mij. ASA heeft mij nooit iets laten weten.
Ik moet niets betalen aan het nieuwe bedrijf. Maar wel rechtstreeks aan DIAC als ik verder wil gaan.
Dus dat is dan wel veilig.

Het nieuwe bedrijf wil mij hiermee gratis helpen. Dus niet alles is verloren.

Een ander probleem is dat ik niet in mijn skill heb gewerkt het laatste jaar. Dus dat is mogelijk een probleem.
ASA heeft altijd alles vertraagd. En nu heb ik dus opnieuw pech.

Ik ben momenteel veel aan het werken, Maar ik ga immigration effe bellen een van de volgende dagen.

Back